Tips, ervaringen & aanraders #2

Hier gaat de baby ook tussen 9 en 10 in de ochtend slapen. Vaak kan ik dan tot max 12 werken/iets doen omdat ze dan wakkker wordt. In de middag korte dutjes en avond wisselt. Gisteren sliep ze vanaf 17.00 tot 23 en flesje en sliep ze snel weer. Nu kwam om 20.00 voor nog flesje en daarna bed. En nu net weer een flesje.
Wil proberen om deze laatste fles over te slaan en die van 20.00 groter.

Dat het geen Gazelle miss grace is. Ding fietst zo zo zo zwaar.

@Cadeaupapier. I speelde hier veel met haar zandtafel (ook dit jaar weer een hit). En als het warmer was de watertafel. Ook keukentje met spulletjes en pop met poppenwagen.

1 like

:joy::joy:

Maar net wat je gewend bent dan. Ik vind hem heel fijn fietsen! (Moet wel zeggen dat als ik op een andere fiets fiets, ik die nu gauw heel eng en breekbaar vind aanvoelen, dus ik ben nogal gewend geraakt aan de stevigere Miss Grace)

1 like

Ik heb een mamafiets en ben daar heel blij mee. Had ik self nooit gekocht want gewoon een zitje op mijn eigen fiets gezet, maar toen ik daar op aan het orienteren was deed een kennis van mn schoonmoeder haar mamafiets weg inc voor- en achterzitje voor “maar” €200,- dus dat was een prima koopje! Er zitten zitjes van Bobike op inclusief windscherm voor en als je dke nieuw koopt ben je dat bedrag ook al bijna kwijt. De fiets is een Sparta Amazone geloof ik.

Wat ik vooral fijn vindt is de lage instap/zit waardoor ik altijd met mn voeten bij de grond kan en de stabiliteit/dubbele standaard waardoor ik bv K. in het zitje kan zetten en mn fiets even los kan laten zonder dat hij omvalt.

1 like

Oh echt?
Mijn vriendin heeft een mama fiets van Cortina en die vind ik echt veeeel lichter fietsen terwijl die ook zo stevig is. Beste is denk ik gewoon naar de fietsenwinkel en een paar rondjes fietsen.

Ik was de fiets al wel gewend toen de zitjes erop kwamen. Heb hem jaren geleden van m’n moeder overgenomen die überhaupt nooit fietst en heb er nooit bij stilgestaan dat andere fietsen mogelijk lichter fietsen, dus ik fietste er al even op voordat het zitje erop gemonteerd werd. Denk dat m’n kuiten daardoor misschien al wat gewend waren :yum:

M’n vriend heeft onlangs ook een prima damesfiets voor zichzelf gekocht en dat is een hele degelijke fiets, maar ik vind die dus echt heel ielig en eng aanvoelen omdat ik die Miss Grace gewend ben

Ohh misschien daarom. Misschien telt het ook mee dat ik wel een transport rek met mand voor op heb. Moet wel eerlijk zeggen dat nu ik I in een achterzitje heb het ook wel minder zwaar word! En wat je zegt over normale damesfietsen ben ik het ook mee eens hoor, vind dat stevige echt fijn. Zou ook wel echt voor een moeder fiets gaan. Vind de dubbele standaard en in het begin het stuurslot wel handig.

Kijk, en dat heeft die Miss Grace dus wel allemaal :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zit er al een tijd aan te denken om een mamafiets (liefst elektrisch zodat ik er ook mee naar mn werk kan fietsen) te kopen. Heb nu een gewone cortina met een stoeltje voorop maar eigenlijk pas 1 keer gefietst omdat er toch te weinig ruimte is. En ze mag volgens mij nog niet achterop

Ik had vorig jaar een Yepp stoeltje gekocht in de veronderstelling dat hij wel op mijn gewone fiets paste (met stuurslot en zo’n dubbele standaard), maar ik kon echt niet meer normaal op- en afstappen. Ik heb toen de Gazelle Bloom moeder fiets gekocht.

Die heb ik ook, echt een superfijne fiets. Ik heb wel de elektrische variant, want lui. En zo doe ik er tenminste geen uur over om op m’n werk te komen.

1 like

www.2dehands.be is de grootste denk ik?

1 like

Ik weet niet of jij dit ook hebt, maar als ik bij fb marketplace bijv zoek vanuit Antwerpen met een straal van 50 km, krijg ik alsnog alleen maar advertenties uit België? Ik stel mijn zoekplaats daarom altijd in op één of ander dorpje in Brabant ofzo. Verder inderdaad 2dehands.be. Maar ik vrees dat er momenteel niet zoveel aanbod is vanwege Corona? (Of juist meer aanbod omdat mensen hun huis aan het uitzoeken zijn :woman_shrugging:t2:)

1 like

Ah bedankt voor jullie reacties! Ik ga komende week wel even wat fietsen testen bij de fietsenwinkel. Ik twijfelde ook tussen een elektrische of gewone maar m’n kuiten kunnen wel wat gespierder (dan is de miss grace dus een goeie optie :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Een step? Een elektrische stoere auto of motor?

Ken je https://www.zeelandnet.nl/prikbord/ de marktplaats van Zeeland? Hier koopt mijn schoonmoeder vaak dingen.

Wat denken jullie?

Warmte pukkels ?
Allergie zonnebrand?
Of iets anders? Ik weet niet hoe veel hij in de zon heeft gezeten. Hij is bij zijn vader geweest. Hij heeft wel een gevoelig huidje. En ik geef aan dat ik wil dat ze hem in de schaduw houden en goed insmeren. Ga er vanuit dat ze er volwassene mee omgaan.

Ik denk zelf wel een allergische reactie inderdaad. Had pas een nieuwe crème op onze zoon gesmeerd en toen hadden we een uur later ook precies zulke vlekken.

Ja ik denk het zelf ook. Ik heb nu naif in bestelling. Die ging vorig jaar goed. Hopelijk helpt dat. Etos en vision vallen af :rofl:.

Ik ben van plan een azor te kopen! Met oma frame van aluminium en drie versnellingen. Die was ook wat langer en dat is wel prettig met een voorzitje.
Als de winkels straks weer open gaan dan gaan we m bestellen. Meteen met stoeltje en alles.

1 like