Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ielm!
Water wind dicht👏🏻

1 like

Ik postte het al in een ander topic, maar hier ook nog even: op playadvisor.co kun je werkelijk elke speeltuin in Nederland vinden! Ideaal als je die bij jou in de buurt beu bent

13 likes

Iemand nog tips voor leuk speelgoed voor een 2 jarige voor rond de 25-30 euro?

Ik zoek wat inspiratie voor een Sinterklaas cadeautje :blush:

Duplo!
SES heeft leuke setjes voor knippen/plakken/kleien etc.
Houten keukenspulletjes (ook zonder keukentje leuk)

2 likes

Toevallig voor mn buurjongetje van 2 houten koffer met houten gereedschap gekocht! Was maar 10.99 ipv 17.99 bij bol.com.
Zag vd week ook bij Blokker best veel speelgoed in de aanbieding mn houten speelgoed van little dutch etc.

1 like

Beetje late reactie, maar wij hebben de Deryan gebruikt tot aan dat hij anderhalf was ongeveer, toen wilde hij er niet meer in. Of nou ja, dat nog wel, maar ging keihard huilen als dan de rits dichtging. Ik denk ook mede omdat we hem na het eerste jaar minder gebruikten dan we van plan waren (vakanties in duigen hé… en bij beide opa’s en oma’s een bedje). Heb toen gekeken naar de Aeromoov, maar daar passen ze niet zo lang in. En hoewel mijn kind klein van stuk is, had hij dus toen al wel relatief weinig ruimte vond ik. Dus nu toch maar een gewoon campingbadje. Wel jammer, want ik vond de Deryan echt ideaal. Konden gewoon op de fiets bij vrienden borrelen en alles meenemen, werkte echt perfect. En ook op het strand bijvoorbeeld echt een uitkomst geweest.

2 likes

Ik kwam er vandaag achter dat er hier in de stad ‘speelgroepen’ zijn; ochtenden waar je met je peuter heen kunt om met andere kindjes te spelen en evt met andere ouders te kletsen.
Je kunt je gewoon per keer aanmelden en het kost 1,50. Had er nog nooit van gehoord maar vind het echt een leuk iets dus wilde het hier ook even noemen, misschien bestaat het ook in andere steden.

13 likes

Weet je toevallig of er ook zo’n speelgroep in Utrecht is? Ik voel me best eenzaam als de enige moeder in mijn vrienden- en kennissengroep.

1 like

Moet wel! Zelfs mijn inimini dorp heeft er een. Ik zou op de website van buurtcentra oid kijken!

1 like

Nee weet ik niet maar denk het wel, mijn stad is kleiner dan Utrecht. Hoop dat je er snel heen kunt!

2 likes

Goede tip! Ik ga even vragen bij het consultatiebureau of zij zo’n groep kennen.

Hier in Amsterdam wordt het volgens mij Spelinloop genoemd, misschien vind je daar iets mee.

Vergelijkbare dingen zullen er vast wel zijn :slight_smile:

1 like

Mijn moeder heeft voor Sinterklaas een Kidkraft poppenhuis gekocht
Maar wat zijn nou mooie popjes er in? Mag best wat kosten hoor

1 like

Maileg muisjes!

't zijn dan wel geen poppetjes, maar hier een groot succes i.c.m. het poppenhuis aka het muizenhuis.

1 like

Oh ja die zijn echt super leuk!! Mijn dochter is bijna 5 zou ze wel leuk vinden denk ik…
Ze is ook gek op sylvanian

Ze zijn echt prachtig

Kent iemand een Nederlandse winkel/webshop die het merk ‘Monsieur Mini’ verkoopt? Ik ben helemaal verliefd op een trui maar op de enige site waar ik hem kan vinden (oliveandmint) is hij al een hele tijd uitverkocht in de maat die ik wil. Op de deense site is hij 6 euro duurder en de verzendkosten zullen ook wel heel hoog zijn.

Zo irritant want krijg die trui niet meer uit mn hoofd :tired_face: :roll_eyes:

Mijn baby heeft soms een rode streep boven haar bil. Hij begint bovenaan de bilnaad en dan recht naar boven. Het is niet open. Is dit toch een smetplek en zal ik er sudocrem op doen?
Er zitten geen witte puntjes o.i.d. (uitslag).

Sylvanian dacht ik meteen aan! Maar ik kwam gisteren via een post van @Ovenschaal op het merk tender leaf toys en die hebben ook heel veel poppenhuis dingen!

2 likes

Tender leaf toys of le toy van heeft ook leuke meubeltjes en popjes voor erin.

1 like

Heb je vinted al geprobeerd?