Tips, ervaringen & aanraders #2

afbeelding

Ik vind dit zo’n schattig setje, maar is die beker wel geschikt als eerste beker straks?
Ze is nu 7 maanden en drinkt alleen nog melk… vanaf wanneer startte jullie met een beker?

M’n prenatal bestelling komt eeeeeeindelijk binnen vandaag​:smirk::yellow_heart:

2 likes

Die van mij morgen haha!

1 like

Mijn dochter is echt een dierenvriendin en het leukste vind ze de kinderboerderij of de dierentuin. Echt al vanaf baby af aan word ze graag omgebokt door die hebberige geitjes.

Dus nu zegt ze steeds: mama, dierentuin dicht? B. boerderij schaapjes kijken? Dus ik zei dat die ook dicht was. Trekt ze een pruilliepje en zegt ze: graag diertjes aaien. Zo zielig dat ze het niet snapt.

3 likes

Hier gebruiken ze allebei niet zo’n beker. Nooit gedaan. Hier ging de eerste van fles, naar 360 graden, naar open beker. Ze drinkt nu ook nog wel eens uit een rietjesbeker (2,5 jaar). De jongste gaat van tiet naar rietjesbeker nu … (10 maanden)

Ik vind dit soort setjes heel leuk, maar ik vind het echt superstom dat het niet in de magnetron kan. Dus dan moet je eerst prakjes, hapjes en melk in andere bakjes opwarmen om het vervolgens weer over te gieten.

Ik ben daarom maar gegaan voor het lelleke Ikea servies. Time is precious. En m’n space in de vaatwasser ook :joy:

4 likes

Hier ook een 360 beker, sinds ze 10 maanden waren denk ik? Daarvoor had ik ze al geleerd uit een open beker te drinken die ik vasthield dus het principe snapten ze al

Ken ik niet, even opzoeken wat een 360 graden beker is. Ik ben echt een totale noob wat betreft dit soort dingen.

@Bathwater wij hebben er voor gekozen om geen magnetron in de keuken te plaatsen, maar soms denk ik toch dat we daar in de toekomst spijt van krijgen… :thinking:

Onze dreumes wil NIET slapen, maar is wel. Heeft echt extreme FoMo, want hij wil alleen maar naar beneden…
En sinds 4 dagen zeggen we dus niet; “slaap lekker” of “ga je lekker slapen?” Maar “Ga je lekker met konijn knuffelen?” en dan zegt ie “jaaaa”, en horen we ‘m niet meer :’)
Het S-woord is hier nu volledig verbannen en verboden haha. Maar het werkt.
Voor zolang het duurt :’)

7 likes

De consumentenbond raadt een tuitbeker in principe af, wij hebben ook een 360 beker, fijn ding! Het is als het ware een normale beker met handvatten die afgesloten wordt door een soort rubbertje, als je eraan drinkt gaat het rubbertje door je zuigbeweging een beetje omhoog en komt er een beetje drinken uit. Ze kunnen zo rustig oefenen, krijgen geen te grote slokjes en kunnen als het goed is makkelijk over op een normale beker. Vanaf dat ze hapjes kreeg (6 maanden) ben ik bij elke maaltijd een klein open bekertje water aan gaan bieden om te oefenen met slokjes nemen en vanaf 10 maanden ofzo kreeg ze die 360 beker en dat ging eigenlijk meteen goed.

1 like

Wij zijn vanaf de vaste voeding (6mnd) gestart met een beker met neusuitsparing (https://www.wehkamp.nl/difrax-oefenbeker-16292705/?MaatCode=0000&gclid=EAIaIQobChMIg6_Y7JX56AIVDevtCh1EGwE2EAQYASABEgKlA_D_BwE&gclsrc=aw.ds)

En voor onderweg hebben we sinds 'ie een maand of 11 is een tuitbeker. Eerst een 360 en rietjesbeker geprobeerd maar als je hard genoeg schudde of er in kneep, kwam daar gewoon water/melk/drinken uit. En daar had ik geen zin in op de achterbank haha. Het is niet wat ze 100% aanraden, maar voor die paar x onderweg vind ik het prima.
Thuis gewoon een normale beker, of een rietje (zo’n afwasbestendig rietje), of de fles voor melk.

1 like

Hier ook! Alles waar ook maar t woord slapen of bed in gebruikt wordt💀
Als ik aan mijn vriend vraag ‘leg jij J op bed?’
Dan zeg ik ‘leg jij J op B-E-D’ :face_with_hand_over_mouth:
En ik zeg ook ‘ga je lekker mee naar boven je konijn zoeken?’
En dan klimt ie zo de trap op naar zn kamer.
Anders is het brullen :neutral_face:

Hahaha ja precies dat. Het wordt anders echt een draak die oversteekt, gilt, huilt en heel veel “nee! Nee! Nee!” Roept haha.
Hij kan de dag slecht afsluiten lijkt het. Vroegah, hadden we na drukke dagen ook altijd een overprikkelde baby in de nacht. Dan sliep ie maar was ie met z’n ogen dicht aan het gillen en huilen. Tot ie mama melk proefden, dan was het weer even goed… Heel sneu.

En nu hadden we dat vóór het slapen. Maar GELUKKIG is daar konijn :yum::ok_hand:t2:! Ben benieuwd hoe lang het werkt :joy:

Hier gelukkig ook een konijn die momenteel de dag red :joy:
En dat van die overprikkelde baby herken ik ook heel erg. Zo onrustig in z’n slaap, gillen en huilen idd. Ik was zo blij toen dat eindelijk beter werd. Dat was echt slopend omdat je zelf ook zo moe was van de dag.

Nu hebben we momenteel wel soms last van nachtmerries, dan is hij ineens om 02:00u snachts klaar wakker en helemaal overstuur. En dan schreeuwt hij heel hard ‘DIE DIE DIE’ alsof hij iets ziet ofzo.
Maar dat zal er wel bij horen denk ik?

Haha hier ook. Als je vraagt of ze mee naar bed gaat is het ‘nie bed’. Als je vraagt of ze mee naar boven gaat is het ‘bogeeeeee :star_struck:

3 likes

Mijn kind is 15 maanden en snapt de 360 echt nieeet. Met een jaar hield ze eens zelf d’r fles vast hahaha echt lui is ze daarmee. Ze wilt wel uit een glas drinken aka waterballet :unamused:

3 likes

Nah, onze baby werd quasi agressief als ie niet uit ons glas mocht drinken, dus daarom leek het me een goed idee haha.
Als baby 2 dat niet doet, zie ik ook de noodzaak niet denk ik :joy:

Ik zit nu ook zo :scream::scream::scream::scream:
Beker… oké? Wanneer dan? Welke? Man ik vond het nadenken en beslissingen maken over die eerste hapjes al kut.

1 like

Hahaha ja… Of niet :joy: waarschijnlijk drinkt die van mij eerst een flesje bier leeg op d’r achttiende voor ze een 360 cup snapt

7 likes

Iedereen doet toch maar wat :woman_shrugging:t3:
Ik ben begonnen met 9 maanden met een riejesbeker. Dat ging supergoed.
Maar wel met resultaat dat hij nog steeds niet uit zo’n 360 graden beker kan drinken omdat hij hem niet schuin wil/kan houden. Alleen als ik de beker vasthou.
Zelfde als zijn melkfles. Die drinkt hij ook nog steeds liggend op zijn rug want hij begrijpt niet dat hij hem schuin moet houden. Een slokje uit mijn glas lukt wel omdat ik dan het glas vasthou. Schiet dus ook niet op. Ik vind het allemaal best. :joy:

2 likes