Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik ook hoor, vandaar dat ik het vroeg. Ik krijg de meeste info waar ik wat aan heb van hier :relaxed: Die van mij kan nog geen 10 sec op haar buik liggen, laat staan zitten, dus ik wacht er nog maar even mee.

1 like

Haha ik ben zo blij dat andere mensen dit ook soms denken. Zo eet dochterlief brood, stukjes fruit e.d. met haar handen (avondeten wel gewoon met een lepel hoor) totdat ik laatst haar nichtjes van ongeveer dezelfde leeftijd met een vorkje zie eten. Nu zijn we druk aan het oefenen haha :innocent:

3 likes

Heb een middagdutje gedaan met I vandaag, helaas is ze nu nog steeds wakker. Gelukkig is ze wel lief en krijg ik veel kusjes.

Edit: Sorry verkeerd topic

3 likes

De mijne eet totaal geen stukjes fruit behalve stukjes banaan. De rest moet ie allemaal niet, behalve als ik het pureer. Anders spuugtoetert hij het al ‘nee’ schuddend in mijn gezicht uit. De stukken banaan eet hij dan weer wel met een vork :joy::woman_shrugging:t3:
Zag laatst zijn nichtje die even oud is (15 maanden)hele aardbeien, augurken en druiven naar binnen schuiven alsof het niets is. Tsja. Ik weet het ook niet hoor.

Ligt ook zo aan je kind. Mijn oudste kind wilt alleen maar fruit fruit fruit. De jongste alleen maar brood en die walgt van fruit :sweat_smile:

1 like

Ik wil graag een ringsling en heb bedacht dat ik die aan mn man voor moederdag ga vragen want dat heb ik wel verdiend toch haha. :hugs: (ben benieuwd of hij dat ook vindt, heb vd week al gezegd nou krijg k geen knutselwerkje voor mn eerste moederdag dus je moet wel wat regelen hoor!). Ik draag K. met de draagdoek veel op de heup dus een ringsling lijkt me daar ook fijn voor, niet knopen :wink:

Anyways, tips voor een fijne? Budget denk ik max €100,-? Ik ben zelf een beetje verliefd geworden op het printje van deze van ByKay. In het geel of grijs (denk dat het grijs wordt want mn draagdoek is ook al okergeel. Maar die gele is ook wel heel toffff).

Maar goed tips dus. Is een ringsling ook echt fijn tot 2 jaar? En een consult (hebben we voor aanschaf draagzak wel gedaan) aan te raden of is het verschil minimaal?

Ja klopt, maar beperkte keuze; een effen roze (valt sowieso af), een effen zwarte of effen rode. En ik dacht inderdaad dan ga ik iets bestellen wat ik eigenlijk niet wil/nodig heb voor een gratis iets wat eigenlijk niet helemaal is wat ik wil :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Edit: alhoewel ze in dat printje ook stretchy draagdoeken hebben… alleen K. is nu iets meer dan 9 kilo en mega beweeglijk… dus heb daar denk ik niet zoveel meer aan en om nou vast wat te bestellen voor een nog niet bestaande tweede :joy:

Kan natuurlijk wel tegen mn man zeggen doe je die zwarte er voor jou bij wie weet vind je op de heup dragen ook wel heel chill! Haha.

1 like

Oh gelukkig! Het kan dus alle kanten op. Soms denk ik bij mezelf na de 3456e keer gefaald fruitstukjes proberen ‘ik heb het zelf verpest door niet harder door te zetten’ maar misschien ligt het wel aan ons kind haha.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal want maar 1 kind en verder alleen meisjes dreumesen in de familie. Vind ons kind ook altijd zo heftig
en luid spelen in vergelijking met zijn nichtjes. Dus dan denk ik soms ‘zou hij adhd hebben of een andere stoornis ofzo’ :joy::face_with_hand_over_mouth:

Ik vind een wit/crème kleurig hoogpolig vloerkleed mooi voor in onze woonkamer bij de bank. Mijn praktische kant roep heel hard: NIET DOEN! Is niet handig met 2 kids, wordt binnen een maand super ranzig. We eten nog wel eens bij de bank.

Iemand hier ervaring mee? Of tips hoe je een kleed goed schoon houdt?

Nou hij is iig onboard. “Zoek maar uit wat je wil dan bestel ik dat” haha zo lekker praktisch en romantisch die vent van me. Maar ik hoef er voor hem geen mee te bestellen zelfs niet als hij gratis is “want ga ik toch niet doen”. (Zei hij trouwens ook over de draagzak en als we nu samen ergens heen gaan en de draagzak bij hebben zegt hij ik draag haar! Want jij doet dat veel vaker dus nu is het mijn beurt!).

1 like

Persoonlijk verhaal: ik ben gestopt met ringsling toen D 6 maanden werd. RS is na die 6 maanden nog wel te doen voor korte draagmomenten van 15 minuten. Langer niet, want het is best zwaar en RS is niet zo stevig qua dragen voor langere periode.

@Tunnelvisie kan miss nog wat uitleg geven?

Ah lieverd, ik doe ook nog steeds maar wat. En dat na vier kinderen.

Trial and error, lekker uitproberen en laat je niet te veel leiden door wat anderen doen hoor.


Ik vind het altijd zo grappig dat je je vooraf steeds bedenkt dat je het zus of zo gaat doen. Ik wil alleen dit voor mijn kind of alleen dat. Maar uiteindelijk volg je voor een groot gedeelte jouw kind en sommige kinderen gaan op iets heel goed en sommige kinderen totaal niet. Niet te krampachtig denken dat je per se iets moet zoals jij denkt dat het moet of hoort.

Kinderen moeten al zoveel en moeten zus en mogen alleen daarmee spelen. Tijden veranderen nu eenmaal. Balans is belangrijker.

8 likes

Ik dacht gisteren oh de sprong valt wel mee. Hahha niet dus vandaag, snel huilen en drama om naar bed te krijgen. Brullen en krijsen zodra ze in bed wordt gelegd. Slaapt alleen in kinderwagen vandaag, als ze al slaapt. Zometeen nog een fles en naar boven dus hoop dat dat nog slapend gaat en ze meewerkt.

Het is jammer dat je doordat je vooraf zoveel bedenkt wat er allemaal moet en niet moet je soms helemaal vergeet naar je kind te kijken en je kind te volgen.

Samenvatting

Ik appte gisteren bijvoorbeeld met een vriendin met een baby van 3 maanden oud en ze klaagde over een late avondfles, dat die kleine helemaal niet wakker te krijgen was en dat ze zo slecht dronk maar ze MOEST en ZOU perse die fles erin proppen.
Toen ons zoontje zo oud was zat ik ook in die modus van ‘hij MOET nu de borst want het is al 3 uur geleden en hij MOET dus nu wakker worden’
Terwijl t ventje gewoon lekker wilde slapen, prima op
gewicht was en zelf uitstekend aan kon geven wanneer hij honger had.
Zucht. Duurde een poos voordat ik dat los kon laten en het zoveel fijner en makkelijker liep. Wilde gisteren allemaal adviezen appen naar die vriendin
maar ik dacht : nee ik doe het niet, ze moet het zelf ondervinden en naar haar baby leren luisteren/kijken.

6 likes

Ah wat goed van je dat je geen goed bedoelde adviezen gaf.

Soms heel lastig, want vertelt ze dit om gewoon even wat frustratie te uitten of even van zich af te typen. Of wil ze toch advies? Ik denk dat als iemand echt advies wil, ze dit dan ook expliciet vragen. En anders dus lekker empathie tonen en ze het zelf laten uitzoeken (op een positieve manier)

1 like

Ja dit heb ik me ook voorgenomen, als mensen er zelf om vragen dan wel je ervaringen/tips delen en anders gewoon een luisterend oor zijn :slightly_smiling_face:

6 likes

Dat zijn wel fijne ervaringen om te horen! Ik draag haar nu vooral op mn heup met koken, beetje uit nood want ze wil gewoon graag zien wat ik dan doe en de kinderstoel kan ze het wel zien maar daar stoot ik dan tig keer tegen aan. Zou het eventueel dan ook wel meer buiten willen gaan doen (knoop haar nu meestal dan gewoon op mn buik), dus juist fijn om te horen dat jij dat voor langere momenten minder prettig vindt!

1 like

Ik hoop dat jullie tips hebben…
Ik ben niet zo goed met (hoofd)haar, ik kan nog net een staart maken maar daar houdt het al wel op :roll_eyes:

Nu ben ik gezegend met een dochter van bijna twee met een flinke bos krullen. Die al snel in een vogelnestje veranderen… het is nu lang genoeg om er een staartje in te doen, maar ik krijg 10 seconden dan is ze er klaar mee.

Wat gebruiken jullie in het haar voor je kindjes? Ik zat te denken aan iets wat het wat zachter maakt, omdat het zo stug en klitterig is, maar mijn eigen serum erin smeren voelt zo raar?

Misschien Naif haarlotion? Maakt het zacht en geeft een heerlijk geurtje.

1 like

Hier ook een krullenkind. Ik smeer inderdaad altijd een beetje haarlotion in z’n haar. Die van Zwitsal, die zat in een kraamkado. Het kind krijgt uitslag van alles waar Zwitsal op staat, maar dit gaat goed.

Maar krullen blijven krullen en peuters blijven peuters, dus je ontkomt er niet aan dat het na een (paar) uur weer een ontplofte bende is haha. Het wordt er inderdaad wel zachter van, dus fijn met klitten.

1 like