Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Beatrijs smulders is zo ongeveer mijn archnemesis :sweat_smile::laughing: de ideeën die zij heeft over bevallen en moederschap gaan volledig in tegen mijn kernwaarden en ik hou haar mede verantwoordelijk dat pijnbestrijding bij de bevalling in Nederland nog helemaal niet vanzelfsprekend is en dat vrouwen zich daar soms voor schamen.

@LegallyBlonde ik had de grote geboorte gids en positief over bevallen van milli nogwat maar die tweede heb ik niet gelezen omdat ik dacht “komt wel” en toen was t niet meer nodig :joy:

@Nowayjose ik gebruik ook wasbaar! Van topspits bamboozle en ons favoriete overboekje is van blueberry capri want minder doorwerken (heb er ook een paar van totsbots peenut).

3 likes

Hij is heel actief. Hij houdt van sorteren en met dingen gooien. Hij heeft een fiets maar fietsen erop lukt helaas niet, misschien moet ik een ‘makkelijkere’ kopen.

Dacht misschien ook aan een autobaan maar denk dat hij al die stukjes vooral gaat husselen. Hij heeft niet echt die focus voor sommig speelgoed.

Heeft hij wel z’n ouders bij nodig. Is wel echt leuk en lekker fysiek.

3 likes

Haha wat grappig. Hij doet al koprollen en handstanden uit zichzelf. Ga eens kijken of ik die in een boekhandel zie.

Mijn kind wordt ook bijna 4.
Wat op zijn lijstje staat:

Klei
Dekbedovertrek
Auto’s van paw patrol (ja vreselijk, maar hij vindt het fantastisch)
Kid Knex
Broodtrommel en drinkbeker voor school
Politiehelm en brandweermanhelm
Politiezwaailicht voor op zijn fietsje
Verkleedpak van Batman en Mega Toby
Waterspeelgoed voor in bad/onder de douche

Verder is een step misschien leuk? Mijn 3-jarige vindt dat echt super, hij heeft deze vorig jaar gekregen met 5 december.

1 like

Ik vind alles van Kids Deco zó leuk!

https://www.kidsdeco.nl/catalogsearch/result/?q=Cake

Ik heb hier voor K z’n eerste verjaardag allemaal versiering in astronauten thema gekocht. En die slingers hangen nu nog in zijn kamertje.

2 likes

Thanks, zitten super leuke bij! :heart_eyes:

Hier werden al een paar keer van die dure merken gedeeld die je graag voor je kind zou kopen, maar niet kan betalen. Nou heb ik de babyvariant van de Duitse Vinted gevonden en wil graag even koopjes gaan jagen :smiley: als jullie zo lief zouden willen zijn een paar namen te noemen?

Ik kom even niet verder dan Tinycottons en Carlijnq…

Konges Sløjd
MarMar
Tumble n Dry

Ik kom ook even niet verder dan dat

2 likes

Dit zijn mijn favorieten maar het is wel een beetje in de categorie klassiek/kitch. Niet de hippe merken zoals CarlijnQ en die Deense website die heel populair is hier.

Tartine et chocolat
Neck en neck
Wedoble
Paz rodriguez
Rapife
Mayoral
Petit Bateau
Marsou
laranjinha
Dona carmen Bebe
Jacadi

Mocht je op die Duitse site nog mooie merken tegenkomen houd ik me aanbevolen! :grin:

2 likes

Bedankt! Ja ik zal het in de gaten houden haha

Iemand enig idee hoe ik dit schoon ga krijgen? Denk dat het gewoon weg kan, maar wie weet heeft iemand nog dé tip

Mijn man heeft dus een aantal natte slabbers met etensresten in de wasmand gegooid en daarna andere was erboven op. Dat heeft een week zo gestaan. Eindstand: 3 hydrofiel doeken, 4 spuugdoeken, 2 slabbers en een tshirt helemaal onder de schimmel en vernaggeld. Dasty, ossengalzeep, vanish, laten weken etc helpen niet.

Het is gelukkig geen duur shirt, alleen beetje jammer dat dit een vd weinige shirts is die ze deze zomer niet compleet af heeft gedragen / zonnebrand vlekken inzitten en die nu nog goed past.

Een beetje afhankelijk van wat je stijl is maar wat ideetjes:

Bobo Choses
Mini Rodini
The Animal Observatory
One More in the Family
Little Hedonist
Soft Gallery
Bonmot
Maed for Mini
Repose AMS

Sommige merken zijn wel echt Nederlands dus ik weet niet hoe succesvol sommige zullen zijn als zoekopdracht.

5 likes

De zon? Of werkt dat alleen voor poep en kots vlekken. Bij de wasbare luiers gaat alles er uit als het een uur in de zon heeft gehangen

Wat baby’s nodig hebben van Melanie Visscher vond ik (vind ik) heel mooi. Heel erg op recente wetenschap (herkende veel van m’n master er in terug) maar dan op meer leesbare wijze geschreven. Dus niet droog ofzo. :blush:

1 like

Little green radicals

De zon werkt bij mij voor alles…
Behalve voor schimmelplekken (heb zoiets ook een keer gehad).
Kan @Suikerklontje dus ook niet helpen

Ik had ook een keer een schimmel vlek in de mouw van een romper en kreeg het er echt niet uit :frowning:

Jaaaa deze allemaal! :heart: @anon18050057
En als aanvulling:
Ammehoela (nl)
Bandy Button
Noé&Zoë

1 like

@Boppie @Adje @Brooklyn ik ben der ook bang voor idd. Het heeft in de zongedroogd maar niks uitgehaald verder (wel top idd voor kots/poep/tomatensaus). Heb 2 hydrofiel doeken waar het wel uit is gegaan maar die zaten maar minimaal onder.

Tis gelukkig niet het einde vd wereld, maar vind het gewoon zo zonde. En de houding van mn man dan ach dan gooi je het weg en koop je wat nieuws. Natuurlijk is dat ook zo, maar ik ga liever zuinig met dingen om dan de houding hebben van ach als het kapot/vies is vervangen we het toch gewoon. (hij zei dat ook over het zwembad ja ga dat niet bewaren hoor, ding kost 2 tientjes volgend jaar een nieuwe. Echt doe normaal gast.)

1 like