Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik heb ook een Tula Free to Grow en net als @Adje op bol besteld. Sowieso was het begin Corona crisis dus geen consulent te boeken. Maar ze hebben hele fijn YouTube filmpjes en daar lukte het perfect mee. Mijn 5 maanden oude baby vind het echt heerlijk, volgens mij zit hij er het liefst de hele dag in.

1 like

Ik heb de tula free to grow aangeschaft, omdat veel mensen hem hier aanraden! En hij is top, makkelijk zelf om te doen en ik heb een aantal youtubefilmpjes bekeken met instellen en omdoen. En toen hier gevraagd of het goed zat met foto’s haha. Heb hem bij Van Asten besteld, omdat ik nog een cadeaubon had. Een kleur was flink afgeprijsd bij babyplus volgens mij. Grijs met witte driehoekjes. Ik heb de zwarte met blaadjes/vagina’s😂


Deze is afgeprijsd

Edit: de roze, met cactussen en blauwe ook zie ik bij babyplus.

2 likes

Ik vond het wel fijn om verschillende te passen. Ben naar de Prénatal geweest. Vind dat normaal geen fijne winkel, maar ben toen wel goed geholpen! Van tevoren dacht ik voor een Tula of ByKay te gaan, maar die vond ik niet zo lekker zitten. Uiteindelijk Ergobaby gekozen en nadien online besteld (wilde er nog even over nadenken). Vond het wel een voordeel om zo verschillende merken en types te proberen en vergelijken.
Voor een consulent in de buurt heeft @Tunnelvisie misschien wel tips.

1 like

Van de opvang moeten we nu goede, waterdichte schoentjes kopen. Ons zoontje is 15 maanden en kan nog niet lopen. Ik heb op een paar zoektermen gezocht in dit topic maar kon niks vinden


Hebben jullie aanraders voor merken? Ik ga denk ik lekker naar een warenhuis om even goed te kijken en te passen.

Wij gaan over 2 weken naar Centerparcs Eiffel, zal laten weten of het wat was.

1 like

@jojo Hier ook tula FTG maar ik ben er iets minder tevreden over. Ik vind hem heel comfortabel dragen, maar mijn zoontje zit er niet zo goed in. Hij heeft heel erg de neiging om zijn rug hol te trekken en doet dat dus ook in de draagzak. Zijn nek hangt daardoor enorm te bungelen. Ik ben bij een draagconsulent geweest en zij heeft me aangeraden om de tula eventjes niet te gebruiken tot zijn nekspieren/rugspieren meer ontspannen zijn. We gaan daarvoor nu ook naar de babyfysio met hem.
Achteraf bekeken had ik dus beter een draagzak genomen met een neksteuntje, zoals de tula explore. We gebruiken nu tijdelijk een ergobaby embrace en daar zit hij veel beter in, maar helaas is dat maar tot maat 68/74. Hopelijk kunnen we daarna terug overschakelen naar de tula FTG.

1 like

Omdat het vandaag allemaal beetje krap wordt met K. ophalen vraag ik me iets af: hoe hebben jullie het geregeld als je zelf niet je kind op kan halen vd opvang?

En dan vooral qua vervoer
 wij hebben allebei in onze auto een maxicosi assis stoel, maar die zet je nou niet echt ff handig over (die van mij is ook met 3punts isofix, maar ook met de gordel is het niet zo handig als maxicosi). Maar als we het nou onverwacht beiden niet redden? Familie/buren/vrienden hebben dan geen manier om haar te vervoeren? Zou al iemand moeten kunnen die een sleutel heeft die dan bij ons een fiets met zitje of de wandelwagen haalt (opvang is gelukkig naar 1,5km van ons huis)


Maxicosi stond altijd gewoon op de opvang en het is het afgelopen jaar volgens mij maar 2 x voorgekomen hoor, 1x wisten we het van te voren en andere keer had man late dienst en stond ik in file, maar vroeg me dat ineens af.

Ik wil bananenhapjes maken voor W, en dan invriezen, maar hoe maak je ze nou goed glad? (hij is 4+ maanden).

Ik denk banaan met een beetje water in de blender, dat zou moeten werken? Of misschien met een beetje melk aanlengen bij het mixen.

1 like

Ik prak de banaan gewoon met een kleine vork, dat is hier vanaf vier maanden glad genoeg. Wel wat mini stukjes, maar glijdt goed naar binnen. Ik vries banaan in plakjes in in een zip lock zakje, haal er dan een paar plakjes uit en prak die als het ontdooid is

2 likes

Wij hebben onze schoonouders als backup die hebben via familie een autostoeltje gekocht. En anders mijn moeder, die heeft onze huissleutel en zou dan idd met de wandelwagen E. moeten ophalen.

Mijn moeder is derde persoon die mag ophalen. Toevallig was het afgelopen woensdag zo dat ze op moest halen omdat ik ivm introweek op werk langer moest werken dan normaal op woensdag. Ze is gaan lopen, maar ze heeft ook zelf 2 autostoeltjes in d’r auto. Maar het is maar max 10 min lopen; dus dit was prima zo

Kom ik weer met m’n hapjesvraag haha, maar ik heb drie hapjes banaan in de vriezer gedaan, ik kon niet zo 123 op internet vinden hoe lang je dit kan bewaren? Iemand een idee?

Wij zijn aan het afbouwen met opvolgmelk, van 4 naar 3 flesjes nu sinds deze week. S’ochtends tussen 6 en 7 180, rond 15 uur 180 en avondfles om 19:15.
Ze wordt over 2 weken alweer 1 jaar :sob: en dan is het tijd om over te gaan op halfvolle melk. Ik wil de ochtend fles ook vervangen, maar ze wil geen boterham.

Zou het dan helpen om die fles nu al om te zetten naar gewone melk, dat ze misschien dan wel een boterham of pap lust erbij?

We gebruiken de dr Brown flessen, hebben een 360 beker voor water, maar ze drinkt nooit veel water achter elkaar, en gooit altijd met die beker. Zijn er nog meer bekers die een worp overleven?:crazy_face:

Ik zou het helaas niet weten, want die van ons krijgt nog gewoon de babymelk met 15 maanden haha. Is halfvolle melk beter?

Advies van het CB. Opvolgmelk is dan niet meer nodig, er zitten vanaf 1 jaar voldoende stoffen in ‘gewone’ melk. En ik ben ook wel klaar met die poeder bussen :wink:
Ik lees nog wel verschillende verhalen of halfvolle of volle melk beter is, en ben ook wel benieuwd naar plantaardige melk.

Die van mij is net 1 en krijgt nog 1fles in papvorm in de ochtend. Wij maken dus pap met opvolgmelk. Eigenlijk alleen om de bus op te maken, en dan krijgt ze pap met oatly havermelk, de verse volle variant.

Toevallig woonde I haar opa en oma tegen over de gastouder. De nieuwe opvang is een paar minuten lopen vanaf haar omi en opi om de hoek.
Weet niet of je een vast iemand heb die kan ophalen? Anders kan je misschien een extra stoeltje bij kopen die met gordel kan. Heb bij mijn moeder wel een extra stoeltje staan voor als ze daar is.

Oke, goed om te weten. Wij willen liever geen koemelk geven, maar ik heb wel het idee dat dat qua smaak wat neutraler is dan havermelk. Dat vind ik zelf bijv echt super goor haha. Maar misschien toch maar es kopen en uitproberen voor R.

Mijn dochter wil de papfles niet. Vanochtend wel een fles verdeeld in een bakje havermout met opvolgmelk en andere deel gewoon in de fles. En ze at het zonder problemen, super fijn.
Vanwaar jullie keuze voor havermelk ten opzichte van andere plantaardige opties, en waarom de volle variant?

@anon18050057 Ik vind gewone melk echt super goor, :nauseated_face: heb echt een trauma dat ik vroeger 2 glazen melk en pap moest als klein kind.