Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Same, ik heb bij de kruidvat van bambino een luiertas van een 10tje gekocht. Ben zo blij dat ik geen dure heb gehaald. Vind het echt maar weer een babyitem maar ze geld mee kunnen melken.

Zolang je een tas hebt waar alles inpast zit je goed :sweat_smile:

Je hebt ook houten zandbakken met een deksel die je dan open klapt als een bankje,

Wij hebben een heel speelding met onderin een zandbak en er geen deksel op. Ze geven vanuit dat merk van die huisjes aan dat het juist beter is voor het zand (en de hoeveelheid bacteriën en ongedierte in het zand) als het weer zn gang kan gaan; regen, zon, wind etc. Nu wonen wij wel in een buurt zonder katten, anders heb je ook van die netjes die je er heel makkelijk overheen kan spannen zodat er geen katten in gaan. Dan kan toch het weer zn gang gaan zeg maar :slight_smile: vanuit deze theorie zou zo’n houten deksel trouwens ook beter zijn dan een plastic want daar komt ook nog wind en regen door. Geen idee of het helemaal waar is hoor, maar dat is wat ze bij die van ons in de omschrijving aangaven. Behalve af en toe wat blaadjes door de wind zit er hier eigenlijk ook nooit wat in het zand.

Ha, echt joh? Dat is interessant, ik zou juist denken: droog houden en zo min mogelijk mee laten gebeuren. Wij hebben een kat :expressionless: maar er zit dus ook geen zeil onder het zand, zodat het water er gewoon doorheen kan lopen?

Wij hebben er worteldoek onder, maar water loopt daar idd doorheen. Ons huisje is 2e hands en sluit op onze stoep niet overal even goed aan, dus om te voorkomen dat er constant zand naast ligt (mislukt want niks leukers dan zand naast de zandbak scheppen)

Met een eigen kat zou ik denk ik wel voor 1 met een deksel gaan of zo’n net eroverheen. Die houten met zo’n bankdeksel zijn ook heel tof, daar heb ik eerst naar gekeken maar we wilden ook een schommel en wisten bij de overkapping niet zeker waar de draagbalk zat dus we gingen van een zandbak en schommel naar heel speelhuis met ooo nog een glijbaan :joy:

dit is wat hun erover zeggen op de site

Een zeer verfijnd houten zandbak accessoire die ervoor dient om binnendringende dieren buiten te houden, maar die bovendien voor geventileerd, geurloos en fris zand zorgt.

Het Zandbak Afdeknet zorgt ervoor dat de zon, regen en de wind werken als een natuurlijke reiniging van het zand en daarbij verdampt het vocht. Hierdoor blijf het zand geventileerd, fris, droog en geur-vrij. We raden ten zeerste aan om de Zandbak niet compleet te overdekken, dit kan namelijk schimmels veroorzaken.

1 like

Bedankt voor de hulp @Suikerklontje @pepe @heisenberg @ovenschaal @jojo! Ik heb de rugzak besteld :grinning:

@fredje snap op zich wel wat je bedoeld, maar wij hebben eigelijk helemaal geen grotere handige tas om wat babyspullen in te steken, dus of het nu een luiertas was geweest of niet, een handige tas had er toch moeten komen :grinning: dus dan vond ik een tas waar een opvouwbaar matje en hengsels om de tas ook aan de kinderwagen te hangen erbij wel zo makkelijk!

@anon18050057 er wordt bij die schelpen/lieveheersbeestjes wel vaak gewaarschuwd voor de scherpe randjes. Misschien even goed de reviews lezen voor je er een koopt, zal ongetwijfeld per merk verschillen.

1 like

Jaa, ze bedoelt het ook zo lief. Daar heb je gelijk in maar het is gewoon echt sneu om te zien af en toe! Gelukkig ook vaak genoeg kindjes die wel terug kletsen en met haar willen spelen. :heart:

2 likes

Ik ben heel benieuwd of iemand dit herkent.

N. krijgt nu zo’n 6 weken hapjes. Hij hapt goed, heeft er zin in, ook in meer. Maar eigenlijk komt het er ook altijd wel weer uit kort na het eten. Het maakt hierbij niet uit wat we hem geven Soms kokhalst hij nog (terwijl ik gepureerd eten geef). Maar het spugen is niet kort na het kokhalzen. Ik wil het CB ook nog even vragen wat we kunnen doen. Maar ben benieuwd of jullie dit herkennen en tips hebben. Hij is nu 6 maanden dus eigenlijk kunnen we nu ook beginnen met brood etc. maar dat ‘durf’ ik nu eigenlijk niet zo goed. :slightly_frowning_face:

Mijn ouders hebben deze:

Groot succes bij L en S en stiekem ook T. Dus ik denk dat wij ook voor zo iets gaan kijken. En een wasstraat voor de achterdeur voor ze naar binnen komen.

4 likes

Potverdikkie word er gewoon al gevraagd wat ze voor sinterklaas willen hebben. Maarja dat begint natuurlijk ook alweer over 2 maanden.

Altijd zo een drama. Eerst sinterklaas dan kerst en dan is I ook nog jarig begin januari. Ze heeft/hebben al zoveel speelgoed. Ben langzamerhand aan het uitzoeken ben om weg te doen zodat alleen hetgene overblijft waar echt mee gespeeld word. Wil ook niet dat ze weer veel ‘troep’ krijgt want speelt eigenlijk met weinig echt. Enige wat mij wel leuk lijkt voor beide straks is zo houten treinbaan.

Zijn jullie er mee bezig?

1 like

Wij vieren het alleen met ons eigen gezin aka met zijn 3en. Ze is nog geen 1,5 dan en ik ben hoogzwanger dan (+corona maar anders hadden we het ook niet uitgebreider gevierd). Wij hebben besloten voor de feestdagen “need/wear/read/want” aan te houden. Nu is ze nog wat jong voor “want” maar ze krijgt iig een boekje en een houten poppenhuis (heb van het voorjaar al 2e hands een heel tof poppenhuis voor een prikkie gescoord). En dan denk ik iets van een pyjama en iets wat we tegen die tijd nodig hebben ofzo.

Als je het wel viert met anderen zou ik idd heel specifiek dingen vragen. Zo’n houten treinbaan heb je toch ook weer allerlei uitbreidingssets bij? Als jij een merk doorgeeft en bv afspreekt wie de basisset koopt, kunnen anderen voor Sint binnen hun budget een uitbreidingsset kopen. Hebben ze meteen een mooi pakket en kun je allemaal in een opbergmand oid bij elkaar gooien :wink: ik zou iig wel specifiek aangeven wat je ongeveer wil, om idd te voorkomen dat er weer allemaal spul bijkomt waar niet naar om wordt gekeken (zo kreeg K. afgelopen weekend knuffel nummer 101 en daar kijkt ze dus totaal niet naar om. De bal die haar achterneefjes kregen vond ze vele malen leuker :joy:)

Wij hebben het Sinterklaascadeau al gekocht zelfs.
J kreeg voor haar verjaardag enkele kleinere Duplo-sets van familieleden, en die vindt ze zo leuk. Wordt dagelijks mee gespeeld. Toen ben ik gaan kijken wat er nog meer van was, en er is dus een Duplo poppenhuis dat precies toen in de aanbieding was. Die heb ik toen meteen besteld maar die is nog verstopt op de werkkamer.

Deze: https://www.bol.com/nl/p/lego-duplo-modulair-speelhuis-10929/9200000122532169

2 likes

W is vandaag 5 maanden en omdat die reiswieg wel te klein werd heb ik besloten het normale zitje erop te doen in de ligstand (wij hebben een maxi cosi Andorra). Maar het voelt zo onstabiel ofzo? Ik heb wat foto’s gemaakt, want ik ben bang dat hij niet goed ligt. Maar als ik bijv wandel over een pad wat wat ongelijk is dan gaat z’n hoofd ook wat heen en weer. Hadden jullie dit ook in het begin?

1 like

Kan het zijn dat het ruggetje nog niet sterk genoeg is?
Volgens mij wordt daarom geadviseerd om je kleintje pas in het zitje te doen als ze zelfstandig kunnen zitten.

Ohh dat is een leuk idee! Duplo is hier ook populair, dus die komt op mijn lijstje!

1 like

Ja hij zit nog in volledige ligstand, dus inprincipe ligt hij gewoon, want geen idee wat ik anders moet doen, want zijn beentjes komen over die reiswiegbak heen.

Er is ook een slaapkamer van, en een speelkamer, dat zijn kleinere sets van rond de 10 euro geloof ik.
Erg leuk qua kleurtjes en accessoires. Het speelhuis is nu zelfs nog iets goedkoper dan toen ik het kocht (daarvoor was het rond de 53€).
J heeft sowieso al heel veel diertjes van Duplo en dat vindt ze leuk, maar omdat dit echt poppetjes zijn in een huiselijke setting, is dit weer heel anders. Ik vind het een aanrader. :smile:

Haha wow, wat een heerlijk groot kind heb je dan :slight_smile: Ik zou het eigenlijk niet weten. Lag je kleintje in de reiswieg wel stabiel?

Soort kussentje erin? In de maxi cosi (voor in de auto) hebben wij zo’n rondkussen achtig iets bij het hoofd die je kan verstellen voor newborns. Misschien helpt zoiets.

Edit : dit

Samenvatting

Ziet er voor mij niet vreemd uit hoor. Kunnen de schouderbanden nog wat strakker? Wij hebben een maxi cosi zelia en daar zit een zitverkleiner in, net als hierboven gezegd wordt. Misschien helpt dat nog wat?
Hier overigens ook vanaf 4.5 maand in het zitje omdat ze op handen en voeten in de wagen zat.