Met 5 maanden denk ik dat zijn nekje ook goed sterk is al toch? Dat hij zn hoofd goed omhoog kan houden, rondkijkt etc. Dan kan een beetje wiebelen in de wagen geen kwaad lijkt me. Doen ze in de reiswieg ook wel wat maar valt dan minder op. Wij waren ook al voor de geadviseerde 6 maanden over. Ze paste er nog wel net in (ze had nog een paar cm), maar omrollen, op de knieeen, zich optrekken aan de rand etc. Met wandelen vond ik dat al eng en wij gebruikte hem ook vaak om der op andere plekken te laten slapen, zette we haar bv in de gang. Dus dat durfde ik toen niet meer aan
@Suikerklontje @Gradje @Lichtknopje @Heisenberg Thanks voor de reacties! Misschien idd een zitverkleiner ofzo die ik ook in de maxi cosi heb. Ik moet er denk ik een beetje aan wennen Die wagen lijkt nu zo groot ofzo en dan denk ik waar is mijn mini baby.
Flessen afbouwen lukt hier voor geen meter. Zitten nog op een ochtend, middag en avond fles.
Afgelopen week de ochtendfles vervangen door pap, maar sinds 2 dagen is het brullen zodra ze het bordje ziet. Net een boterham geprobeerd en ook die vliegt door de kamer.
Ik weet niet wat we nog kunnen doen? Op zicht eet ze wel prima. Alleen is avondeten af en toe nog een struggle en gooit ze met van alles.
Iemand ervaring mee? Ze krijgt nog 3x150 nu en zou op 300 verdeeld over de dag moeten zitten. .
Hoe oud is je kindje? Die van mij is 13 maanden en krijgt ook nog flessen. Ik bouw niet af, ik geef haar gewoon eten ernaast en ze weigert nu zelf de 3e fles, omdat het te veel is denk ik.
Ik geef haar ‘s ochtends een papfles, omdat dat handiger en sneller is en ik vind het zo’n gezellig momentje. Ze krijgt verder gewoon eten en rond 5 nog een fles voor het avondeten.
Wij moeten van het cb ook afbouwen maar ik doe het niet. Ik vind het een fijn idee dat ze een ontbijt krijgt waar alles in zit. En als ze 12 is, zal ze heus wel van de fles zijn. Ik zou gewoon lekker die flessen blijven geven, je kindje heeft er blijkbaar nog behoefte aan. Anders probeer je het afbouwen als je dat per se wilt over een paar maanden nog eens. Alles op zijn/haar tempo.
Ze is sinds zondag 12 maanden Helaas weigert ze een papfles te drinken, na een paar slokjes gooit ze de fles weg. (Gooien is hier een dingetje ) Vooral die middagfles tussen 15 en 16 uur mag wat mij betreft weg, maar als we die weghalen is ze zo prikkelbaar en zeurderig rond 17 uur.
Bij ons waait de deksel van de schelpzandbak er regelmatig af. Waardoor er regen inkomt en de kat er in kan piesen. We hebben er dus maar een stoeptegel op gelegd.
M’n ouders hebben een houten zandbak met opklapbare bankjes, die zijn meteen het deksel. Misschien is dat wat?
Ja die hebben mijn ouders nu voor ons tweedehands gekocht! Super de rest ook bedankt voor de tips.
Bij ons stopte die fles omdat ik in plaats van de fles fruit/groente/koekje gaf en wat te drinken. Het momentje was daardoor hetzelfde, de voeding alleen anders. Misschien dat het voor jullie ook werkt. De middag was ook de eerste die er af ging bij ons van deze drie, daarna de ochtend en als laatste de avond.
Dan denk ik dat ze nog wel iets wil rond die tijd, klinkt alsof ze een beetje hangry wordt dan. Misschien drinken en maisstick/fruit/yoghurt/krentenbolletje proberen als je per se van die fles af wilt?
Nog gefeliciteerd trouwens!
Ik zit met een luxeprobleem: dochter wordt half december 3 en ik weet gewoon niet wat ik haar moet geven. Ze heeft alles al. En dan is het daarvoor ook nog sinterklaas. Iemand de gouden tip?
Niks moet natuurlijk, maar dat was het advies bij het CB en zag dat ook op voedingsschema’s voor kindjes van 12 maanden. En zou het zelf ook iets praktischer vinden om wat te eten te geven ipv een fles. Maar ik moet dat advies maar gewoon even laten en haar de tijd geven.
@Arya Ze krijgt nu in de middag rijstenwafels, of mais sticks en wat drinken.
We gebruiken ook nog opvolgmelk, en ga proberen om dat ook eerst maar eens af te bouwen naar koemelk, voordat we een fles vervangen.
@poesch Dank je wel! Ja, dat is dus na de fles van 4 uur. We geven dan ook wat te eten en drinken. Denk idd dat we maar nog een boterham of fruit of iets moeten geven voordat we die middagfles kunnen vervangen.
Een abonnement op een speeltuin/dierenpark/attractiepark of iets anders in de buurt wat ze leuk vindt misschien?
Muisjes van het merk Maileg i.c.m. het flisat poppenhuis van ikea.
Nieuw (peuter)bed incl. dekbedovertrek.
Kaarten voor theatervoorstelling: peppa big
Knutselspullen
Voor inspiratie vind ik de website ilovespeelgoed.nl altijd een uitkomst, lekker groot assortiment # nospon
We willen sowieso een keer naar een museum met haar, Naturalis zit vlakbij. Maar dat is om te geven niet zo leuk. Verder is alles hier in de buurt gratis.
@Timeless Die muisjes en het poppenhuis zijn leuk!
Ohja naturalis is super leuk!
Even advies nodig: we willen graag een 2e autostoel voor in mijn auto (vw up 5deurs dus klein) en voor in oma’s auto. Zal niet heel veel gebruikt worden. We hebben in de gezinsauto nu een maxi cosi axxisfix, super tevreden over maar is bijna 300 euro. Vinden we te veel voor een extra stoel.
Ik twijfel tussen de maxi cosi tobi en de gewone axxis. Tobi ziet er iets luxer en comfortabeler uit, maar de axxis kan draaien en dat is handiger met erin zetten. Baby is 13 maanden. Wat zouden jullie doen? Heeft een van jullie ervaring met deze stoelen?
Andere optie is een stoel kopen voor op de 2wayfix die we hebben. Maar veel duurder. Plus, als we nog een baby krijgen, wil ik die base graag gebruiken voor de maxi cosi.
Ik heb de gewone axiss en vind hem juist doordat ie draait heel fijn in de kleine auto.
Het is wel even oefenen met vastzetten omdat je de autogordel aan moet spannen maar als je dat een paar keer hebt gedaan gaat dat ook wel vlot.
Heb jij een kleine auto? Ik vraag me af of het dan wel lekker past, omdat het volgens mij wel een grotere stoel is dan de tobi
Ik heb een polo, dus hij is wel iets groter dan een up. De stoel is wel iets groter doordat ie op zo’n draaibase staat maar dat heb je denk ik met een losse stoel+base ook.
Is er een mogelijkheid om te passen bij een winkel die beide modellen heeft? Bij ons bij de prenatal mocht dat namelijk en dat was echt ideaal.
Wij hebben ook de axxisfix en in de auto van mijn vriend de Tobi. Vind het een hele fijne stoel en ook een mooi prijsje. Hoewel ik soms wel een beetje scheld op het feit dat ik de stoel niet kan draaien (want ja, verwend met mijn ‘eigen’ stoel) is het ook weer niet heel veel gedoe en heeft mijn vriend andersom juist dat hij regelmatig vergeet de stoel te draaien in mijn auto