Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Thanks allemaal ik ben overtuigd! Wij hebben ook een dik tafelblad en het lijkt me inderdaad handig als we de stoel ook in de tuin enzo kunnen gebruiken. Dus ik bestel ook maar zo’n tray. En ik heb een hele handige moeder die vast wel een kussentje wil maken, die optie had ik nog niet bedacht.

1 like

Op internet zijn ook veel patronen te vinden voor kussens voor de stokke-stoelen dus dat komt helemaal goed dan. Een vriendin van mij had trouwens een kussen besteld, haar handige moeder had er een patroon van getekend en het kussen vervolgens weer geretourneerd :joy:

1 like

Wat @Peppie zegt. Eventueel het cadeau laten personaliseren met de naam, bv een speenkoord/bijtring of als je iets meer wilt besteden een wikkeldoek oid met de naam erop? Bij ik geloof greetz kun he ook knuffeltjes van happy horse bestellen met de naam erop geborduurd, die doen het ook altijd goed.

1 like

Ik kom weer even binnenvallen met een domme vraag, hoe vaak wassen jullie de slaapzak van je kindje? Ik was ons eigen beddengoed 1x per week, maar moet ik die van mijn zoontje nu juist vaker wassen (want: hij slaapt veel meer dan ons dus is het meer uren gebruikt) of juist minder (want: zo herkent hij de geur en slijt de slaapzak minder snel)?
Hij drinkt ook wel zijn avond- en nachtfles in zijn slaapzak, maar hij is niet echt een morsig type en hij spuugt ook nooit.

Oh en wassen jullie de gordijnen van de babykamer ook vaker? Nee grapje

1 like

Ja dit zijn hele mooie huisjes ook! Ik was er zonder kind en toen dacht ik nog, hier wil ik terug als we een kindje hebben.

1 like

1x in de 1-2 weken ofzo? En eerder als hij vies is. WT soms vanwege snot/spuug/doorlekken al na 1 of 2 keer slapen is en soms was ik hem gewoon mee omdat ik witte was ga doen is (de meeste van haar slaapzakken zijn wit). Hoeslaken vervang ik als het niet eerder vies is als ik ons bed ook verschoon (heb er gewoon 4 in de kast liggen). Naar de opvang krijgt ze trouwens wel een andere slaapzak mee, maar dat is meer gemak dat er gewoon standaard 1 in die tas zit.

Als wij trouwens ergens anders gaan slapen was ik hem bewust niet en haal ik thuis haar hoeslaken en slaapzak af en doe ik die “vies” weer op het logeerbedje, dan is het een herkenbare geur. Geen idee of het helpt, maar ze slaapt elders net als thuis :slight_smile:

2 likes

Als het nodig is of als ik er aan denk :smile: Ik heb niet echt een systeem, maar denk dat het neerkomt op 1x per 2 weken ofzo.

Ik deed standaard 1 keer per week als ik de bedden verschoonde. En als het nodig was een keertje extra.

Wisselend. We zijn rond die periode over gegaan op 1 dutje, maar met name toen het zo warm was en we ‘s avonds nog veel deden sliep ze dan 2x, dan haalde ze het ‘s avonds beter.

In het begin ging ze sochtends nog te vroeg naar bed om 1x te slapen en nu soms doet ze thuis smiddags nog een kort dutje, als ik merk dat ze het nodig heeft. Op de opvang is het nu 50-50: ene keer 2 andere keer 1. Beetje afhankelijk van hoelang haar eerste dutje daar is.

Hahaha idd huilen @Mhysa

S is nu 13m en ze had een paar weken terug ineens een periode dat ze het 2e dutje weigerde dus ik dacht neeeee hier heb ik geen zin in. Was ook echt gesloopt na die week, maar gelukkig sliep ze erna gewoon weer 2x. Ze had last van haar tandjes waardoor slapen moeilijker ging!

2 likes

We zaten toen in die overgang… was echt lastig want de ene keer was het echt nodig en de andere keer niet…
Of hij sliep weer te lang en dan werd weer te laat op de avond etc :crazy_face:
Of hij was te moe om te slapen ‘s avonds en was oververmoeid. En dan ging het weer een week goed en dachten we: Ja! We zijn er.
Week erna: weer 2 :joy::see_no_evil:

Bij ons was 13 maanden het punt waarop we overgingen naar 1 slaapje. Dacht toen ook dat het te vroeg was, maar het ging al vrij snel weer helemaal top (en ze dus net daarvoor haar middagslaapje steeds niet wilde doen).

J stopte met haar ochtendslaapje rond 17 maanden.

Ze is nu 2, wanneer stopt het middagslaapje? Dat wordt echt wennen voor mij. :see_no_evil:

Ik hoop dat iemand zegt niet voor ze 3 zijn :joy: want wat is dat heerlijk die 1,5-2,5u voor jezelf als je heel de dag thuis bent :stuck_out_tongue:

4 likes

Helaasch, bij mijn beide kinderen stopte het met 2,5.
Mijn man heeft tot aan 2 weken voor zijn 4e verjaardag nog een middagslaapje gedaan, ik had gehoopt dat ze zijn slaapgenen zouden erven :joy:

5 likes

Hier doet Y bij iedereen nog een dutje, behalve bij mij. Dat zorgt ervoor dat ik het liefst ''s avonds nog eerder op bed zou willen liggen als zij haha. Waar is mijn moment voor mezelf :sob:

Edit: of is het dan zij :thinking: m’n dorpse dialect verpest me nu al.

2 likes

Mijn neefje van 3,5 doet nog elke dag een middagdutje, of hij ligt gewoon te chillen in bed :joy: Ik hoop dat mijn baby dat ook wil later haha

2 likes

Met 13 maanden begon hier precies de overgang naar 1 slaapje.
Hoewel het eigenlijk nog te weinig was voor dr, want ze was dan ‘s avonds oververmoeid en kon niet in slaap komen. Maar eerder naar bed pikte ze niet. Uiteindelijk duurde het een maand of 2 eer ze er goed op ingesteld was.
Kwaliteit van haar middagdut is er wel op vooruit gegaan. Ze sliep vaak maar 1.5u ‘s middags en inmiddels ruim 2u tot 2,5u.
HEERLIJK rustmomentje op de dag, ik hoop dat die dut er nog jaren inblijft :crazy_face:

3 likes

0 keer :sob:
Moet wel zeggen dat ze wel al een paar maanden hele nachten door sliep toen, dus dat was wel het voordeel. Alleen overdag niks, nada, noppes.

@boppie hier is het juist andersom. M slaapt nog 2x (14 maanden) maar op de opvang sturen ze al op 1x aan. Dat lukt daar soms ook maar thuis hou ik t nog ff op 2. Ongeacht slaapt ie snachts nu toch voor geen meter dus dan heb ik liever smiddags nog ff een momentje voor mezelf haha