Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ja het is net z’n moeder qua eetlust :face_with_hand_over_mouth:

Hij krijgt nu alleen groentehapjes, een paar lepeltjes.

Ik denk dat ik zelf nog wel goeie productie heb (kolf bijv snel 150 ml) maar dat hij daar misschien niet meer genoeg aan heeft.

Brood kan ik misschien weleens proberen. Is dat dan een hele boterham zonder korstjes? Of wordt dat te gek haha.

Wij zijn juist begonnen met korst geven (maar deden rapley/kleintjes). Het zachte gedeelte wordt icm speeksel al snel een soort broodbal in de mond, zeker als ze bv ongemerkt wat opsparen in de mond. Een korstje kunnen ze beter op kauwen, sabbelen. (Ooh en nu is ze 14m en weigert ze korstjes te eten haha). Onze dochter heeft met brood nog heel lang gehad dat ze dat niet goed weg kreeg iig (inmiddels wel).

Edit: K. was toen wel al ouder trouwens toen ze brood kreeg, denk een maand of 8. Daarvoor kreeg ze reepjes groente, fruit, avocado etc. Pap heb ik een paar keer geprobeerd want leek me handig in een fles voor ontbijt toen ze ‘s ochtends niet meer genoeg had aan alleen melk, maar was geen succes. De bio speltpap van AH mag geloof ik vanaf 6 maanden en mengt iig goed met borstvoeding (doen lang niet alle soorten namelijk) mocht je dat willen proberen.

Ah lijkt me ook zo leuk om gewoon wel stukjes te geven maar ik denk dat het nu nog te vroeg is voor hem. Zie mezelf al paniekerig worden omdat hij zich verslikt.

@Boppie ik ga morgen eerst maar eens wat meer groentes geven!

Thanks :slightly_smiling_face:

Ja raden ze sowieso pas vanaf 6 maanden aan en als ze goed kunnen zitten (bv in stoel of op schoot) :slight_smile:

2 likes

Mijn dochter is dus echt mega sociaal, soms een beetje te. Ze rent op andere/vreemde kindjes af om hun een knuffel te geven. Loopt naar ze toe om te praten of te vragen of ze komen spelen. Maar als ze geen reactie krijgt stopt ze niet. Ze begrijpt gewoon niet dat niet iedereen dat leuk vind en blijft proberen contact te zoeken. Ik probeer haar dan af te leiden want vind het zo sneu voor haar. Weet niet zo goed wat ik nog meer moet doen.

Vanmiddag was ze bijvoorbeeld alleen in de speeltuin en toen er een ander kindje aan kwam rende ze gelijk blij op hem af. Dan vraagt ze kom je met mij spelen. Dat jongentje negeert haar dan en probeert ze een schepje te geven en blijft ze vragen en roepen. Ook al word ze totaal genegeerd en als ik haar roep komt ze wel. Maar dan gaat ze toch later een poging doen.

1 like

Ik zit te kijken voor een tussenjasje voor L. Zo’n wollen jasje van Engel, is dat geschikt voor herfstweer of is dat te warm? En ik vind die regenjassen bij Zara nu ook zo leuk… maar vraag me af of dat wel lekker zit in de draagzak.

Ahhh dat klinkt heel lief! Ik snap dat je het vervelend vindt voor haar, maar het is wel een goede les om te leren ook al is het niet leuk :slight_smile: Het is toch super vroeg beginnen met consent leren! Dus dat is de positieve kant ervan. Ik denk dat afleiden en uitleggen dat niet alle kindjes het fijn vinden om zomaar te knuffelen of zin hebben om te spelen, het enige is dat je kunt doen.

3 likes

Ik wil vandaag wat knopen doorhakken en dingen bestellen, want met 31 weken begin ik het gevoel te hebben dat ik nog wat voorbereiding mis :joy:

Ik twijfel tussen twee luiertassen, eentje is een rugzak (https://www.liefenklein.nl/shop/jollein-luiertas-rugtas-roxy-cognac/), andere eerder een schoudertas (https://www.blabloom.com/nl/producten/buiten/weekend-en-verzorgingstassen/weekend-en-verzorgingstassen/fresk-verzorgingstas-dachsy/19093/ - kleine teckelvoorliefde hier door het hondje van m’n broer haha).

Ik zou graag veel willen dragen (hopelijk denk m’n kind daar ook zo over :grinning:) en in mijn hoofd is een rugzak dan handiger, heeft ook niet zo een brede banden… wat denken jullie?

Ik heb ook een luierrugzak en ben daar heel blij mee. Ook als er wat meer inzit is het gewicht mooi verdeeld, maar hij kan ook makkelijk over 1 schouder. En met dragen is een rugzak ook fijner vind ik zelf, als ik hem dan wel eens ff snel op 1 schouder deed zakte hij toch steeds af etc.

1 like

Team draagzak hier! Ik vind een rugzak erg fijn te combineren met een draagzak.
Lijkt me ergonomisch ook prettiger dan een schoudertas.
Gaan we toch eens met de kinderwagen, dan hangen we de rugzak aan zo’n clipje aan de kinderwagen.

1 like

Ook dragen hier en ook een rugzak. Wij hebben trouwens een gewone rugzak omgedoopt tot luier/babyspullen rugzak

2 likes

Ik heb het fenomeen luiertas echt nooit begrepen. Heb voor de vorm een gewone rugzak gekocht, maar doe er niks mee.

4 likes

Ik heb niet echt een moederfiets maar een azor die een wat langer frame heeft en een dubbele standaard.

Ik heb echt een hekel aan fietsen maar dit is echt een super fijne fiets! Hij is echt stevig en fietst heeeel erg lekker. En in Nederland gemaakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Ze zijn wel echt duur maar gelukkig was er het fietsenplan.

Thanks dat merk kende ik nog niet. Ik heb nu de bloom van gazelle op het oog en die is met fietsstoeltje ook mn maximale budget :sweat_smile:. Fietsen zijn duur!

Ideaal voor herfstweer! Denk dat ze die wel kunnen dragen zelfs als het 10 graden is maar dan bv. icm voetenzak in kinderwagen. Ze vallen wel groot. Dochter draagt van het jasje maat 62/68. Ze heeft nu maat 80 en past hem nog steeds. Ze droeg hem ook toen ze maat 68 had, zat hij vrij ruim maar dat vond ik niet erg.

Ik zou ook voor de rugzak gaan. Toch wat praktischer! Tekkelprint is overigens wel cute :heart_eyes:.

1 like

Echt wel handig dit. Vooral voor kleine kinderen of als je ff snel wat gezonds wil geven ipv kaasmacaroni ofzo. Ga het binnenkort eens proberen.

Ben laatste tijd ook een beetje klaar met brood tussen de middag, soep is wel gezonder

3 likes

Ik heb een luiertas die je als rugzak én schoudertas kan gebruiken, maar wij gebruiken alleen de rugzakoptie tot nu toe. Ik vind het trouwens wel echt handig zo’n luiertas. Lekker veel vakjes voor alle verschillende spullen en de meeste dingen zitten er standaard in (luiers, doekjes, setje kleding, melkpoeder) dus dat is handig als een van ons snel weg wil

2 likes

@Heisenberg @Zitzak @anon18050057 @Printemps Thanks voor jullie reacties!

Inmiddels een paar dagen over op AH zuigelingenmelk 1 en ze reageren er allebei prima op. Geen extra krampjes oid. Vind alleen dat de melk die terugkomt als ze wat spugen echt veel meer stinkt dan bij Nutrilon. Echt zo’n zure melk lucht… Maar goed, scheelt de helft van het geld dus we doen het er maar mee :sweat_smile:.

3 likes

Wij willen graag een zandbak in ons volgende huis en een houten bak is natuurlijk het mooist. Maar die plastic schelpen zijn eigenlijk veel makkelijker, deksel erop en klaar. Met zo’n houten bak zit je toch te klooien met een zeiltje of niet? Dat is ook niet per se mooi haha. Hier mensen die een duidelijke voorkeur hebben voor het een of’t ander?

1 like