Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Hé hoe gaat het met jou en O? Doet hij het goed?

Ik na 6 jaar nog niet :sweat_smile:

1 like

Wij gebruiken ook LL 2 delig. De bamboo variant. Heel tevreden mee. Ook de overbroekjes zitten goed. Voor de nacht doen we een wolbroekje eroverheen.

Thanks voor je uitgebreide reactie! En jij ook @Oelek!

Ik twijfel wel een beetje wat handig is qua maten. Little Lamb is niet duur, maar door de verschillende maten moet je dus wel meer kopen uiteindelijk. In tegenstelling tot de onesized Huda, die weer wat duurder per luier is. Blümchen is voordelig en onesized, dus dat lijkt wel de ideale combi, maar misschien is de kwaliteit wel minder.
Ik vind het toch maar ingewikkeld. ik verzuip een beetje in de informatie online. Ik denk dat ik het gewoon zelf moet proberen.
Het lijkt me met testen zonde om luiers te kopen die uiteindelijk niet bevallen, maar die kan ik natuurlijk makkelijk doorverkopen op marktplaats/vinted.

Ik denk dat ik de volgende voorgevormde bamboeluiers + overbroekjes wil proberen:

  • Huda
  • Little Lamb
  • Blümchen

Hebben jullie ze ook vanaf het begin gebruikt? Of pas toen ze wat groter waren?

Ik vond het bij de newborns een groot pakket en het is onze eerste baby dus we waren al onhandig, laat staan met wasbaar haha. Zijn begonnen toen ze 1.5 maand oud was ofzo, kilo of 5.

Wij hebben inleggers die de hele periode mee kunnen, maar wel overbroekjes in maat 1 (4-9 kilo). De bamboozles (echte binnenluier die we alleen ‘s nachts gebruiken) hebben we ook in maat 1. Omdat we niet mega handig zijn enzo en dan maar wat extra uitgeven zodat het wel goed zit.

Ik vond het ook mega ingewikkeld trouwens haha, maar als je eenmaal het geprobeerd hebt valt het mee! Zou echt maar een paar aanschaffen zodat je het eerst uit kan proberen. Wij vinden bijv klittenband heel fijn maar anderen hebben liever drukknoopjes. En de pasvorm van de ene baby zijn anders dan die van de ander.

3 likes

Je kunt ook een consult aanvragen bij bepaalde sites. Misschien kunnen zij je helpen een keuze te maken. Of jd kunt een pakket huren, ook een proefpakket met verschillende soorten luiers, vaak krijg je dan korting als je daarna bij dezelfde winkel koopt.

2 likes

Iemand een tip voor een vakjesbord wat op de tray van de Stokke Tripp Trapp past? En geen 30 euro kost :joy:

K. eet nu uit zo’n vakjesbord en dat gaat heel goed, alleen die wij hebben past niet in de tray dus staat een beetje schuin, dus dat is een kwestie van tijd voor ze dat er per ongeluk afstoot.

Hij hoeft niet per se een zuignap te hebben (ben nog niks tegen gekomen wat ze niet loskrijgt namelijk) maar iets wat iig niet half op de rand staat en er dus makkelijk per ongeluk af wordt gestoten is wel fijn.

Ah ja, dat is ook een goeie. Thanks voor het meedenken.

Ik ben nu ook wel gecharmeerd van de Bambino Miosolo. Valt qua prijs ook wel mee in aanschaf, heel gemakkelijk, veel positieve reviews, ook qua houdbaarheid. En je kunt nog een extra booster (mioboost) erin doen voor de nacht. En zulke schattige prints :heart_eyes:

1 like

Ja, die hebben wij ook twee! Is wel een heel flink pakket aan de kleinere babybillen. Onze baby is nu bijna 4 maanden en het is eigenlijk nog wat te groot (op de kleinste stand).

Ze hebben wel mijn favoriete prints idd haha. Wij hebben ook losse overbroekjes van ze en combineren dat met inleggers (Peenut pads) van totsbots.

1 like

Aha! De grootte is ook nog mijn twijfel voor aan het begin inderdaad. Maar die overbroekjes combineren met inleggers is wel een goed idee! Dan zouden we eerst dat kunnen proberen, en daarna verder met de Miosolo’s.

1 like

Dankjewel voor deze tip! K. werd vanochtend weer vrij vroeg en verdrietig wakker en nadat ze eerst nog een half uur in mijn armen in ons bed heeft geslapen (:heart_eyes:) was ze wakker. Ik vond het echt nog té vroeg om op te staan maar had ook geen zin in die stomme Teletubbies. Dus ik heb dit via de chromecast opgezet, wat een rust!!! En ze vindt het bijna net zo leuk; heeft een half uur ademloos zitten kijken en zwaaien :ok_hand:t3:

En zo kon ik nog lekker een half uurtje chillen in bed alvorens de dag begon :stuck_out_tongue:

Mijn kleintje wordt volgende week alweer 1 jaar :cry: Ik ben op zoek naar een leuke caketopper voor op de roze dripcake van de Hema. Misschien weten jullie nog iets leuks?

Een vriendin wil graag als babyshower cadeau een luiertas, een rugzak. Welke is niet truttig, goede kwaliteit en praktisch? Het liefst wel een mooie, geen duffe rugzak.

Wilde even zeggen dat ik het zo fijn vind om hier mee te lezen. (En over een tijdje als het goed gaat mee te posten). Zo’n fijne sfeer!

Ik zit nu veel op zwangerschapsfora en de toon daar de hele tijd :eyes:, echt tenenkrommend soms.
Maar goed, weet ook niet echt of het een compliment is om jullie (ons) daarmee te vergelijken. In ieder geval: lekker bezig!! Kan niet wachten om inhoudelijk te kunnen aansluiten.

16 likes

Is het iets wat je alleen zou willen geven of gezamenlijk met mensen? Vrienden van mij hebben een rugzak van Dusq en zweren er echt bij, persoonlijk vind ik die ook echt mooi. Maar er hangt wel een aardig prijskaartje aan vind ik.

1 like

Samen met een groep dus dat zou prima zijn! We willen er wel nog een cadeau bij doen. Thanks

1 like

Hebben jullie nog aanraders van boeken die leuk zijn om te lezen tijdens je zwangerschaps ter voorbereiding op zwangerschap en eventueel de periode eraan?

Er staat natuurlijk genoeg op het internet, maar vind het juist leuk om ook boeken te lezen.

Ik heb net Zwanger?! Van een Belgische vroedvrouw gelezen, vond ik een fijn boek - duidelijk, nuchter, misschien voor sommigen niet superdiepgaand of gedetailleerd.

1 like

Ik vond zelf de boeken van Beatrijs Smulders (veilig zwanger, veilig bevallen, veilig door de kraamtijd etc) leuk om te lezen. Vooral die over de kraamtijd is fijn. Sowieso fijn om iets over ‘na de bevalling’ in huis te hebben. Het deed mij echt goed om na de bevalling te lezen dat ik niet de enige was die die eerste weken niet leuk vond.

De grote geboorte gids is ook aan aanrader.

De Vrije Geboorte vond ik ook een fijn boek. Nu is dit wel een beetje hippie (ben ik zelf niet) en het stuk over een lotus geboorte moet je even skippen als je een beetje kriebelig word van alternatieve blabla. Maar het boek gaf mij wel echt heel veel vertrouwen en positiviteit mbt de bevalling.

En mama’en, het boek van Nina Pierson. Dat is volgens mij een mix tussen reguliere/wetenschappelijke informatie en een meer holistische/alternatieve benadering.

1 like

Heeft iemand nog aanraders qua speelgoed voor een 3 jarige jongen? Hij is bijna 4. Maar vindt bijna niks leuk.