Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Land van Bartje is mijn favoriet
#nospon

1 like

Had me ene gekocht maar hallo dat duurt n eeuwigheid… :joy:
Ik ben nu in 1,5 minuut klaar met ff water opwarmen in de magnetron ipv de fles +6 minuten in die verwarmer te zetten.

1 like

Tip voor minder hysterische kindertelevisie: Pieter Post!

Gewoon op YouTube te kijken, ook alle oude afleveringen :heart:

Oooh ja dat heb ik heel veel gekeken. Zal eens testen of M dat leuk vindt. Heb alle Twirlywoos inmiddels wel gezien.

@June88 ja deze!!! en in t dorp hebben ze lekkere currywurst.

1 like

Als je een boxspring hebt: of ze m écht op klossen willen. Ons bed is 7cm te laag en vonden ze niet nodig. Anders wordt het mega hoog.

Wij hebben gekozen voor een los extra matras, voor thuis bevalling (om het bed te sparen dus ook haha).

@Heisenberg we zijn met de kinderwagen en dreumes naar de prenatal gegaan om een aantal te testen. Hebben nu een kidsit maar dat is dus wel achter de wagen. Ik kan er zelf wel recht achter, maar volgens mij heeft onze Joolz ook een achterlijk lange stang. Want met de Mutsy buggy loopt t idd voor geen meter :sweat_smile:

1 like

@anon18050057 haha ja leuk, maar is voor ons meer dan 3,5 uur rijden, vind ik wel erg lang voor een midweek. Maar goed die eis had ik er niet bij gezet.

@Bathwater land van Bartje gaat op de lijst!

1 like

Hey dat is hier ook de favoriete knuffel :teddy_bear:

1 like

Ik heb het hier al vaker gepromoot geloof ik haha, maar landal de Reeuwijkse Plassen. Echt super nieuw (1-2 jaar oud geloof ik) en zulke fijne huisjes en omgeving

1 like

Wij vonden Landal Heideheuvel echt superfijn.
Leuk zwembad voor kleintjes, niet te groot. Ons huisje was ook echt prima, en midden in het bos op de Veluwe.

Edit: land van Bartje vorig jaar geweest, ook echt heeel erg leuk maar onze kinderen waren al wat ouder en denk dat het vooral voor iets oudere kindjes leuker is. Dan kunnen ze ook zelf op de pony’s zitten enzo.

Vanaf wanneer ga je echt over op slaapjes bij een baby? Onze tweeling is nu vijf weken en slaapt overdag tussen de voedingen door in de box. Hoorde van vriendinnen dat je rond de 6 weken het slapen in eigen bedje meer moet aan gaan wennen (want box = spelen, bed = slapen). Maar om ze vanaf volgende week ineens na elke voeding boven te leggen voelt gek. Ze slapen overdag goed, maar niet na elke voeding. Soms zitten er wat wakkerdere uurtjes tussen.

Wij gaan morgen naar het heijderbos, centerparcs. In een vernieuwde cottage. Opgeknapt in juli. Zal laten weten hoe dat was! Wij vonden Kempervennen ook fijn, alleen geen opgeknapte huisjes nog. Pas in 2021

1 like

Wanneer jullie je er goed bij voelen! Bij ons tond de 3 maanden ofzo

2 likes

Wanneer jij denkt dat ze er aan toe zijn. Bekijk het zo: ze spelen nu nog niet in de box, dus dan kunnen ze de box ook nog niet associëren met spelen. Je merkt echt vanzelf dat je denkt: He, volgens mij slapen ze er minder goed in de box/woonkamer omdat ze behoefte hebben aan een ruimte met minder prikkels. Al heb je natuurlijk ook baby’s die juist lekker gaan op een stukje rumoer. Het is een beetje het moment dat ze dingen bewust gaan grijpen/pakken en meer interesse krijgen in de wereld om hen heen.

Wij stopten ermee toen de baby wakker werd van een ‘hyperactieve’ kleuter die natuurlijk ook aanwezig was in de woonkamer :joy:. Toen verkaste ze naar boven voor de overdag slaapjes, was rond 3 maanden.

Rond 5 maanden kwam er soort van ritme in, dat ze een beetje met regelmaat 3 slaapjes overdag deed op dezelfde momenten. Daarvoor kon ze random moe zijn en willen slapen voor onbekend aantal minuten/uren. Ging vanzelf.

3 likes

Ik legde mijn dochter dan ook nog wel in de wandelwagen

Voor iedereen met een tripp trapp stoel, zijn die tray en kussentjes een aanrader op de babyset? Of is alleen dat plastic inzetstoeltje ook prima?

Ik had het alle 3 en vond het fijn. Tray is met eten praktisch, kussentje is comfortabel als je kindje nog wat kleiner is.
We hadden wel een kussentje van zeil dat goed afneembaar was.

1 like

Wij hebben alleen het plastic dingetje, voldoet prima. We schuiven haar aan tafel en missen de tray dus niet. Maar ik snap wel dat anderen hem wel aanschaffen. Met een ronde tafel zou ik het ook doen denk ik. Kussentje hebben we nooit gemist.

1 like

Tray vind ik handig, omdat wij een heel dik tafelblad hebben en de stoel met baby inzet er niet onder geschoven kan worden. Dus zonder tray kan ze eigenlijk niet aan tafel zitten.

1 like

Kussentje eerste maanden gebruikt, nu al paar maanden niet meer, eigenlijk vooral uit gemak dat ik die niet steeds schoon hoeft te maken (ze eet zelf, gaat vaak heel goed maar soms zit het overal) Mijn schoonmoeder had er 1 gemaakt van afneembaar spul, ideaal.

Ik zou niet zonder de tray kunnen: ideaal met eten en als hij heel vies is na het eten klik je hem zo los, onder de kraan en klaar. En daarnaast hebben wij een tafel met U-poten dus aan de kopse kant (waar ze nu zit) kan de stoel niet ver genoeg aan tafel om zonder de tray te eten. Als ze straks naar de zijkant verhuisd als der zus er is kan dat misschien wel, alhoewel wij net als @Fredje een heel dik blad hebben dus ff testen. En gisteravond gingen we bv bij vrienden in de tuin bbqen, dan leggen we die stoel in de kofferbak en kan ze gewoon daar ook erin zitten en eten van die tray zonder dat we heel moeilijk hoeven te doen.

1 like