Heeft iemand tips om het avondeten leuk / aantrekkelijk te maken voor een baby van bijna 9 maanden?
De eerste hapjes gingen allemaal goed, totdat ze met 8 maanden een klein bordje vol at (verschillende soorten groenten, ei, kip, vis, aardappel en rijst at ze allemaal). Maar ineens was het klaar
Dacht eerst dat ze misschien te moe was, of tandjes, maar het is nog niet veranderd in drie weken. De ene avond eet ze twee hapjes, de andere keer 5-10 minihapjes, maar meer gaat er echt niet in.
Ik heb al geprobeerd om 's middags het warme eten te geven, maar maakt geen verschil. Als ik haar 's avonds na de drie happen een boterham geef, gaat dat met smaak naar binnen Ze heeft dus wel trek.
Ik maak me geen zorgen en weet dat het ook nog niet per sé in grote hoeveelheden hoeft, maar heeft iemand misschien tips om het eten op een andere manier aan te bieden? Geprakt wil ze niet, zelf eten gaat iets beter, maar na twee happen is het dan toch weer kokhalzen en klaar. Net had ze per ongeluk een heel roosje bloemkool afgebeten en in haar mond gestopt, keek ze me vet boos aan
Tips zijn welkom!
En anders houden we het voorlopig lekker op brood, melk, beetje fruit en mag ze gewoon elke avond wat proberen en zien we wel waar het schip strandt.
Onze dochter had vandaag haar eerste oefen dag op school. En toen ik haar haalde was ze zo teleurgesteld. Er had een meisje heel gemeen tegen haar gedaan vertelde ze en daar was ze dus verdrietig om, en ze had het niet durven vertellen aan de juf⊠Morgen moet ze weer en mijn moederhart breekt hoor hebben jullie hier ervaring mee? Weet dat het geen wereldprobleem is maar ik vind het zelf gewoon echt kut voor haar
Hier had en heeft ze dat ook. Gisteren 2 keer op geschept, nu net de helft van 1 keer.
Soms smeer ik de groenten uit op brood, dan krijgt ze iig op die manier wat binnen.
Het is net haar humeur en waar ze trek in heeft.
Ik zou de juf even informeren! Wie weet kan ze het gelijk oppakken. Supersneu en dat op haar eerste dag!
Dankjewel. Ga ik idd maar doen⊠kan het lastig van me afzetten merk ikđ„ș echt sneu voor dr
Snap ik, mijn hart zou ook gebroken zijn.
Hopelijk gaat ze snel met veel plezier naar school!
Ja dat snap ik. Ideetje wat ik wel eens mee geef aan ouders, morgen allebei een hartje op je hand tekenen, een kleintje, op dat stuk tussen je duim en wijsvinger zeg maar. Met het idee: zo zijn we toch altijd bij elkaar
Wat lief! Dat gaan we doen morgenvroeg
Dit vind ik zo ontzettend lief
@Chippie hopelijk heeft ze morgen een hele leuke dag en is ze niet bang om te gaan
Zelf de juf informeren. Dan letten ze er echt op. S gaat sinds kort naar groep 1 en heb hem echt op zn hart gedrukt om de juf in vertrouwen te nemen. Op 1 incident na gaat het gelukkig goed. Een jongetje had hem geduwd en dat deed pijn, maar durfde het toen niet tegen de juf te zeggen. Hoop dat het bij je meisje ook helemaal bijtrekt! Het is ook wat om naar de grote school te gaan.
Wat eten jullie kleintjes als ontbijt? L. krijgt 180 melk en ik geef een boterham erbij, maar die eet ze meestal niet op. Soms maar 2 stukjes en pap weigert ze. Ik geef pure pindakaas, margarine of een klein beetje appelstroop erop, maar misschien moeten we wat ander broodbeleg gaan introduceren?
Ja. Mijn dochter vond het de eerste 2 weken drama op school. Elke dag huilen omdat ze niet wilde, de andere kindjes waren gemeen, lachten haar uit en wilden niet spelen met haar (zei ze zelf, ik weet niet of dat waar is en de juf herkende het niet) n ze was veel alleen, vond het saai en de juf stom. Broekplassen, drama met wegbregen⊠ik vond het vooral heel erg dat ze zei dat niemand met haar wilde spelen en bracht haar met buikpijn naar school. En toen ineens was het over. Ze vind het sindsdien superleuk, heeft veel vriendinnen en gaat met veel plezier. Ik herken je gevoel, maar geef het tijd! Het is erg wennen en die kleuters zullen ongetwijfeld wel eens gemeen doen. Maar ga gewoon met goede moed weer naar school.
Misschien een wat kleinere fles proberen? Kan me voorstellen dat ze met 180 niet zoân honger meer heeft. Of een halve fles, dan de boterham en dan nog wat melk?
Ik weet niet hoe oud ze is, maar als je het aan het introduceren bent, hoeft ze natuurlijk ook geen hele boterham en zijn een paar hapjes bij de melk prima, lijkt mij.
Havermout pap heeft het hier altijd goed gedaan. Maar op een gegeven moment had ze daar geen zin meer in. Wat nu heel goed werkt naast standaard boterhammen is boekweit. Als dit gekookt is dan doe ik er havermelk bij. Vindt ze echt heerlijk hier en gaat altijd op (niet altijd makkelijke eter)
Oh en omlet ook!
Vanaf wanneer hielden jullie kindjes zelf de fles vast? En hoe hebben jullie dat geoefend? Onze baby vindt het wel chill zo en laat haar armen lekker naast haar lichaam hangen.
A. wordt in februari 2 en mijn vriend probeert dit nog steeds aan te leren.
Hij krijgt nog een fles âs avonds voor het tandenpoetsen, en dan lezen we voor. Maar hij hangt dan het liefst tegen je aan als een grote baby.
Hij snapt het nu natuurlijk wel maar heeft liever dat jij het doet.
Tot zeker 1 snapte hij dit ook gewoon niet, en liet de fles
steeds lager zakken.
Ok, heb je weinig aan.
Misschien helpt ondersteunen met kussens?
Pas rond 11 of 12 maanden hield hij hem zelf vast.
Bizar dat jouw baby alweer een jaar is
Niet, lekker lui hij is bijna 1.
Zijn rietjesbeker houdt hij wel zelf vast.
Ik heb het vanmorgen tegen de juf gezegd. Ze ging er op letten vandaag maar gisteren was het niet opgevallen. Mijn dochter ging verbazingwekkend met heel veel zin naar school vandaag en heeft me zelfs naar huis gestuurd. Ga maar mama! Ik ben met de kindjes tot vanmiddag doeiiii