Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik had tuitbekers met een zachte tuit zodat het een beetje hetzelfde voelde als een flessenspeen.
Dit snapten ze eerder dan een gewone tuitbeker.

1 like

Je zou ook nog in een beker een wat dikkere smoothie kunnen doen. Dan giet het niet meteen zo vol in dat bekkie haha.

1 like

K. snapt rietjes ook niet, alleen uit een pakje maar dat is omdat we er dan wat in knijpen, ze zuigt dan niet zelf. De 360gr beker snapt ze wel, in het begin moesten we hem dan wel voor haar naar achteren doen. Anyway, waren we bij een ander kindje van haar leeftijd en die snapte de 360gr beker niet en had een rietjesbeker. Ze zien elkaar uit die bekers drinken, pakken elkaars bekers en drinken er zo uit :woman_shrugging:t2: Maar denk je dat ze dat dan ergens anders nu ook doet? Nee alleen als ze dat andere kindje ziet :joy:

Je hebt van Munchkin ook rietjesbekers die je helemaal op de kop kan houden en dan komt er toch nog wat uit omdat dat ding meebeweegt, misschien is dat iets? Die rietjes zijn volgens mij ook wat “zachter” qua mondgevoel dan zon hard plastic rietje. Maar dan moeten ze hem ook wel achterover doen of op de kop houden. En anders idd in bad oefenen met een beker, als ze dat door hebben zou de 360gr beker ook moeten lukken.

Waar kopen jullie leuke kleurboeken?

Ik vond altijd veel oppasgezinnen via sitly of via Twente nannies (Zo’n soort bureau hebben ze ook wel in andere steden gok ik)

1 like

Bij de action of bij de boeken voordeel winkel hebben ze vaak wel redelijk leuke.

1 like

Ik ben op zoek naar een slaapzak, want mijn kleine baby kruipt nu al steeds omhoog boven de deken uit. Nu las ik hier veel over Lodger.

Ik twijfel alleen welke te nemen, wat raden jullie aan? Hij heeft het vrij snel warm, en het is nu natuurlijk nog niet zo koud. Hij is nog klein, 2,7 kilo nu.
Iemand ervaring met deze?
https://www.lodger.com/nl-nl/producten/1335,-24259/slaapzak-newborn

Ik heb deze! Maar onze baby trappelt dus dr voetjes er uit - hij kan niet dicht aan de onderkant :’) …

Dus ik zou gewoon de 4 seizoenen doen!

Ik heb net bij de Action Pampers babydry luiers gekocht. Kwam neer op 13 cent per luier voor maat 3! (136 voor 17,77)
Ze hebben ook maat 4, 5 en geloof ook 6. Maar weet niet meer wat die kostten. Maar het is in ieder geval een goede deal! :grin:

4 likes

Wij hadden die in het linkje maar ik was geen fan. Gedoe met aandoen met die strakke mouwtjes en de onderkant kan inderdaad niet dicht.

De 4 seizoenen is wel heel fijn! Ze slaapt er nu in zonder mouwen en dan alleen in een lange mouwen romper. Straks in de winter ritsen we de mouwen eraan en eventueel nog een pyjama eronder. Voor hele warme dagen hebben we een hydrofiele slaapzak van lodger maar zulke warme nachten krijgen we hopelijk niet meer voorlopig.

Dankjewel voor alle broeken tips!

Het is geworden: de Levi’s 724 high rise straight. Echte skinny jeans bleef ik toch me ongemakkelijk in voelen. Deze zit echt heel lekker zacht overal, snijdt nergens. @Printemps ik kan m aanraden.

11 likes

Als je kindje nog klein is gaat het wel (ik deed dan het touwtje er onder echt omheen knopen ipv strikken) maar zodra ze wat groeien lggen ze er steeds met de voetjes uit is mijn ervaring.

Ik deed in het begin bij de kleinste maat slaapzakken de nek met een paar steekjes wat innemen, zodat ze er niet in kon zakken :slight_smile:


@Ovenschaal fijn!!

Ik heb hele fijne hoge bootcuts van M&S Mode. Ik heb met m’n Rubenslijf een grotere maat nodig en hier heb ik echt een slammin’ booty in!

1 like

Ik praat even vanuit de positie van de moeder in dit verhaal. Ik vond op dat moment alle cadeautjes voor m’n leuk. En met boekjes kan je sowieso niet fout gaan in mijn ogen. Voor mezelf vond ik het heel lief als iemand al een kaartje stuurde of een bloemetje bracht. Misschien is het een idee om de vader een bon voor thuisbezorgd te geven. Die is op dit moment echt niet bezig met dat soort dingen. Het is een beetje raar om bij een klant van je man de was te gaan doen of te stofzuigen, maar mijn man zegt dat dat het grootste cadeau was dat hij in die tijd kon krijgen.

1 like

Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in de wondere wereld van wasbare luiers. Best ingewikkelde materie nog :sweat_smile: wat een boel opties! Volgens mij zijn er hier een flink aantal die ze ook gebruiken he? Ik neig nu naar het tweedelig systeem van Little Lamb. Vooral omdat die beter schijnen te absorberen t.o.v. pocketluiers. Heeft iemand ervaring met dit tweedelige type toevallig? Ik lees er wel goed dingen over. Het is nogal een uitgave, dus ik wil graag een goede keuze maken.

1 like

Ja wij gebruiken little lamb tweedelig. Heel tevreden, past goed en lekt niet door. Heb ook wat pockets (van ali oa) en die zijn ook goed. Wil je nog meer weten?

Ook tweedelig hier. Wij gebruiken Peenut pads + totsbots en bambino mio overbroekjes. Voor de nacht Totsbots Bamboozle + overbroekje. Bevalt heel goed, sinds we volledig over zijn nog nooit doorgelekt (behalve toen we haar vergeten waren te verschonen haha).

We hebben nu ook een paar all in one, easyfit van totsbots en miosolo van bambino mio. Die lekken iets eerder, krijg je niet zo mooi aansluitend (wij niet tenminste).

Wij hebben tijdje zowel pockets als 2delig van little lamb gebruikt. Met die pockets en ook van andere merken veel lekkages. 2delig beviel verder wel goed. Maar we zweren nu bij 2delig van een ander merk: hu-da icm overbroekjes van diverse merken. Is minder dik pakket dan little lamb, absorbeert meer & beter!

Ik zou vooral gaan testen wat je fijn vindt. Dus koop er 1 van en kijk of je het wat vindt en of het goed past.

Thanks voor het delen van jullie ervaringen @poesch, @ovenschaal en @timeless

Goed idee om wat verschillende eerst uit te proberen. De merken die jullie noemen zal ik ook eens bekijken. Ik zat al te kijken naar van die voordeelsets van Little Lamb. Maar nogal zonde als het dan toch niet bevalt.

Ja, zou eerst wat proberen idd! Wij hadden in etappes eerst genoeg gekocht zodat we 1 volle dag het konden gebruiken. Toen we dat onder de knie hadden (zit goed, geen lekkages) en dus vrij zeker waren hebben we een pakket er van aangeschaft.

Je kan ook eens op marktplaats kijken, er zijn er een aantal die het bijv maar 1 week geprobeerd hebben en dan door verkopen haast ongebruikt. Dat scheelt nog meer geld.

1 like