Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik heb cadeautips nodig voor sinterklaas, kerst en de eerste verjaardag :sweat_smile: Iedereen vraagt wat leuk is voor haar maar ze heeft al zoveel. Voor haar verjaardag krijgt ze van ons een houten keukentje met pannen en groente/fruit. Zou een babypop ook al leuk zijn voor een 1-jarige?

Een pop begon ze hier toen wel interessant te vinden, dus ik vind het een aanrader!

K. heeft voor haar verjaardag van mijn moeder een baby born soft touch (36cm) gekregen en dat was echt een grote hit. Mee knuffelen, flesje geven etc. En op een gegeven moment lukte speentje geven ook en nu is ze (16 maanden) een echte poppenmoeder; in bed stoppen, kleertjes en luier uit en op de pot (kleertjes aan is nog te moeilijk, dus dat mag ik 30x achter elkaar dan weer doen haha) eten geven met het lepeltje of eigenlijk met alles (haar eigen drinkbeker, rozijntjes geven, met haar theesetje en de pop spelen etc). Ze heeft met haar verjaardag ook een houten wandelwagen gekregen (model kinderwagen, niet zon buggy want daar viel ze achter om toen ze nog niet goed liep) en ik had al een bedje en poppenstoel die ik op heb geknapt (van mijn oma gekregen, is vroeger van mijn moeder geweest, daarna hebben wij ermee gespeeld en nu K. dus). Als haar zusje straks is geboren krijgt ze poppenkleertjes (een jasje en een setje kleding). Dus een pop is denk ik wel een cadeau waar je ook weer een hoop omheen kan vragen waar ze veel plezier van hebben :slight_smile:

Verder speelt K. heel veel en graag met Duplo, de grimmsregenboog (en bijbehorende poppetjes), van die houten blokken die je in elkaar kan doen maar ook op elkaar of die je gewoon vol kan stoppen met spullen haha (nesting cubes), dierenpoppetjes (van little people hebben wij maar die van holtziger zijn ook gaaf), auto’tjes, vormenstoof blijft ook favoriet en ze kreeg voor haar verjaardag ook de magic touch piano van baby einstein, die is ook een grote hit (en qua geluid niet zo hard haha). Lidl heeft nu een soort gelijke in het assortiment, maar volgens mij is die iets minder uitgebreid (bij die van K. kun je ook zonder de kaarten op een knop drukken en komt er muziek of gewoon op de toetsten drukken, de kaarten zijn nog te moeilijk).

@Ohappyday @Suikerklontje @SeatLeona bedankt allemaal! Een pop gaat op het lijstje, ik hoop dat ze er ooit net zo lief mee gaat spelen als K :smiling_face_with_three_hearts: ik smolt helemaal toen ik op insta zag dat ze haar pop ging instoppen haha. Veel andere dingen heeft ze dus al maar ik vind duplo ook een goed idee!

4 likes

Ze doet ook insuline spuiten bij haar pop :pleading_face::joy:

8 likes

Loopauto, poppenwagen en babyborn waren hier een hit!

————-

Zo moeiljjk met kadotjes omdat ze ook nog eens jarig is begin januari. :sweat_smile:

Heb nu de volgende items die ik ga verdelen:

• trampoline
  • houten doktersset
  • nieuw keukentje, oude is gesneuveld
  • kratje met knutselspullen
  • rugtasje

En nog wat kleinigheidjes voor in haar schoen en ben nog aan het kijken naar leuke boekjes. En twijfel over een blijdorp abbonnement voor haar verjaardag, maar of dat slim is met de corona? Maar iemand nog andere ideeën? Een wobbel is echt of een hit of een mis geloof ik.

1 like

@Maison jij was op zoek naar een learning tower toch? Ik heb er net een besteld via een man op marktplaats :slight_smile: die doet zelf de Ikea hack en kan ze lakken als je wilt. Kost 50€ ofzo echt top! Wij hebben hem in blank hout gekocht en gaan hem in een neon kleur spuiten. Dan nog hopen dat R erin durft haha

2 likes

Ja hier in de buurt zag ik dat ook al!
Ik twijfel daar nog over!

Die IKEA hack is echt super :smiling_face_with_three_hearts:

M. Is er dol op en het heeft zoveel rust in de keuken. Ze klimt er nu ook zelf in en uit. Wij hebben het wel zelf gedaan. Ik had gedacht dat het kleurverschil meer zou storen. Maar dat valt best mee

10 likes

Ja, zo hebben wij het ook. Maar ga hem nog wel lakken, wordt best snel vies zo :sweat_smile:

2 likes

Ja ik vind hem ook top zo! Heb alleen geen tijd en zin om nu met Crona naar de Ikea te gaan, dus vond het top dat het al gedaan was haha. Super lief ziet het eruit bij jullie :heart_eyes:

1 like

Weet niet of ik hier in het goede topic ben maar misschien kunnen jullie helpen. Mijn nichtje is net vijf jaar geworden, en droomt van make-up. Helaas heeft ze een erg gevoelige huid en eczeem. Haar ouders willen haar dus niet van die “speelgoed” make-up geven omdat ze daar waarschijnlijk niet zal tegen kunnen. Weet iemand waar je make-up voor kinderen kan kopen dat mild is / geen troep is?

Natuurlijke makeup wellicht zonder allerlei toevoegingen? Als je kijkt bij bv de blog van Columnsbykari en dan zoekt op makeup heeft die daar volgens mij wel wat posts over geschreven. Zij heeft zelf ook 2 meisjes van ik geloof 2 en 4, dus wellicht heeft ze ook specifiek wat over kindermakeup geschreven.

1 like

Ben ik weer met een korting-vraag :sweat_smile: wij willen een draagdoek van artipoppe kopen. Zij hebben een referral-programma dat je 50 euro korting krijgt als je hem via iemand anders koopt en zij krijgen dan 50 euro shoptegoed. Daar maak ik het liefst iemand van hier blij mee ipv via marktplaats, dus heeft er toevallig iemand eentje? (@moderators mag je dit wel vragen?)

Edit: reactie via pb! :blush:

Ja prima. Maar reacties via pb. De links mogen hier niet geplaatst worden.

1 like

Heeft iemand tips voor een leuke pop voor mijn dochter van 2,5? Ze heeft nu een oude pop van mij, maar die is te groot voor bijv. de poppenbedjes van nu. Ik zoek dus iets in Baby-Born formaat, maar wil géén pop met allerlei functies (zoals huilen of plassen of weetikveel). Verder moet 'ie wel kaal zijn, want poppen met haar vind ze niet leuk :rofl: Ik weet ook niet goed of ik met hard of zacht lijfje wil, dus als er iemand daar nog iets zinnigs over weet te zeggen dan houd ik me ook aanbevolen :sweat_smile:

Onze dochter (16m) heeft een baby born soft touch van 36cm(die kan wel tranen maken of plassen als je er water in stopt met het flesje, maar dat doen we niet haha verder geen geluid ofzo). Daarnaast heeft ze een heel klein popje met hard lijfje en 1 zo’n knuffelpop van little dutch. Die zachte kijkt ze niet naar om, ook niet als je het stimuleert. Bij mn schoonouders een oude pop van vroeger met zacht lijf maar wel hard hoofd en armen enzo. Thuis is ze een echte poppenmoeder met der baby born en dat kleine popje, maar bij mn schoonouders kijkt ze niet naar die pop om. Als mn schoonmoeder het dan gaat stimuleren gaat ze naar haar tas, haar knuffel Elmo pakken en die flesje of speentje geven ipv die pop :joy:

Die soft touch voelt wel veel zachter qua aanraking dan dat kleine popje of mijn oude babyborn trouwens. Geloof dat de miniland poppen ook zachter voelen en geen verder functies hebben qua huilen ofzo, maar die zijn er geloof ik alleen in kleine variant?

1 like

Hahaha, hier dus ook zo’n oude pop met zacht lijf en harde ledematen en daar speelde ze veel mee, alleen het ding valt aan alle kanten uit elkaar en hij past niet goed in het poppenbedje, de stoel en de buggy. Zal eens naar Baby Born soft touch kijken!

Geen idee, weet echt nog niks van poppen :joy: Ik ga nu googlen!

Wij hebben de Luvion Essential, ben er wel blij mee maar is wel prijzig.

1 like