Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Nee dit hadden wij ook! Wij zijn nu een week of 2/3 over op 1 slaapje en de nachten zijn ff wat rommeliger. Snap het ook wel, hij moet natuurlijk ook zijn ritme nog vinden.

Ah goed te horen. Niet dat het nog 2/3 weken kan duren though :expressionless:

1 like

Ja het is hier ook nog ff doorzetten hoor. Maar 2 slaapjes werkte ook echt niet meer (alleen maar keten samen, ook op de opvang de slaapkamer op stelten zetten :see_no_evil:) dus toch de stap maar gezet

Wij hebben deze van de week hier gekocht, dit was de beste prijs die we konden vinden (en een stuk lager dan op andere sites). Zit ook de koeltas bij en alle andere accessoires! Ik zie dat hij nu wel een paar tientjes is gestegen, maar nog steeds volgens mij het goedkoopst.

2 likes

Ja de overgang naar 1 slaapje was hier ook een tijdje rommelig. En dan vooral de bedtijd was lastig, ik denk omdat ze toch wat oververmoeid was ‘s avonds door minder slaap.
Heeft ook wel even geduurd voordat ze daar haar ritme in had gevonden, terwijl de daarvan uiteindelijk meer sliep.
(Toen 30m ‘s ochtend en ‘s middags maar 1,5u, nu vaak wel 2,5u)

1 like

Ik ben even benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik vermoed dat ik afgelopen zondag ongesteld ben geworden, want sindsdien bloed ik. Dat is dan 9/10 weken na mijn bevalling. Hoewel ik wel borstvoeding gaf ben ik al even bezig met afbouwen en nu bijna helemaal klaar. Het enige dat ik merk is dat het heel licht is, ik kan het prima met inlegkruisjes opvangen. Kan dit? Of zou het toch iets anders dan een menstruatie zijn. Ik heb wel zo nu en dan een zeurend gevoel onderin. Het voelt een beetje alsof het net niet helemaal lekker doorzet of zo. Ben benieuwd of meer mensen een lichte menstruatie hadden na hun bevalling.

Kan heel erg wisselen. Bij de een staan meteen alle sluizen open, de ander start wat lichter. Mijn eerste menstruatie was een week of 6 na de bevalling (ondanks de borstvoeding) en heel licht, de keer daarop (weer 6 weken later) was al heftiger.
Toen ik helemaal met borstvoeding stopte was het als vanouds; heftig, pijnlijk en veel.
Het klinkt mij normaal in de oren wat je nu ervaart.

Hmm ik durf het niet te zeggen! Ik ben nu ook voor het eerst ongesteld geworden sinds de bevalling, na bijna 5 maanden en hier staan de sluizen zoals @FrauHelga zo mooi zegt helemaal open :cry:. Ik ben ook al een paar keer doorgelekt.

Misschien een beetje gekke vraag, maar hoe wist je zeker dat die eerste een menstruatie was? Ik zit me dat namelijk bij mezelf steeds af te vragen :thinking:

Omdat het niks anders kon zijn. En ondanks dat het lichter was dan normaal, waren er veel gelijkenissen: humeurig, buik- en rugpijn, etc.

Ik heb bijna niet gevloeid na de bevalling (baarmoeder werd schoongemaakt na keizersnede en dat scheelt enorm qua bloedverlies). Het vloeien was dus ook allang over.

Tussen menstruaties heb ik nooit bloedverlies, ook niet voor de zwangerschap. Qua termijn was het redelijk op tijd, 6 weken en 4 dagen.
En ongeveer 6 weken werd ik weer ongesteld. Mijn cyclus werd vervolgens elke keer een paar dagen korter, en de heftigheid van de menstruatie (lengte, hoeveelheid bloedverlies, klachten) namen telkens toe.

Wij hadden altijd die van prenatal. Best wel van een dikke stof.

1 like

Deze postte de lokale kinderwinkel van de week. Zien er lekker warm uit.

1 like

Ik zit in m’n verlof en ben bezig met een cadeautjeslijst/verlanglijstje.
Wat waren jullie beste kraamcadeautjes? Misschien kan ik daar nog inspiratie uit opdoen ;-).

• De Grimm’s regenboog
  • cadeaubonnen voor Bol en Hema
  • Fruit! Kreeg 2x een grote fruitmand (van m’n vader) en dat was echt fantastisch, elke dag in m’n kraamweken verse fruithapjes omg
  • Baby verzorgingsset van Naif, maar dat is natuurlijk wel smaakgevoelig
  • Leuke baby knisperboekjes en van die zwart/wit kaarten voor jonge baby’s
  • Luier etui
1 like

En gepersonaliseerd jip en janneke boek, mijn zus had een mand gemaakt met elke dag (7 dagen lang) een cadeautje. Verder wat @360 zegt!

3 likes

Het boekje ‘baby ziet’, sophie de giraf, ewan het schaap (white noise). Heb je een bad? Dan is dit geweldig, heb dat bad op poten meteen op zolder gegooid:

En voor onszelf: gerechten die je zo de oven/magnetron in kon schuiven. Soep, ovenschotels echt geweldig!

Kun je er ook opzetten wat je niet wil haha? Ik heb veel knuffels gekregen en daar kan ze niks mee nu en ik vind dat zo nutteloos ofzo. Heb zelf al veel knuffels van vroeger die op haar kamer staan. Ook hoef ik geen kleding, is zo smaakgevoelig. Rekbare overslagrompers van fijn stofje zou ik wel blij mee zijn.

1 like

Falke!! :ok_hand:t2:

1 like

JONGENS DE ALBELLI ACTIE IS ER
EXTRA PAGINAS GRATISCHHHH

6 likes

Tm 15 oktober!

Omg snelllll mn jaaralbum van K. maken. :joy:

1 like