Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Jaaa kan hoor!!
Zo rond t eerste jaar komen vaak woordjes! Vond dat echt geweldig :see_no_evil::yellow_heart:

1 like

Iemand nog een tip voor hele slanke spijkerbroeken?
Ze past al erg weinig en nu ze geen luier meer draagt zakt alles van der kont af.

Mijn baby (net een jaar) zegt sinds een maand ā€˜poesā€™. Wij hebben een kat, en we zeiden ook heel vaak tegen haar: kijk, poes! En dat woordje herhaalt ze nu. Soms wijst ze er ook bij. En mama en bah zegt ze ook

2 likes

Name it heeft extra skinny, ik geloof dat die X-slim heten (weet de naam even niet meer zeker, vroeger in die winkel gewerkt als bijbaantje en we verkochten die broeken heel veel voor smalle kindjes). Zit ook bij de grotere maten nog gewoon elastiek in om evt iets strakker te maken als dat nog nodig is.

1 like

De skinny fit van HM voor ā‚¬10.-

1 like

@Madam-Mikmak Thanks! Ga eens even kijken of een van die twee goed zit.

1 like

Iemand tips? Zoon van 9,5 mnd heeft enorme verlatingsangst, slaapt al een week ongeveer 1,5 uur per nacht, en dan bij ons in bed. En hij wil mij niet in zā€™n buurt hebben. Zodra ik in de buurt kom is het krijsen en als mijn vriend weggaat en ik blijf is het helemaal drama. Nu zit ik dus beneden op de bank en hij ligt in mijn bed. Weet dat het niet persoonlijk is maar oh wat voelt dit kut.

Wat ontzettend rot voor je, logisch dat het kut voelt. Wil hij overdag ook niet dat je buurt komt?

Onze dochter is nu ook 9,5 maand en bij ons was het zo dat ze de eerste maanden alleen bij mij rustig werd. Wat op zich logisch was: 9 maanden in mijn buik en ik was ook haar enigste voedselbron dankzij de BV.

Maar misschien kan je dat mechanisme nu ook toepassen: dus dat jij alle maaltijden (Voor zover mogelijk) kan geven? Liefde gaat tenslotte door de maag. Dat je zo gaat werken aan het herstel. Dus niet 's avonds maar focussen op overdag. Vaak vinden ze diegene het aardigst, die hen het meeste aandacht geeft (en het eten verzorgt).

Ik zorg 4 vd 7 dagen alleen voor hem. 1 dag opvang, en 2 dagen weekend samen met mijn vriend. Dus ik zorg vrijwel altijd voor hem en geef hem eigenlijk altijd al zā€™n eten, of we doen het samen. Overdag is het hetzelfde, tenzij hij geen keuze heeft en mijn vriend er niet is.

1 like

Alleen dat ik weet hoe kut dat voelt. T is ook een papaā€™s kindjeā€¦ gillen joh, als ie weer dat papa beneden is dan was ie gewoon niet naar bed te brengen of te troosten door mij.
Als mā€™n man boven werkt en hij hoort dat, kon ie gerust een half uur aan de deur bij de trap staan huilen dat ie naar papa wil.

Enā€¦ dan heb ik dus 17mnd borstvoeding gegeven. Ik was opgeven moment ā€˜s nachts letterlijk alleen de voeding. Rolde van papa naar mij, trok mā€™n shirt naar beneden, dronk en rolde terug.
Je voelt je zo afgewezen danā€¦

Nou dat inderdaadā€¦ zeker als moeder van een baby voelt het zo alsof je iets verkeerds doet als hij je niet wil. Maar goed hopelijk binnenkort weer een nachtje slapen dat zal ook helpen.

1 like

Hier had ik juist het idee dat omdat ik degene ben die hem het meeste ziet/verzorgt, hij daarom juist zijn vader wilt wanneer die in beeld is. Zo van hĆ©ee die is er ook, beter, even van profiteren want straks moet ik het weer met alleen mā€™n moeder doen.
Inmiddels is hij bijna 2 en af en toe heeft hij nog zulke buien, maar hij wisselt inmiddels af in wie favoriet is haha.

1 like

Ik weet niet of iedereen er al antwoord op heeft gegeven maar bij ons kreeg ze rond 7 maand oid een groente hapje smiddags op t kdv, ik weet t precieze schema niet meer maar eigenlijk pas toen ze een jaar was ofzo zijn we echt samen gaan eten. Daarvoor was het niet handig en niet nodig. Vanaf iets van een jaar is ze gewoon mee gaan eten met wat wij eten, meestal tenzij we iets pittigs eten ofzo.
Wij werken nu trouwens allebei thuis dus geen reistijdā€¦

1 like

Ja idd! Nou alleen al heel fijn dat ik niet de enige ben die afgewezen word haha! Komt vast goed :upside_down_face:

Zag net op de stories van Michelle Bollen dat zij de tip geeft van de spijkerbroekjes van Name It. Dat ze echt skinny zijn en ook lang.

2 likes

Toevallig zit er hier een in de stad zag ik van de week. Dus daar even snel langs, thanks!

1 like

Er hangt veel leuks op het moment!!

1 like

Iemand tips voor een dreumes die met eten gooit? :relaxed:
Ze eet lekker met haar handjes, maar elke dag is er wel iets wat ze ineens niet wil eten.
Op het kdv doet ze dat ook en pakt ze wel het eten van haar buurvrouw :roll_eyes:

Van ons gaat ook spelen/gooien als er teveel op haar bord ligt. Daarom geven we altijd maar 1 of 2 van iets per keer. Of 1 heel groot stuk juist zoals een kwart afgesneden komkommer of een peer door de helft. Dan gaat ze er jusit goed op knabbelen en opeten. Misschien helpt dit?

Ja wat @HotMomma zegt werkt bij ons ook goed. Hoewel onze opvang het dus extreem raar vond dat we het zo deden :stuck_out_tongue: maar als we maar een paar stukjes neerleggen eet hij alles lekker op

1 like