Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Wat mij betreft stopt het middagslaapje pas de week voor ze naar de kleuterschool gaat. :speak_no_evil:

Maar zonder gekheid; die uurtjes zijn zo hard nodig. Ik heb dan eindelijk mijn handen vrij om dingen op te ruimen etc.
Ik heb haar net op bed gelegd en hoop dat ze echt een paar uur goed slaapt.

2 likes

Ik zie wel eens berichtjes in de NextDoor app vd buurt.

1 like

Idd via via.
Maar wij hebben ook een oppascentrale in ons mini dorp. Daar kan je je inschrijven!
Zij garanderen dat al die meiden (en jongens? Idk) ehbo hebben enzo!

1 like

Weet niet of dit bij zwanger en kinderen past maar ik heb dus mijn halve kledingkast weggegooid, vooral qua broeken.

Is er een merk wat heel fijn zit voor een wat voller lichaam na de zwangerschap en keizersnede? Mijn taille is nog oké en mijn benen ook, maar heupen en de ‘pouch’ maken dat ik een rare pasvorm heb.

1 like

Heel anders, maar toen ik hersteld was van m’n eetstoornis lichamelijk, kon ik ook niks vinden met m’n “nieuwe figuur”.

Toen ben ik naar een echte spijkerbroeken winkel gegaan en bedacht: laat me maar wat moois aanmeten. En dan is het maar een keer duur. Dan hoef ik niet telkens met 3719 broeken die paskamer in en ongelukkig voelen of niet lekker zit.
En daar hebben ze toen echt wel broeken voor “mijn lijf” gevonden!

Ja, dat ben ik idd ook van plan! Ik weet alleen niet welke winkel/welk merk ik dan moet kiezen. De Levi’s winkel hier in het centrum is echt voor jongere mensen en geen/weinig keuze.

Jaa ik heb echt 0 idee van wat jullie daar hebben :see_no_evil:
Levi’s heeft wel heel veel verschillende vormen / maten / lengtes etc.

1 like

Haha ja qua merken wel hetzelfde en grote winkel ketens ook

Zal eens kijken of ik een betere Levi’s winkel kan vinden, niet zo’n toeristische in het centrum

Ik loop tegen precies hetzelfde aan! Mom jeans enzo doen gewoon pijn omdat ze op je buik drukken bah.

Ik draag vooral highwaisted rokken met elastiek rond de middel. Qua broeken: poptrash model van Only. Heeft een koord & elastiek in de middel en rekt daardoor mooi mee.

Qua spijkerbroeken: g-star en dan model Lynn. Na 10.000 spijkerbroeken passen in winkels als zara/h&M/only was ik het zat. Ik ben naar een g-star store gegaan, situatie uitgelegd en meisje in de winkel heeft mij super goed geholpen. Lynn is midwaisted en heeft lekker stretch erin.

2 likes

Ik lees mee hoor. Pas na 5 maanden nog niet in m’n jeans :sob:

3 likes

Ik heb mijn lievelingsboek van de Weekday gehaald in een grotere maat. Daar hebben ze heel veel verschillende maten en soorten. Had ook wel een dure broek willen kopen, maar merk nu 1,5 jaar na de geboorte dat ik echt jojo en dus mijn nieuwere broeken in een maatje groter tóch weer te groot zijn nu. Zou dus toch ook een beetje oppassen met te dure broeken tenzij je zeker weet dat je nu stabiel bent!

1 like

Dit heb ik ook gedaan, of ben daar eigenlijk meteen naar toe gegaan. :joy: Ik droeg vaak de Lynn voor m’n zwangerschap, maar ben nu op de Arc 3D uitgekomen want die zat toch beter/mooier.

2 likes

Ik na 16 maanden nog steeds niet :sob: ik heb van H&M een high waist embrace jeans en die zit echt heerlijk. Lekker hoog en een fijne stof.

3 likes

Ik ga die serieus op m’n lijstje zetten. En heb je hem gepast in de winkel? Want heb geen idee welke maat ik heb voor online shoppen maar voel me altijd zo ongemakkelijk bij broeken passen. :grimacing:

En jij had er twee tegelijk dus jij hoeft niet meer in je broek te passen z😘

1 like

Lief maar ik kan niet eens de zolder op zonder huilend naast mijn box met kleren die niet meer passen te gaan zitten haha. Dus ik ben maar weer een beetje moeite aan het doen nu om de kilo’s er weer af te krijgen.

Ik vind ze wat aan de kleine kant vallen. Ik had mijn maat besteld en een maat groter en die maat groter zat precies goed. Niet benauwd strak en ik kan gewoon 100x bukken per dag om speelgoed op te rapen. Win win.

1 like

Bedankt voor je uitleg! :heart: Ik ga hem gewoon gelijk bestellen!

(Had toch ook nog baby kleding bij mijn favorieten staan haha)

En je veranderde lichaam accepteren is lastig en wil ik ook nog niet. Maar dat afvallen is nog een lange weg.

1 like

Gewoon volhouden met kindje op bed leggen in de middag. Deden wij ook. Hij heeft tot minimaal 3,5 z’n middagdutje gedaan. Nu soms nog in de weekenden of op een vrije dag dat hij even samen gaat liggen. Echt ideaal!

1 like

En als je een gewoon pakje koopt waar je in moet knijpen zodat de vloeistof omhoog komt en ze dan gaan zuigen om er meer uit te krijgen?

Neen zo’n wicky pakje, heb je ook in versie zonder suiker, van dat fruit water ofzo.

2 likes

Die beker moet je alsnog kantelen, de neusuitsparing zorgt er alleen voor dat je hoofd recht kan houden en je hoofd niet achterover hoeft te kantelen. Scheelt wel, want vaak kiepen kinderen dan alles eruit als hun hoofd naar achteren gaat. Maar de kantelende beweging van de beker houd je wel met deze beker.

@Peppie, misschien helpt het om met een gewone beker te oefenen in bad? Dan is een kliederboel niet erg. Sommigen vinden een doorzichtige beker fijn. Als je dan helpt, zie je goed wat er gebeurt en of je kindje drinkt.

Rietje kan je oefenen met een pakje drinken, wat @Saturnus zegt.

Kan je zien wat je kind doet als je een gewone beker gebruikt? Kan je zien of zijn tong uit de mond komt bijvoorbeeld? Dan kan het helpen om de bekerrand zachtjes op de tong te plaatsen, zodat hij de tong niet in de beker kan steken. Hoe oud zijn ze nu?