Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Zou het gewoon proberen en als je het idee hebt dat ze toch slechter is gaan eten ofzo (het blijven immers kinderen) kun je altijd weer ophogen evt?

Pffff, wat vreselijk dat je zo kan zijn. Scheidingen haalt echt iets slechts in mensen naar boven.

Je bent niet zuur, terecht dat je daarvan over de zeik raakt. Vooral ook nasty dat ze er nu nog over zeiken, terwijl ze beide ā€˜foutā€™ zaten.

1 like

Wij sparen ook voor de kinderen. Zelf heb ik niks gekregen van mijn ouders. Ze hadden een keer een enorme financiƫle tegenvaller. Hebben ze het spaargeld wat voor mij bestemd zou zijn geweest, gebruikt. Ik denk dat het een luxe positie is als je spaargeld kunt krijgen. Je weet niet hoe de toekomst eruit gaat zien. Aan de ene kant zou ik alles willen geven en aan de andere kant moet het niet vanzelfsprekend zijn. We hopen dat wat er nu gespaard gaat worden, naar de kinderen gaat. En als het niet kan, tja dan niet. Het is tot dat ze het op eigen naam hebben en toegang hebben, nog steeds ons geld.

9 likes

Heb je er al veel :stuck_out_tongue_winking_eye:?
Nee grapje.
Echt heel flauw hihi :see_no_evil::yellow_heart:

6 likes

Hahaha omg nee zou er nog twee willen. Altijd een even aantal. :rofl:

4 likes

Ja, een RegenboogRekening bij de Rabobank. Hij staat nu nog op haar naam, maar dat passen we voor haar 18e aan. Zodat ze het niet op kan maken aan kleding/uitgaan etc. We sparen namelijk voor de ā€˜groteā€™ dingen, zoals een auto en een huis. We hopen haar tijdens haar studie te kunnen ondersteunen en haar gediplomeerd af te leveren. En misschien (waarschlijk) zit haar rijbewijs en een eerste autootje er ook wel in. #verwendnest

Is de secundaire kinderloosheid toch nog positief: ik kan al mā€™n geld aan een kind uitgeven en haar lekker kamperen. Niet dat ze de waarde van geld niet hoeft te leren. Dat vinden we juist heel belangrijk. Maar als we haar een financieel goede start in het leven kunnen geven, dan doen we dat met liefde.

2 likes

Op onze naam en we sparen ook voor beide kinderen op een rekening. We kijken tegen die tijd hoeveel het dan is en verdelen het eerlijk.
En net als bij de rest is dit bedrag echt bedoeld voor studie, stage, huis of een bijzondere reis oid. Dus ook geen idee of we het bedrag in een keer schenken als ze 18 zijn of bijvoorbeeld de studiekosten op eens nemen van dat geld en een bedrag geven bijleggen bij wat anders. Ligt er een beetje hoe verantwoordelijk ze zijn denk ik ook.

1 like

Heeey dit was ook mijn jeugd en nu mijn toekomst. :sweat_smile: (Mijn ouders kwamen na hun scheiding na jaren ineens weer samen, was ook nog een leuke plot twist)

2 likes

Dat is een wel hele bijzondere plottwist :slight_smile:

1 like

Weet iemand of er veel verschil zit tussen de oude Puckababy 4 seizoenen slaapzak en de nieuwe? Ik zag dat je de oude inkort met een koordje i.p.v. klittenband en vraag me nu af of er meer verschillen zijn.

Gebruik(t)en jullie een flessenopwarmer? We doen nu alles met magnetron (kv) en waterkoker+ au bain marie in schaaltje (bv). Ik vroeg me af of zoā€™n opwarmer ideaal is? En zo ja, welke?

Ik zag deze voorbij komen op wehkamp, ook om te steriliseren en snelfunctie met verwarmen.

Oh, ik vroeg me al af waar die koordjes voor zijn :sweat_smile:


De winterslaapzakken van de HEMA zijn nu tweede halve prijs, zag ik! Love de vossenslaapzak :heart_eyes:

1 like

Wij warmen bv ook in de magnetron op. Dat deden ze in het ziekenhuis ook voor ons, dus ik vertrouw er op dat dat prima kan. De truc is een laag wattage gebruiken (200 watt) en om de 10 seconden het flesje even ā€˜hevelenā€™. In 45 sec is 100ml zo op temperatuur (terwijl dat met een flessenwarmer volgens mij al snel een minuut of 8 duurt).

1 like

Ja ik dacht juist misschien is het toch handig, dat ik voor het verschonen dat ding al aanzet en het dan op temperatuur is als ik ga voeden. Anders moet ik dan nog tussendoor of erna checken of het niet te warm/koud is. Als ze eten wil gilt ze de hele tent bij elkaar en hard :joy:

Wij gebruikten warm water uit de kraan voor kv en voor bv ook au bain Marie. Vond die opwarmers maar ondingen.

1 like

In het begin deden wij het gewoon in warm water, maar mijn man kreeg daar zoā€™n stress van. Dan was ik weg, werd baby onrustig en moest hij die fles opwarmen. Duurde te lang, baby harder huilen, hij gestresst, baby daar weer op reageren etc. Heb toen dus maar een flessenwarmer voor hem gekocht, hetzelfde idee als in warm water eigenlijk en het gaat ook niet per se sneller, alleen dat ding houdt het water op temperatuur. Als je een koude fles in warm water zet, koelt dat natuurlijk af. Dus nu kon hij de fles erin zetten, ondertussen rondlopen met K. en na een paar minuten was de fles dan goed. Gaf hem meer rust en daardoor was K. ook rustiger als ik er niet was.

Opzich is zoā€™n sterilisatiestand wel handig, als bv daar ook de onderdelen van je kolf in kunnen. Als er alleen flesjes in kunnen zou ik er 1 zonder zoā€™n stand doen, want dan neemt het vooral veel extra ruimte in door die deksel die erbij zit.

1 like

Thanks! Ik ga kijken of mijn kolfonderdelen erin kunnen. Dat wat jij beschrijft van die stress is herkenbaar, maar dan vooral bij mezelf. Prima om met haar rond te hobbelen, maar tussendoor checken of het warm is vind ik dan irritant. Liever dat zoā€™n ding aangeeft yo ik ben good to go, hup fles erin.

Ja dat is dan misschien wel fijn, in het begin is het even zoeken naar de juiste stand/hoeveelheid (kan me voorstellen dat het ook nog verschilt tussen bv of kv), maar als je dat eenmaal weet heb je er weinig omkijken naar, alleen ff checken daarna of het niet te heet is.

1 like

Weet iemand een site met leuke stoffen vlaggetjes/slingers?