Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Same, met A.

Hij eet ook niet super. Ik geef hem ook altijd nog een papfles ‘s avonds want anders heeft hij gewoon honger en slaapt hij slecht.

Ik laat het maar even zo. Als ie 16 is, zal het toch wel eens klaar zijn met de papfles?

1 like

Ja papfles kregen ze hier altijd al, ook omdat ze nogal licht zijn allebei. Maar nu dus soms 2 papflessen.

Maar inderdaad, het verandert vast vanzelf weer straks!

1 like

Dit ding is trouwens echt een aanrader! K vindt hem helemaal leuk. M’n man heeft echt bijna de hele vakantie met K op zijn schouders gelopen. 10/10 hoor dit.

(K wil niet meer in de draagzak, althans, alleen als hij heeeeel moe is, maar niet om gewoon gezelllig te wandelen oid).

5 likes

Deze van aapies

Gaan gewoon echt niet uit, en lekker warm en zo leuk!!

3 likes

Iemand nog tips voor leuk babyspeelgoed? Ze is nu 4 maanden, dus het liefst speelgoed wat leuk is rond de 6-12 maanden. Sinterklaas komt eraan (oke het duurt nog even maar voor mijn werk ben ik er al mee bezig en ik heb er gewoon heel veel zin in) en ik wil toch wel een paar leuke dingetjes kopen ook al snapt ze er nog niks van. Ik bedoel zelfs de hond heeft vorig jaar zn schoen mogen zetten dan mag B. het dit jaar ook toch :crazy_face:.

Nav het enthousiasme van @FrauHelga hebben we Freddie de Vuurvlieg al (is nu al een hit trouwens) en de loopy links die @Bathwater tipte. Verder hebben we veel boekjes, wat rammelaars, een paar knuffes en heb ik alvast wat houten speelgoed gekocht voor als ze groter is.

1 like

Oball met rammeltjes :slight_smile: rolt, stuitert, kunnen ze al snel goed vastgrijpen, is flexibel, lekker om aan te kauwen voor tandjes en hier echt een grote hit (wordt met 14m nog steeds regelmatig uit de mand gepakt).

De wiebeltoren (ben even de naam kwijt maar die ringen die je opstapelt) van little dutch was hier ook al snel leuk. Doordat de onderkant wiebelt beweegt hij als je er tegen aan duwt en als hij omvalt rollen de houten ringen alle kanten op. Vond ze geweldig als ze op haar buik lag.

Sophie la giraffe is hier ook een hit vanaf het begin, nu ook met de kiezen fijn want die pootjes komen dan makkelijker op de juiste plek dan een bijtring.

En ik heb voor de nieuwe baby de sensory tumbling ballen van plan toys op het lijstje gezet. De kleine van een vriendin van mij keek er niet naar om, maar als wij daar waren vond K. ze altijd geweldig.

1 like

Top dankjewel! We hebben een oball zonder rammel erin en die vindt ze niks aan :sweat_smile:.
De rest gaat op het lijstje. Naar Sophie heb ik al vaker gekeken maar vond ik dan net te duur dus dat is wel een mooi sinterklaascadeautje.

Een mooie babygym of activity kleed? Hier hebben ze veel plezier gehad van de zwart/witte van TinyLove. Of zo’n watermat om buiktraining op te doen? Zelf niet gebruikt maar vond 'm er wel interessant uit zien

1 like

Stapelbakjes! Wij hebben een set voor binnen en voor buiten/bad en er wordt dagelijks mee gespeeld vanaf dat baby maand of 8 was. En peuter van 3.5 speelt er ook nog mee. Je hebt hele mooie van Mushie.

Ander vraagje: ik heb natuurlijk 1039484 filmpjes van mijn kinderen en wil die eens sorteren/monteren oid. Wat doen jullie met filmpjes? Maken jullie er een langere film van bijvoorbeeld? Ik zit er aan te denken om per maand de filmpjes aan elkaar te plakken zodat het allemaal wat overzichtelijker wordt, maar misschien heeft iemand anders nog goede ideeën :slight_smile:

1 like

Als het heel dramatisch is met eten overdag, krijgt hij er ook vaak 1 extra als ik zelf ga slapen. :eyes: :sweat_smile:

1 like

Ik ben een beetje Spartaans op dat vlak, maar niet willen eten is vette pech. Ik zorg er altijd wel voor dat er de volgende dag dan iets op tafel staat wat ze wel lekker vindt.
Nu scheelt het dat ze een goede eter is over het algemeen, ontbijt, brood tussen de middag en tussendoortjes (fruit, groente en overigen) gaan er altijd goed in. Dus het kan wel wat leiden.
Een enkele keer eet ze ook haar favo maaltjes niet, en dan is ze denk ik niet lekker, tanden/kiezen leed oid.
Ik geef altijd (goed of slecht gegeten) een schaaltje Griekse yoghurt na het avond eten. Is lekker vet en vult het maagje toch nog een beetje voor ze naar bed gaat. Zo krijgt ze altijd nog iets binnen.
Kan me wel voorstellen dat het je zorgen baart als het een langduriger probleem is.

Ja dat is in principe ook mijn motto, maar het probleem is dus dat alles wat hij lekker vindt/vond, ineens ook niet meer goed is. Dus bananen, yoghurt, boterham met kaas, spaghetti, het maakt niet uit.
Het lijkt wel alsof hij geen rust of aandacht heeft, hij is steeds na een paar happen met wat anders bezig. Zijn zus heeft een tijdje hetzelfde gehad toen ze nog flessen dronk, toen hebben we weleens een doek over haar hoofd gehangen zodat ze geen afleiding had. Maar dat pikken ze nu niet meer natuurlijk :smile:

Aah ja dan snap ik dat het extra vervelend is en je je zorgen maakt.
Hoelang speelt dit al? Kan het te maken hebben met een sprongetje?
Onze oudste at en dronk altijd slecht tijdens een sprong. En was vaak na een week of 2 wel over.
Inmiddels heeft de nog wel eens van die fases. Haar favo maaltjes lust ze dan ineens ook niet meer :woozy_face:

Ik heb een keer druppels geprobeerd, is wat minder een ‘splash’ bij inbrengen, dan een spray. Maar hoe ouder ze worden, hoe groter de uitdaging, ook daarin.

1 like

Ja ik dacht ook aan een sprong, maar volgens ‘het schema’ zijn ze daar nog een paar weken van verwijderd. Nou ja, even doorbikkelen maar en een extra papfles hier en daar om te voorkomen dat hij echt afvalt

1 like

L is zo verkouden :weary: al 2 nachten om het uur wakker. Heb het hoofd einde al omhoog gezet en neus spray gebruikt. Morgen leggen we er een ui naast. Is er iets wat ik nog meer kan doen?

Wat ik wel eens deed was de douche op zijn allerheetst aanzettrn. Deur en ramen dicht in badkamer en er dan een stukje vanaf gaan zitten met haar zodat het lekker openstoomde, hielp vaak goed en viel ze beter in slaap.


Ik ben zo geinfluenced door dit topic dat ik bij het zien van onderstaande illustratie als eerste dacht Freddie!!!:joy:

11 likes

Ahhhh, Freddie! :smiling_face_with_three_hearts:

OMG ze heeft hem nog vaker getekend!

9 likes

Oh dat is ook wel goeie ja! Dankje :grin:

Iedereen die Kruidvatluiers gebruikt: alle midpakken zijn vanavond 1+1 gratis, ook online

1 like