Tips, ervaringen & aanraders #2

Wauw, goeie tip! Tot welke leeftijd/lengte is deze ongeveer te gebruiken denk jij?

Wij hebben die ook sinds ons zoontje 1,5 is en hij is er ook echt dol op. Is ook een zeer goede step om het te leren.

1 like

Ik liet deze eerder vandaag nog aan mā€™n vriend zien! (Dankzij jouw eerdere tip)

We doen deze waarschijnlijk aan onze zoon kado als de baby er is. Even een beetje extra verwennerij voor hem in een tijd dat hij het wat pittiger gaat hebben :slight_smile:

2 likes

Bij Decathlon is echt heel chille! Dochter van 2,5 vindt die echt geweldig.

Deze:
https://www.decathlon.nl/p/frame-van-de-kinderstep-b1-zonder-voetsteun/_/R-p-15620?mc=8338477&c=ZWART

Moet je wel nog ff een leuk kleurtje voetsteun bij kopen, voor ā‚¬5

Edit: @Mhysa was me voor dus. Ik had nog niet verder gelezen

3 likes

M. wordt in juli 3, gaat nu zo:

6.45 wakker
Ontbijten/klaarmaken/tandenpoetsen
8.30 gaat mā€™n man naar zijn werk
8.45 staan wij (als de peuterbuien meewerken haha) buiten
Lopen rondje door het park/de buurt
10u fruit en cracker eten (en soms wat tv zodat ik ook even ongestoord de wasmachine kan inladen)
Daarna doe ik wat dingen in huis, zoals de afwas/stofzuigen/etc. Hij helpt of danst mee op de muziek (zelf spelen is nu niet echt zā€™n ding)
Daarna samen spelen/knutselen
11.45 klaarmaken voor een dutje
12-14.30 dutje (lucky bastard)
Na dutje luncht hij wat
Evt weer naar buiten voor een rondje of binnen spelen
Rond 16u nog wat fruit
17.15 eten
Na eten nog even in bad/spelen (gaat niet elke avond in bad)
18.30 klaarmaken voor bed
19u slapen

Gingen in de middag ook vaak langer naar buiten maar hij slaapt ineens zo lang tussen de middag dat daar wat vanaf gesnoept wordt en ik gewoon maar geniet van het lange dutje zolang het er is. Hij speelt nu weinig alleen en staat vaak bij me in de buurt als ik dingen doe, dus het duurt allemaal wat langer dan als ik het zonder hem doe maar hij vindt helpen in huis wel erg leuk.

In het weekend of op mijn vrije dag.

S staat op om 7.30. Ik probeer het nog te rekken tot 8 uur door hem naast mij neer te leggen.
8.00: tanden poetsen etc omkleden (allebei)
8.20: naar beneden en dan gaan we ontbijten
Partner werkt ook op vrijdagen die vertrekt dan.
Vervolgens is het eigenlijk de hele dag in het huis of in de tuin spelen. Als het echt nodig is dan halen we samen boodschappen of lopen buiten een rondje (ons buurtje is sowieso al erg rustig).
Tussendoor krijgt hij nog ergens een tussendoortje en rond half een lunch. Ongeveer om twee al half 3 gaan we samen slapen. Zodra hij slaapt ga ik weer sneaky naar beneden om alvast te verzinnen wat we in de avond gaan eten.
Rond 5 uur maak ik hem wakker en dan eet en hij drinkt hij wat. Om 6 uur is man weer thuis en om half 7 eten wij warm. D
Dan nog eventjes met pappa spelen. Dan kan ik evt nog wat voor mijn werk doen of literatuur lezen.
Om 8 uur gaat hij weer richting bed.

1 like

Ja ik bof enorm! Had verwacht dat hij er ook mee gestopt was al, in de kerstvakantie deed hij het opeens niet meer en toen tot maart nog maar een uurtje. Laatste keer genieten van een fase haha

Hij vind speeltuinen nu (gelukkig, want ook heel druk hier) niet zoveel aan en vind het leuker om bij bomen te kijken of hij ergens een kabouterhuisje ziet (een gat) en daar willekeurige bloemen in te proppen zodat ze te eten hebben. Dus die vermaakt zich goed met alleen een (voor mij soms haha) saaie wandeling, tikt weer lekker wat uurtjes weg en mensen zijn goed te ontwijken wel waar we wonen.

2 likes

Wij hebben het bij bijv de eerste verjaardag op de uitnodiging gezet: ā€˜liefst houten speelgoedā€™.
Als mensen vroegen wat de wensen waren voor bijv kraamcadeautjes dan legden we ook uit dat we graag houten speelgoed wilde of anders praktische dingen. Sommige mensen vonden het wel lastig, mijn oom en tante zie ik bijv amper en die hebben O een plastic auto op batterijen gegeven. Dat autoā€™tje heeft 1 keer aangestaan maar hij was er bang van dus die is naar een ander kindje gegaan.
Kraamcadeaus zijn vaak kleertjes, boekjes of prulletjes, daarbij hebben we eigenlijk niet 1x speelgoed gekregen waar we niet achter staan. Wel spuuglelijke kleertjesšŸ˜‚
Met verjaardagen vind ik het soms wel lastiger maar inmiddels weet iedereen onze wensen wel. Ik maak wel altijd een lijstje online. Als mensen dan vragen wat de wensen zijn stuur ik die lijst door en hebben ze een idee wat ze kunnen geven. Of ik tip winkels (dille en kamille heeft bijv heel leuk speelgoed maar in grote steden zijn tegenwoordig ook vaak speelgoed winkels te vinden met houten speelgoed). In het dorp verderop zat eerst een antroposofische speelgoedwinkel waar je kind ook een mandje kon vullen waar dan iets uit gekocht kon worden. Helaas is die winkel sinds maart gestopt maar misschien zijn er ook zulke opties bij jullie in de buurt? Als je evt tips wil voor leuke online speelgoedwinkels dan kan ik wel een overzichtje maken? Ik bestel niet vaak maar neus wel graag online, zeker nu we zoveel thuis zitten hahaha :see_no_evil:

1 like

Hier staat er iets over :slight_smile:

3 likes

Ik zal binnenkort de borstvoeding afbouwen. Heb toch wel vrij veel overschot ingevroren, maar geef ik dit beter eerst volledig uit en dan starten met kunstvoeding of nog eenmaal per dag borstvoeding (uit flesje dan wel) zodat ik dit nog lang kan doorgeven. Wat zouden jullie doen ?

Ik zou eerst mijn vriezervoorraad leegmaken. Er is geloof ik een kleine kans dat als ze aan de andere smaak gewend zijn ze bv dat uit de vriezer gaan weigeren, zou ik toch zonde vinden persoonlijk.

Ah klinkt idd wel als een goede reden. Ik dacht gewoon om langer te geven om misschien de kans op allergieƫn te verminderen maar weet niet of dit klopt of zelfs een invloed zou kunnen hebben.

Ik quote even mezelf uit het mommybloggers topic:

@mores mijn favoriete webshops voor houten/duurzaam speelgoed:

  • regenboogschaap.nl
  • villahoera.nl
  • gingerfairy.nl
  • juffrouwpollewop.nl
  • littleshoparoundthecorner.nl

Als je echt leuk contact en goed advies wil raad ik zeker juffrouwpollewop aan! Is een winkel uit Dordrecht en ze nemen zowel in de winkel als online echt alle tijd om je vragen te beantwoorden en je te helpen!

7 likes

Even bij juffrouw pollewop gespiekt, maar word daar veel te hebberig van :sweat_smile:

1 like

Haha ik klik bewust niet naar die sites :joy:ā€¦
Voor je het weet heb je weer tig dingen op je lijstje :crazy_face::yellow_heart:

Ja, of in je winkelmandje :laughing:

OkƩ dan raad ik af om naar de winkel zelf te gaan want daar kan je gerust uren snuffelen hahaha

2 likes

Ik heb net mā€™n lijstje.nl aangevuld met allemaal dingen van die websites :ok_hand:t2::ok_hand:t2: Ook de krijtjes haha, nu nog ff strijkkralen zoeken :grimacing:

3 likes

Vanaf welke leeftijd kan houten speelgoed eigenlijk?

Hier hadden we al houten baby speelgoed. Bijtringen enzo van hout. Dus kan prima vanaf een paar weken al! Ze huilen alleen wel harder als ze perongeluk iets op hun hoofd laten vallen :sweat_smile:

3 likes