Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Waar zie je dit?

https://www.kruidvat.nl/a/2423661/kruidvat-midpakken-luiers?page=0&size=20&sort=rating

4 likes

ik las ergens dat het vandaag ā€˜dag van de leidsterā€™ isā€¦Klopt het dat je dan iets geeft aan de leidsters ofzo?

Bij ons heeft de oudercommissie iets geregeld (geloof voor iedere medewerker een bodyfoam en reep chocola). Als dat niet was gebeurd had ik zelf iets kleins gegeven, gewoon een kaart met bedankt voor de goede zorgen en leuke dagen en een zak chocolaatjes of thee oid.

Ik heb niks gehoord vanuit het kdv zelf. Dan ga ik straks nog even naar de supermarkt voordat ik L. ophaal. :grinning: :chocolate_bar:

1 like

Help, winterjasmaatadvies gezocht.

K. Begint nu in mt 86 te passen. Ze heeft een zomerjas in mt 80 die nog wel kan en een tussenjas (zon regenjasje met teddyvoering) in mt 86. Ik dacht eerst ik koop wel een winterjas als het echt koud gaat worden of als de tussenjas te klein wordt, maarja nu hebben ze ze overal en ik ben net even snelPrenatal binnengelopen en een beetje verliefd geworden op een jas daar. Maar ik weet het gewoon echt niet qua maat: doe ik wijs aan maat 92 en de mouwen omslaan (kan bij die jas) of zal ze daar in de winter echt nog in verzuipen? Vind het zo lastig en ze moet er natuurlijk wel een beetje goed in kunnen bewegen, tis geen baby meer die alleen maar ligt.

Thats what she said

21 likes

L draagt al minstens 6 maanden maat 86 en past daar nog altijd goed in. Het is niet te voorspellen natuurlijk, maar denk dat de kans wel aanwezig is dat ze de hele winter wel in 86 past. Ligt er ook een beetje aan hoe het valt natuurlijk, maar zou geen jas kopen was ze nu nog in verzuipt.

2 likes

Ik heb begrepen dat ze na het eerste jaar nog maar zoā€™n 6cm per jaar groeien gemiddeld. Ik zou daarom voor 86 gaan

3 likes

Echt?? 6cm per jaar? Omg ze zijn nog steeds maar 75 cm. Dus dat betekend dat maat 80 nog wel terug de kast in kan tot aan de zomer?

Beste tip ever dit. Dan heeft vooruit kopen dus geen zin meer nu.
Is beter voor mijn banksaldo :joy:

4 likes

Ik weet niet of je die groeigids app van de ggd hebt maar daar kijk ik wel eens in als ik wil inschatten welke maat ze ongeveer zal hebben. Geen garantie natuurlijk maar hier volgt ze wel redelijk haar lijntje dus het klopt steeds wel aardig!

4 likes

Hier waren ze laatste meting 77 en 78 cm en ze dragen nu maat 80. Voor echt dikke winterdingen ga ik maar uit van 86 :woman_shrugging:t3:

@morange @Mhysa ik denk dat ik K. morgen of zaterdag gewoon even mee naar de winkel neem om te passen en te kijken hoe die jassen vallen, want dat scheelt ook nog wel idd. Het hoeft zeker voor een jas niet perfect aan te sluiten want ook fijn als er een trui onder kan en dan nog comfortabel zit, maar het moet ook geen megagroot ding zijn. En als ik te erg twijfel ga ik wel op jacht naar een jas als het echt nodig is, heb afgelopen winter ook gewoon een jas voor der kunnen kopen toen de andere te klein werd. Misschien iets beperktere keuze, maar dan is het lang leve online shoppen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Koop nu idd ook niks meer vooruit, behalve onlangs toen het meeste in 80 krapper begon te worden dingen in de volgende maat want dat is toch wel handig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bizar eigenlijk he hoe hard ze het eerste jaar groeien en hoe langzaam daarna!


@Grey oh goeie tip! K. Gaat alleen op de lengtelijn alle kanten op haha. Qua gewicht en hoofd zit ze mooi stabiel op ongeveer dezelfde lijn maar op de lengte gaat het echt van boven, naar tijdje gemiddeld en vorige keer nog hoger dan ze ooit heeft gezeten op die lijnšŸ˜‚

1 like

Haha nee dan zou ik er niet op vertrouwen inderdaad!

Ja hier duiken ze soms in eens naar -2 en dan de volgende weging weer -1.5. Geen pijl te trekken op die gastenā€¦

1 like

Ik vind dit altijd zo moeilijk, zal best gemiddeld kloppen, maar bij onsā€¦ Mijn dochter is nu 2 jaar en 4 maanden en zit in maat 110 (qua lengte dan, het valt vaak te wijd). Haar winterjas is 116/122, die viel wat kleiner. Sta je daar naar het kaartje in de kledingwinkel te kijken: 5/6 jaar.

Edit:
Ik zit dus altijd te zoeken voor het toekomstige seizoen, want ze zal toch een keer ophouden met zo hard groeien? Maarja, tot nu toe is dat moment nog niet gekomen haha.

Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar

Wanneer na de bevalling kwam bij jou de melk op gang? Dus dat het witter werd en grotere hoeveelheden.

  • Dag 0
  • Dag 1
  • Dag 2
  • Dag 3
  • Dag 4
  • Dag 5
  • Dag 6
  • Anders of nvt

0 stemmers

Bij mij dus dag 4, en ze was toen al teveel afgevallen en moest bijgevoed worden en ik nakolven enzo. Weet niet of dat nou laat was of normaal.

Wow, mijn zoontje is net 4 geworden (gisteren haha) en draagt nu maat 110. Dat vond ik eigenlijk al best vlot. De breedte is wel te wijd voor hem.

Ik heb niet echt meer besef van dagen maar ergens toen ze anderhalve dag was of zo.

1 like