Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Hier ook! Vooral door oudere dames, dat ze het heel schattig vinden en dan beginnen ze vaak over hun eigen kleinkinderen haha en dat ik nog maar veel moet knuffelen.

Gisteren nog een vrouw uit de buurt die zei ach slaapt ze daar weer lekker, en toen zei ze dat het maar goed was dat ik geen tweeling heb want dat kan niet in de draagzak (ze bedoelde het positief trouwens).

Mijn vriend hoort het nog meer, van nog meer oudere dames. Blijkbaar doet zo’n jonge kan met een baby in de draagzak iets met ze :sweat_smile:

2 likes

Jaa, daarom! Had nou wat dingen in 98 besteld en vind het wel vrij groot vallen. Zo irritant.

@Sundance Ik deed/doe regelmatig: kinderboederij, dierentuin, monkeytown, speeltuin. Pluktuin is ook erg leuk! Zwemmen vind ik ook leuk maar veel moeite voor korte tijd. Mijn dochter was echt na minder dan een uurtje dood op. Waren dan langer bezig met reizen en voorbereidingen dan in het water :sweat_smile:

@parapluie Zo irritant. Wil liever ook niet te veel retourneren want weet dat dat vaak word weggegooid.

1 like

Haha ik krijg er ook bijna altijd opmerkingen over. Maar wel altijd hele positieve!

En ik maak altijd grappen dat mijn vriend met baby in draagzak een vrouwenmagneet is want hij wordt dan echt overladen met complimentjes. Dus als hij gaat wandelen met baby in de draagzak wens ik hem altijd veel plezier met z’n affaire. :wink:

10 likes

Haha ja!!

Ik heb dat ook met dragen, en ook met borstvoeding :joy:… ik betrapte mezelf er ook op soms te staren. Maar niet omdat ik het gek vind maar zo van: ohhh wat mooi of ohh die doet dat ook!

Toen T een paar weken was ging we naar Ikea en daar haalde iemand in het restaurant dr peuter van dr rug en die ging vervolgens aan de tet. En ik “staarde”.
Omdat ik dacht, waaaauw lijkt me tof als me dat met T ook gegund is!
Maar toen ik me besefte dat ik keek schaamde ik me dood :sweat_smile:

En dan ben ik zodra ik het me besef bang dat die mama denkt dat ik keek omdat ik dr een gekkie vind :joy:

Ik kijk ook als iemand een draagzak / -doek heeft. Maar vooral omdat het vaak nog kleine baby’s zijn en in een doek kan ik beter spieken dan in de kinderwagen :heart_eyes:

1 like

Jaaa dit had ik ook laatst. Een moeder zat een baby te voeden maar die baby had best wat haar en een speldje, zoooo schattig. Dus ik zat er een denk ik (onbewust) een beetje naar de staren. Dus die moeder keek me een beetje aan van ongemakkelijk aan. Nou daarna wou J ook eten dus legde ik hem aan. Dus die moeder zat me helemaal lachend aan te kijken en zei dat ze dacht dat in het raar vond dat ze zat te voeden. En ik zat daar echt van neeeee je kind is gewoon zo schattig :joy::joy:

6 likes

Welke buggy raden jullie aan? Ik loop best vaak wat lange stukken met L, en ze wordt nu te groot voor het zitje van de kinderwagen. Belangrijk vind ik zelf dat het een boodschappennetje heeft en enigzins in ligstand kan, en dat hij makkelijk rijdt /stevig is natuurlijk.
Morgen gaan we denk ik naar Prenatal omdat ze de mazzeldagen hebben, dus dan gaan we ook even testen, maar vind het wel fijn te horen welke goed bevallen.

Wij hebben de easywalker xs. Vind hem ideaal maar boodschappenmandje is niet mega groot

1 like

Wij hebben er een van chicco liteway gehad. Kon in ligstand. Onderin ruimte voor boodschappen, maar kregen ook een tas cadeau wat je achter kon hangen. De buggy is intensief gebruikt. Meerdere vliegvakanties overleefd.

1 like

Wij hebben deze ook! Gebruiken hem niet vaak maar bevalt wel goed. Idd ook meerdere vluchten overleefd.

Wij hebben de MacLaren Techno (en dan de twin variant), die kan bijna helemaal plat en vind ik voor een buggy nog vrij comfortabel rijden

1 like

Het lukt mijn bijna 4 jarige niet om te fietsen. Het is pas de eerste keer voor hem om een fiets te hebben maar hij snapt de pedalen niet. Ze zijn wel erg stroef ook. Zijn er fietsen die wat makkelijker zijn om te oefenen maar niet al te klein? Ik heb nu een standaard kinderfiets met zijwieltjes.

Lukte bij m’n zoontje eerst ook niet terwijl hij bij het KDV wel fietste. Zijn eigen fiets is groter dan de kleine fietsen op het KDV. Soms helpt het om de zithoogte te verlagen. Of om van achteren een duwtje te geven. Of toch proberen met je handen de pedalen te draaien, totdat ze begrijpen wat je bedoelt.

1 like

Heeft iemand ervaring met de softshell onesies van IELM voor buiten? Ik weet niet zo goed welke maat ik moet bestellen, of ze dus groot of klein vallen…

Ik weet niet meer wie mij laatst de Nestle nan comfort voeding aanraadde. Ik heb die nu al tijdje in gebruik en krampjes lijken iets minder en ontlasting komt beter op gang. Dus dankjewel nog! :blush: ze krijgt er wel soms donkergroene poep door… vraag me af of je dat ook had bij jouw kindje.

Ik heb er toch ook een besteld, ook een maat groter dan dat K nu heeft. Ben heel benieuwd, hoop dat ie er niet in verzuipt! :sweat_smile:

Topdingen zijn dat! Als hij wat te groot is maakt dat niet uit want bij de mouwen en pijpen zit een stukje strakker elastiek. Ik bestel ze ook elke keer 1 of 2 maten groter en dan kan ze er een hele tijd mee vooruit. Ze zit nu al in haar derde haha

1 like

Mijn baby krijgt Nutrilon Omneo, volgens mij is dat vergelijkbaar? In ieder geval krijgen ze daar ook donkergroene ontlasting van en dat is normaal!

1 like

Fijn! Bedankt voor je reactie😘

1 like

Wij hebben de Joolz aer. Rib uit mijn lijf geweest maar vond het belangrijk dat als we een hele dag weggaan met de buggy dat hij nog steeds goed zit en kan slapen. Weegt ook nauwelijks iets en met snelbinders vast te zetten op de fiets.

1 like