Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Had onze baby ook die kleur. We grapten altijd dat het dezelfde kleur groen was als vriend van ons in de woonkamer heeft.

:scream: is dat echt zo, van het weggooien? Weet je ook dat dat bij Zara gebeurd of dat niet specifiek? Jeetje ik wist dat helemaal niet, echt zonde

Nee bij H&M heb ik hier ooit gelezen op het forum. Maar denk dan bij Zara enzo ook.

Hebben jullie een moederfiets en zo ja, is het een aanrader? Ik heb nu zoā€™n sportieve retro fiets. Totaal niet handig met baby want hij heeft geen achterrekje en een laag stuur waar geen zitje op kan. Het liefst wil ik een bakfiets maar dat is nu geen optie omdat we die nergens kwijt kunnen.

Dit vind ik echt erg :worried:

1 like

Wat is een leuk cadeau voor een 3 jarige? Hij houdt heel erg van autoā€™s

Racebaan! Bijv HotWeels of van VTech.

Hier ook groene poep. Ik heb toen zelfs de Nutricia lijn gebeld haha. Die gaven aan dat het erbij hoort.

1 like

Ik (nee, mijn vriend) heb er laatst ook naar gekeken. Je kan ook kijken naar aparte onderdelen om je fiets kinderzitjeproof te maken. Bijv. een stuurpenverlenger, een breder stuur, stuurslot, etc. Stuk goedkoper dan een nieuwe (moeder)fiets.
Bij een grote fietsenwinkel (mantel of 12gobiking bijvoorbeeld) zou je eens kunnen kijken.

1 like

Ik heb afgelopen jaar een overgenomen van iemand inc zitjes voor ene mega goede prijs en ben er heel blij mee. De zit is wat lager, waardoor je altijd met je beiden voeten bij de grond kan en dat is heel fijn bv bij een stoplicht. Hij is ook superstabiel: kan K. voorop zetten zonder dat de fiets omvalt of ik hem vast heb. Als ik nu op mijn oude fiets stap moet ik echt weer ff wennen aan de hoge opstap en dat ik niet met beiden voeten makkelijk bij de grond kan.

Heb je geprobeerd trouwens of een zitje echt niet kan? Mijn man heeft een gewone fiets en als je het ziet denk je ook dat past niet, maar gewoon een zitje voorop van Bobike (die hij er dan afhaalt als hij alleen fietst, dan zit alleen dat bevestigding nog om het stuur zeg maar). Mijn man is lang, maar past bij hem prima.

1 like

Dankje, die tips ga ik maar uitproberen. En de trappers ga ik vervangen. Anders weet ik het niet meerā€¦

Wij zijn onze I van 2 maanden sinds een ruime 2 weken een combi van moedermelk en Hipp aan het geven. Maar nu heeft hij dus al 2,5 dag niet gepoept terwijl dat met volledige moedermelk wel 4 keer op een dag het geval was. Hij plast wel goed, laat scheetjes en is verder wel chill eigenlijk. Sliep eergisteren ook 's nachts opeens door. Is dit iets normaals? Dat weinige ontlasten? Zou het rot vinden als hij het er niet uit krijgt.

Volgens mij is wel normaal dat kindjes die alleen bv krijgen idd veel meer poepen dan met kv/mix. Nergens om je zorgen over te maken.

S kreeg 6 maanden alleen maar bv en ook dan varieerde het van 4x per dag tot 5 dagen niet. Zolang ze geen last hebben is het helemaal primašŸ˜‰

Wow bizar, dat verschil! Stel je voor dat wij dat hebben, ik zou gek worden haha!

1 like

Tegen ons hebben ze in het ziekenhuis altijd gezegd dat poep wel 10 dagen weg mag blijven, dus ik zou me nog geen zorgen maken als ik jou was. N poept soms echt vijf keer per dag en soms ook twee of drie dagen niet. Kinderenā€¦:woman_shrugging:

10 dagen, jeetje. Maar goed om te horen! En inderdaad, rare wezentjes zijn het :wink:

Thanks allemaal! @Fredje en @Suikerklontje mijn fiets is een halve mountainbike zeg maar, dus ik zit er vrij ver voorover op, waardoor ik denk dat het met een stoeltje voorop niet handig is. Hij is ook best instabiel. En ik heb een heel goed fietsenplan via werk waardoor een nieuwe voor mij niet zo duur is gelukkig. Ik ga maar gewoon wat testen in de fietsenwinkel. Ze mag pas over een paar maanden mee op de fiets dus we hebben geen haast!

1 like

Misschien heeft iemand van jullie er ervaring mee: mijn zoontje is vijf maanden en krijgt oefenhapjes. Ook na melk te hebben gedronken opent hij dan heel gretig zn mond. Hij smikkelt het op alsof hij dagen niets heeft gehad. Het zijn maar een paar hapjes maar ik denk dat hij toe is aan meer.

Hij wordt ook ineens in de nacht wakker terwijl hij al weken doorslaapt. Kijkt ook het eten uit onze borden. Kan ik hem al meer geven en wat dan? Hij is ook best al groot en zwaar, misschien is de melk niet meer genoeg?

Of een papfles? En wanneer dan op de dag? Ik geef borstvoeding.

Als jij het idee hebt dat hij aan meer toe is qua hoeveelheden zou ik dat gewoon proberen. Misschien eerst gewoon de hoeveelheden wat ophogen van wat hij nu krijgt en kijken hoe dat gaat?

Wakker worden in de nacht kan er trouwens ook los van staan, bij onze dochter ging dat altijd in fases net als de nachtvoedingen (wakker worden was bij haar niet altijd voeding willen).

1 like

Wat fijn dat hij zo van eten houdt :smile: Je kan proberen om hem wat meer te geven (ik weet niet of je naast groente/fruit al brood/pap geeft) maar op deze leeftijd is de melk wel nog het belangrijkst! Dus voor de echte honger zou ik hem dan toch wat vaker aanleggen, vooral als je denkt dat je productie iets minder is (weet niet of je dat bedoelt qua dat je melk niet meer genoeg is?).