Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik heb nog een tip, heb dit van de week ‘ontdekt’. Als je op zoek bent naar een duurzame optie om je kind en z’n tafel schoon te krijgen na het eten: knip een hydrofiele doek in 16 stukjes! Eentje maak je nat en eentje houd je droog, en daar krijg je (vaak) precies je kind mee schoon haha. Wij hadden zo veel hydrofiele doeken liggen die we niet meer gebruikten en ik vind het zonde om elke keer een nieuw schoonmaakdoekje te nemen, omdat het dan veeeel te snel gaat. En dit werkt super goed!

6 likes

Heb je oatly whole al of geprobeerd? Uit de koeling, blauwe pak? Die is echt goed. Weet alleen niet of DE die al heeft. Vorige maand nog niet gezien in de Duitse supermarkt.

2 likes

Oja, dat zal ik es proberen! Bedankt :slight_smile: Haha, mijn haat voor havermelk is zelfs zo groot dat ik van mijn werk een babyrompertje kreeg met “F*ck Oatmilk” erop toen ik met verlof ging :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Saturnus bedankt voor de tip! Ik ga es kijken.

6 likes

Jaloers!!! Hier op werk hebben ze vieze koffie en ben die barista vergeten :sob:

1 like

Lobke Faasen heeft een goed stuk geschreven meen ik me te herinneren. Ze is actief op ig.

1 like

Dat is ideaal idd, wij hebben niet echt een vaste backup in zo’n geval. Schoonmoeder werkt in het ziekenhuis en daardoor dus ook heel wisselend qua diensten.

Het is vooral na 1 jaar a 1,5 jaar dat je andere keuzes kan maken. Sojamelk bevat veel eiwitten. Wij gebruiken een mix van sojamelk voor bijvoorbeeld pap oid en havermelk voor tussendoor. Maar we geven daarnaast dus andere voedingsmiddelen om het tekort wat je zogenaamd alleen uit melk kan halen op te heven. Lobke heeft dus veel info.

2 likes

Iemand ervaring met een probiotica om de darmflora te herstellen?

Ha grappig ik ook!! En softijs :grinning::grinning::grinning:

P krijgt sochtens pap met soja groeimelk omdat ze die heel lekker vindt.
Ik las dat pea melk ook veel eiwitten bevat, maar dat is in Nederland niet echt te krijgen toch?
Ik ga oatly whole ook eens proberen!
Ze krijgt elke dag ook een schaaltje yoghurt dus ik denk dat ze dan wel genoeg binnenkrijgt qua calcium etc.

Edit @Saturnus ken je monique van der vloed? Die heeft t over “meukvrij” en is niet te spreken over die kinder sojamelk. Maar ik vind haar beschrijving van meukvrij nogal breed?


Ik kan zelf niet zo goed inschatten of ze een punt heeft :see_no_evil::thinking:

Nee ken ik niet. Ik volg een kinder programma via diëtiste lobke faasen wat betreft vegan en kinderen en ik houd me toch daaraan. :sweat_smile:

2 likes

Ja beter, iets met bos en bomen. Ik ga lobke opzoeken op insta! :grinning:

1 like

Waar ik meteen een hekel aan heb is dat ze begint met als je een liter hiervan drinkt dan is het slecht. Uhmmm bijna alles wat je overconsumeert is slecht. Ja er zit suikers in. En dat is dan een afweging die je maakt. Je kan natuurlijk die extra dingen ergens anders vandaan halen. Maar dit is makkelijk, want met kinderen moet het makkelijk zijn. Wat ik ook zo jammer vind, is dat suikers en vetten meteen gelinkt worden aan diabetes en overgewicht. Ik denk dat je als ouder heel goed die afweging kunt maken wat je en hoeveel je geeft aan je kind.

Ik volg dus zo’n cursus vegan en opvoeden en ik houd me daaraan. De artsen zijn te spreken over de kinderen, zien geen rare dingen, gezond er uit etc.

Kijk in melk zitten ook dingen, hormonen, pus, dierlijk eiwit, vet, suikers. Dat is ook niet goed. Maar omdat het zo hoort en normaal is dat wij moedermelk van een ander zoogdier drinken, zetten mensen geen vraagtekens daarbij.

Dus ja is alpro supergezond? Nee. Ik vraag me af wat überhaupt gezond is. Te veel fruit is ook niet gezond en toch zeggen we, eet liever 5 appels dan 3 koekjes.

8 likes

Ik ben met alle voedseladviezen gestopt na het lezen van Easy Peasy waarin ze zeiden dat je absoluut geen fruit in de ochtend mocht geven, want daar zit suiker in. En ze het middagmoment waar er wél fruit gegeten wordt ‘De grote Snoep’ noemden. Op dat moment ben ik op super basic bitch eten overgestapt en never looked back (oké nu dan even nu het over oatly gaat) haha

13 likes

Wahahahahaha :joy: omg
Het moet allemaal wel een beetje leuk blijven zeg.
We hopen trouwens dat P een foodie wordt en straks met ons mee naar sterrenrestaurants kan en naar st Sebastian op pintchos tocht enzo :smiling_face_with_three_hearts: lijkt me zo leuk.
Dit weekend gaan we meidenavond houden met sushi :joy: ben heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

6 likes

Weetje wat nu zo leuk is! Ik kan L wel helemaal gaan volstoppen met allemaal niet dierlijke producten…
Ofja als ze niet allergisch is, maar geloof het eigenlijk van niet!

Mijn god kijk er toch zo naar uit hè! Sowieso is ze een vreetzak dus dat Bourgondische komt wel goed :joy: kan ze met jou mee gaan eten @Bergamot.
Bij The Jane ofzo…

2 likes

Haha nou pokebowl gaat er hier sowieso goed in bij K, dus gaat je vast lukken met de sushi! :wink:

Ik vind de (plantaardige)melk / calcium discussie dus ook echt lastig. K kijgt 's ochtends nog steeds een papfles met opvolgmelk. Want mega makkelijk voor ons, hij vindt het lekker en ik heb het idee dat hij dan iig de dag goed begint qua voedingsstoffen.

Voorheen kreeg hij 's avonds voor het slapen nog een fles oatly calcium, maar daar zijn we mee gestopt. Nu af en toe wat yoghurt tussendoor maar daar zijn we eigenlijk niet consequent mee. Dus hij krijgt niet iedere dag nog een extra calcium product naast die papfles. Vraag me af of het dan niet te weinig is zo…

2 likes

Mag J ook mee? Die begint helemaal te stuiteren als ze haar bakje met prakje aan ziet komen. Ze is wel van de rare combinaties, bloemkool met pindakaas enzo :sweat_smile:

2 likes

Protectis druppels, echt top spul! Is probiotica en vitamine D ineen en een superhandige verpakking.

Ik ook vroeger haha. Ik was echt een slechte eter. Geen vlees, geen melk haha. Dus veel suppletie gekregen. :ghost:

1 like

Hielp dit goed tegen darmkrampen? Er is zoveel keuze, weet niet waar ik het zoeken moet. Of is het allemaal ongeveer hetzelfde?