Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

M. was van het weekend zwaar in d’r sas bij Naturalis. Maar daar is ook het enige van je lijstje dat bij ons in de buurt is. Nijntje-museum lijkt me ook heel leuk, maar dat vind ik te ver weg.

Doet ze denken aan het bloed dat langs je baarmoeder stroomt :relaxed:

@Camper vanaf hier is het een uurtje (we wonen net onder Rotterdam). Vind ik nog net leuk.

1 like

Jaaa dit is geweldig! Als je trouwens een doorlopend geluid wil; ik gebruik de (gratis) app myNoise, en daar loopt het geluid dus oneindig door. Wij laten hem de hele nacht en bij elk slaapje aan.

1 like

Heeft iemand nog tips voor een leuk geboorte/invul boek voor het eerste jaar?

Ik vind de serie Maan Amsterdam leuk, weet niet of dat jouw smaak is natuurlijk

1 like

Zijn er wel eens goede aanbiedingen op borstkolven? Of zou ik écht moeten wachten tot het kindje geboren is en of ik überhaupt wel productie heb?
Ik krijg een deel terug van mijn verzekering en als ik het dan toch niet gebruik kan ik het volgens mij wel voor hetzelfde geld verkopen (dus nieuwprijs minus vergoeding). En ik heb natuurlijk een heel dure op het oog, dus extra korting zou fijn zijn.

Ik ben fan van Blossom & Pear, wel duurder segment

2 likes

Wij hebben die van Raad eens hoeveel ik van je hou. Niet heel bijzonder maar wel lekker veel ruimte voor foto’s enzo (ik gebruik het als veredeld fotoalbum, ben niet zo van de tekstjes)

1 like

Volgens mij hebben ze bij Prénatal weleens kortingen.
Zelf heb ik gewacht tot mijn baby was geboren en wist dat borstvoeding ook lukte.

Ik dacht van tevoren dat een electrische fijner zou zijn, maar sinds ik de handkolf van philps heb gaat kolven echt sneller moet ik zeggen. Je hebt niet het gedoe van aansluiten enzo. En zoiets kost maar 30 euro dus kan je altijd alvast aanschaffen!

Doe je dat ook op werk?

Yep! Eerst dus altijd electrisch en ging gewoon goed hoor. Maar toen gingen mijn man en ik een keer een avondje weg en ik wist dat ikd an nergens een stopcontact zou hebben om even te kolven dus had ik een handkolf erbij gekocht. Het was heel even wennen maar sinds die tijd heb ik eigenlijk alles met de hand gedaan. Dus ook op werk, ben in 10m klaar :grin:

1 like

Ik zou een kolf zeker pas kopen na de geboorte. Misschien lukt borstvoeding niet of loopt het allemaal anders of wil je niet kolven. Als het direct allemaal lukt heb je geen kolf nodig en anders heeft de verloskundige of kraamzorg er vaak snel een voor je geregeld, of kun je 'm huren bij de thuiszorgwinkel.

Aan de ene kant ben ik het hier wel mee eens, maar aan de andere kant ben ik heel blij dat ik al van tevoren een kolf thuis had.

Op dag 3/4 deden mijn tepels echt heel erg zeer van al dat zuigen haha, dus ik kolfde toen af en toe want dat deed dan minder pijn, en kreeg S alsnog mijn melk. @Nefertiti

Maar goed via bol heb je het toch zo in huis!
Maar zou zeker niet al van tevoren zo een dure kopen! Pas als je idd weet dat de bv goed loopt.

1 like

Maar het gaat mij om eventuele korting. Zoals ik zei verwacht ik er geen verlies op te lijden bij doorverkoop omdat ik hem deels vergoed krijg. Daarnaast is het sowieso een gesloten systeem kolf dus hij kan eventueel ook na minimaal gebruik verkocht worden. Het gaat om de Medela Freestyle Flex trouwens, zo uit mijn hoofd. En die is dus ook oplaadbaar @HotMomma, daarom sprak deze me aan!

Maar als er nooit echt goede korting is dan wacht ik inderdaad liever, ik twijfel alleen nog om mijn verzekering terug te schroeven en ik beval begin volgend jaar pas. Ik wacht sowieso de polissen nog even af.

Volgens mij beginnen mijn nestelhormonen de kop op te steken want eerst dacht ik ook: ach dat koop ik wel als het nodig is.

Iemand hier ervaring met slechter slapen 's nachts na de overgang van 2 naar 1 slaapje?
Hier slapen ze sinds dit weekend 1x en T is sindsdien elke avond en nacht wakker geweest, wat echt niks (meer) voor hem is. Ze slapen nu 2u, toen ze 2 dutjes deden was het in totaal een uur meer. Zou dat een oorzaak kunnen zijn, of is dit gewoon toeval?

Oké help me want ik kom er gewoon niet uit na 100 Google sessies :joy: . Ik heb hier een oud model tripptrapp staan met zo’n houten beugel, en ik wil graag zo’n tafelblad erop hebben. Past het tafelblad die nu verkocht wordt daarop? Ene site zegt van wel, andere site zegt van niet. Of is er überhaupt niks meer te verkrijgen voor het oude model? :grimacing::confused:

Je kan de klantenservice een berichtje sturen op Facebook! Ik had een soortgelijke vraag en hebben mij toen heel snel en goed geholpen.

1 like

Hier staat dat het alleen past op de V2 en V3 set. Als ik dat snel even Google is dat alleen het nieuwere model.

1 like

Oja, daar had ik nog niet aan gedacht eerlijk gezegd! :woman_facepalming:t3: Dankje!! :grin:

@Patagonia ja dat had ik ook gelezen maar ik las op andere sites dus dat ie wel zou passen en nu snap ik er niks meer van. Ik ga de klantenservice even raadplegen :grin:

2 likes