Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Bij ons (15 wkn) slapen ze nu nog in de Puckababy, maar die worden langzaamaan te klein. Krijg ook het idee dat ze het niet meer zo hard nodig hebben. Dus ipv de puckababy mini willen we hierna ook voor een gewone slaapzak gaan.

1 like

Ah ja, ze volgt echt netjes haar lijn de afgelopen weken! Ik zou me er geen zorgen over maken. Maar misschien iets te makkelijk gezegd. Met mijn dochtertje heb ik me destijds ook veel zorgen gemaakt. Maar daar was wel veel meer aan de hand (heel onrustig, enorm veel huilen, niet slapen, etc) en afwijken van haar eigen groeilijn. Ben natuurlijk geen professional dus zou het zeker even met CB bespreken.

@pepe en @Superkonijn hier was laatst nog een gesprek over die slaapzakjes en volgens mij gaven toen een aantal mensen aan dat de winterslaapzakjes van de Hema best wel dik/stijf zijn bij de armpjes. Is voor mij juist een nadeel (spekarmpjes die hij boven zijn hoofdje wil leggen en dit lukt dan niet) maar kan fijn zijn als je dat juist wil?

1 like

Het duimen heeft geholpen! Ze heeft het onwijs naar haar zin gehad vandaag en ze vroeg wanneer ze weer mocht gaan :smiling_face_with_three_hearts: dank allemaal voor de lieve reacties

24 likes

Weet niet hoe oud je kindje is maar die van mij krijgen eigenlijk al sinds ze een jaar zijn een papfles in bed (daarna wel nog tandenpoetsen, ook in bed) en dat is meestal rond 19.00
Ze eten meestal warm tussen 17.00 en 17.30, dus zit anderhalf a twee uur tussen. Papfles is meestal 150ml (plantaardige) volle melk met 3 schepjes pap, dus geen enorme hoeveelheid.

Dit is bij ons zo bij de gewone winterslaapzakken van de hema! Die hebben gewoon best dikke stof bij de armen, dus het flappert dan niet zo.

1 like

Ik vind hem echt top (ook @Superkonijn). Het inbakeren afbouwen was hier echt een ramp. Toen ze nog kleiner was sliep ze wel eens in een winterslaapzak van de Hema, die was toen nog stug genoeg om haar handjes bij haar gezicht uit de buurt te houden maar toen ze iets sterker werd lukte dat ook niet meer. Ik heb toen gewone slaapzakken geprobeerd maar daarin had ze teveel bewegingsvrijheid. Ze kon allang rollen dus uiteindelijk besloten we om de puckababy slaapzak te kopen en cold turkey te stoppen. Het werd toen net weer wat kouder dus ze kon in de herfstvariant en dat ging zo goed! Hij is absoluut niet stug maar ze was veel rustiger in deze slaapzak dan elke andere die ik heb geprobeerd. Ze zijn wel duur dus ik heb een tweede van @Chippie overgekocht en je merkt amper verschil met de nieuwe, de ritsjes werken nog even goed. Het is even duurder dan een Hema slaapzak bijvoorbeeld maar je kan er lang mee doen en je hoeft niet voor elk seizoen weer een andere te hebben.

-weg-

1 like

Haha exact dit! En dan lag ze zelfs helemaal boven in ledikantā€¦ godsvermogen uitgegeven aan Fedde en Keesā€¦ dus wie een minder sterke baby heeft en op zoek is. Denk aan mij! :wink:
Hier lag ze al na 10 minuten zo. Omhooggewurmd en armpjes er boven. Laken zat strakā€¦

Samenvatting

Ik ga denk ik een tweedehands puckababy kopen. Bedoel je dan die vanaf 6 maanden (4 seizoenen)? Ik zie de new born bag, die mag vanaf 3 maanden. Maar daar zitten niet meerdere lagen in volgens mij.

Haha hier ook meestal hoor! Het lakentje gebruik ik trouwens nog wel, ik heb het idee dat het wel helpt met inslapen maar alsnog ligt ze er elke ochtend bovenop :yum: de vier seizoenen ja, maar ze was toen ook al 8 maanden.

Gebruik je trouwens nu de touwtjes onderaan de f&k slaapzak? Ik heb een keer contact gehad met de eigenaresse en die zei dat hij daar ook strak moet zitten, anders hebben ze te veel bewegingsvrijheid bij de armen. Het hielp hier niet maar misschien kan je het nog proberen haha

Thanks! Die touwtjes kan ik amper meer aanstrikken, ze is best lang. Ik moet zeggen dat ik de maatvoering ook niet echt vind kloppen, althans niet bij mijn baby. Ze past er echt niet meer in tot 6 maanden, krijg nu al amper haar armen er in haha. Het lakentje werkt hier inderdaad wel goed bij inslapen! Eerst hand erop voor druk en daarna weg, dan blijft de druk van het dekentje nog. Wat heb jij voor de 4 seizoenen dan gebruikt? Alleen f&k of ook andere slaapzakjes?

Ja de mouwen zijn superstrak, dat vond ik ook echt een nadeel. Ze sliep eerst in de Pacco dus echt strak ingebakerd. Dat wilde ik afbouwen met f&k en dan gewone slaapzakken. Ik heb vooral slaapzakken van de Hema geprobeerd maar ook van de Zeeman, Terstal enz. En dat werkte toen niet voor haar.

1 like

Sterke meid!!

De 4-seizoenen is trouwens vanaf ongeveer 74 cm! Bij ons was hij met 6 maanden nog een heel stuk te groot (ook bij de hals). Dus dat is wel even handig om te weten! De newborn bag heb je ook in teddy uitvoering, maar is inderdaad niet met meerdere lagen. Ik zou voor dit seizoen dan wel daarvoor gaan. Vind die zonder teddyvoering nu al te fris.

1 like

Dankjewel! Ook @Zeepaardje
Ik ga maar weer eens wat knaken uitgeven :joy:

2 likes

Misschien heb ik wat info gemist, maar waarom weeg je je kind elke ochtend? Waarom niet eens per maand, of alleen door het consultatiebureau laten doen? Elke ochtend geeft een vertekend beeld en is toch helemaal niet goed voor je gemoedsrust? Als je zegt dat ze een tevreden baby is, er drinken in gaat en er weer uit komt dan is dat toch genoeg?

6 likes

Doen haha! Het is vast toevallig maar sinds de woelmuis aka baby in de 4 seizoenen slaapzak van Puckababy ligt, slaapt hij als een roos. Zoals @DahliaDavin al zei, vanaf 74 cm. Hier is hij nog wel best wat te groot dus heb de mouwen omgeslagen.

2 likes

Ik ben op zoek naar een ā€˜buitenspeelā€™ pakje voor L. Ze loopt nog niet, maar lijkt me wel handig.

Is dit geschikt of moet het dunner zijn?

Ik denk dat dit wel geschikt is, dan telt het gelijk als jas. Als je alleen een regenpakje hebt moet ze er onder nog wat dikkers aan denk ik.

H&M is deze toch? Ik had deze vorig jaar in het blauw voor K. en die was ideaal. Wel zonder jas eronder dus gewoon als jas idd. Ze hebben ook van die bijpassende buitenslofjes die vond ik ook fijn. Deed die dan eerdt aan en dan dat pak en dan die elastiek van het pak onder der voet, dan bleef het goed zitten.

Ze heeft hem begin maart ook nog veel gedragen als het guur was en we bv gingen wandelen (zonder voetenzak In de wagen) naar het bos, want kon ze daar lekker rondkruipen.

1 like

Lijkt me prima hoor! Zelf heb ik onlangs pakken van Ielm gekocht voor de kinderen, die heel fijn zijn. Maar die kruipen niet meer :wink:

1 like

Ja klopt. Thanks voor de tip, slofjes lijken we ook handigā€¦in de modder met dā€™r Donsje laarsjes lijkt me geen goed plan :sweat_smile:

1 like

Haha nee dat is toch een beetje zonde. Op deze manier bleef K. goed droog iig. Met kruipen was het wel even wennen, want zon dik pak om je heen voelt toch anders dan alleen kleren.

Er heeft hier in februari een ochtend een flinterdun laagje sneeuw gelegen, dus ik haar meteen in dat pak buiten gezet voor een foto natuurlijk. Ze kroop toen nog niet zo heel lang en lag natuurlijk vrij snel met haar gezicht in de koude sneeuw :rofl:

1 like