Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja dat vond ik dus eerst ook (vandaar dus ook dat ik dit altijd ‘fout’ deed), maar vanmorgen lagen ze er zelfs om 8.30 al weer in (slechte nacht en vroeg wakker). En toen hebben ze tot 10.30 geslapen.

Kan geen kwaad het te proberen!

2 likes

Oh tóch. Soms denk ik idd ook wel eens rond 08:30 ‘nou je zou best wel weer naar bed kunnen’
Maar dat doe je dan niet want ja het is nog zo vroeg.
Ik ga het ook maar eens proberen. Bedankt iig!

1 like

We hebben dit een dag geprobeerd. Ochtendslaapje overgeslagen en het middagslaapje naar voren gehaald. Hij ging wel slapen maar werd na een half uur al wakker en weigerde verder te slapen. Ik denk ook echt dat hij die 2 slaapjes wel nodig heeft nog. Hij is nog zo klein.

@Zitzak toevallig las ik vandaag over die 2-3-4 methode. Gaan we proberen morgen.
Fijn dat het goed werkt bij jullie! Denk dat je gelijk hebt dat hij te moe is en daarna er overheen.

1 like

Klinkt wel echt als muziek in de oren :joy: ik heb een paar weken gehad dat hij om 05:30 wakker was elke dag en dat ik met mezelf al geen raad meer wist om 10:30 van vermoeidheid :hot_face: dus een extra dutje kan ik ook wel gebruiken dan.
We hebben nu 3 dagen gehad dat ik hem rond 10:30 op bed legde maar dat hij niet ging slapen en gewoon 3 kwartier doodstil in zn bed aan zn knuffel lag te frutten.
Terwijl hij volgens mij wel echt moe was. En dan sliep hij in de middag wel 2/2,5 uur.
Ik twijfelde vandaag zelfs om het ochtend slaapje weg te laten vallen en over te gaan op 1 lange middagslaap. Maar ik vind hem nog jong (15 maanden) en ik merk op de dagen dat ik niet werk dat hij dus best om 09:00 alweer naar bed zou kunnen (oogjes wrijven, haren trekken)

1 like

Ah ja, dat snap ik. Dan weet ik t niet. Met 11 maanden was mn dochter al over naar 1 slaapje want anders sliep ze savonds niet haha

1 like

Dit is absoluut vroeg, maar hier is het toch echt zo :smiley: ik verbaas me er elke dag weer over. Hij is om 7 uur wakker en om 9 uur valt hij echt als een blok in slaap haha!

Ik koester dit ook heel hard, want dan kan ik om 9 uur lekker de krant lezen, koffie drinken en uitgebreid douchen haha.

6 likes

Ik join de club :raising_hand_woman:
Mijn kindje wordt nu bijna 6 maanden, maar gaat na het opstaan ook weer rond 9 uur slapen. Voelt gek en vroeg, maar helpt wel tegen een oververmoeid kindje.

3 likes

Aah dankje! Haha een spartelend kind, klinkt top :joy:

1 like

Iemand hier tips voor een adres om een taart te laten maken voor een verjaardag? Ik kom online allerlei geweldigs tegen, maar vind het in deze tijd wel fijn om te bestellen bij een kleine ondernemer die een extra bestelling goed kan gebruiken.
(Omgeving Amsterdam-Haarlem btw)

@Suikerklontje en @Boppie dank voor jullie reacties. Droevig te lezen dat er meer schoonmoeder maling hebben aan de eetprincipws voor je kindje(s). En boppie helemaal, met appelsap voor een ziek kind :sob: mijn nachtmerrie: ik hoop dat het slechte eten een fase is en je kindje weer normaal leert eten.
Ik vind het soms ook moeilijk om niks anders te geven als onze dochter iets niet lust, maar wil gewoon niet toegeven. Heb geleerd dat de ouders bepalen wat we gegeten wordt en het kindje bepaalt hoeveel er gegeten wordt.

Over de slaapjes: wij hebben ook heel lang het 2, 3, 4 ritme toegepast. Dochter (16 maand) is vaak om 6.30 wakker, dus dat betekent om
8.30 er weer in. Lijkt vroeg maar ik kon haar beter te vroeg in bed leggen dan te laat. Op de opvang legden ze haar vaak te laat in bed (rond 9.30u) en dan sliep ze helemaal niet meer, en raakte ze oververmoeid, met als gevolg dat ze s middags vaak maar 45 tot 90 minuten sliep. Voor haar was dat echt veel te weinig.

Inmiddels hebben we nu een paar weken gestoeid met dat ochtend slaapje, en ook s avonds niet in slaap kunnen komen (gillen en krijsen, nauwelijks te kalmeren, en eenmaal gekalmeerd alleen maar willen spelen). Inmiddels hier alleen nog een middagslaap van 2 a 2,5u.
Schijnt vanaf een jaar ‘normaal’ te kunnen zijn dat kleintjes overgaan van 2 naar 1 slaapje.

1 like

Ik vind Taartjes Toko heel fijn. Ze woont wel in Den Haag.

1 like

Ik ben op zoek naar leuk speelgoed voor een meisje van ruim 1,5.
Heb al het babyspeelgoed opgeruimd want dat gooide ze altijd alleen op de grond en deed er niks mee. Kleuren kan ze nog niet echt kiets mee.
Vind het echt lastig wat nou leuk is op deze leeftijd, behalve Chu Chu Wa meezingen :face_with_monocle:

Misschien van die plastic kralen die je aan elkaar kunt klikken? Zag ik op MP voorbij komen en lijkt me leuk voor over een tijdje.

1 like

Oh dat ziet er wel leuk uit! Gaat op het lijstje, dankjewel.

Hier hebben ze een omgekeerd rooster… in de ochtend kunnen ze met gemak 3 uur wakker zijn, dan slapen ze van 10 tot 12. En dan van half 4 tot 5 een middag slaapje. S avonds halen ze met moeite 2 uur wakker, dus om 7 uur fles en dan naar bed. Het heeft mij echt grijze haren gekost maar dit werkt nu. Hopelijk gaan ze niet weer lopen kutten binnenkort.

2 likes

J (even oud) speelt graag met:

  • Duplo
  • houten treinbaan van IKEA
  • stapelbekers
  • houten etenswaren (bijvoorbeeld groenten die met klittenband aan elkaar zitten, dan snijdt ze die door)
  • houten theepotjes, kopjes, cupcakes
  • boekjes waar flapjes in zitten of knopjes met geluid
  • houten blokken
  • magisch tekentablet waarbij je de tekening kan uitvegen (HEMA)
  • loopkar van Little Dutch, als ik niet oppas stopt ze de poes daar in.
3 likes

Even gekopieerd voor over een paar maanden :slight_smile:

1 like

Hier sinds kort ook weer vroeg terug naar bed. Ze is bijna 7 maanden. Heel gek, al maanden bleef ze rustig van 07:30 tot 11 uur wakker. Ik moest haar dan ook echt wakker maken om 07:30…Nu is ze meestal zelf tussen 06:00 en 06:30 wakker en dan gaat ze weer tegen 08:30/09:00 naar bed. Kan ik even rustig douchen en opmaken en ontbijten :partying_face: Ik krijg haar alleen nog niet eerder als 21 uur slapend in de avond.

Hou vooral HEMA in de gaten dan, die hebben zulk leuk houten speelgoed!
Theekopjes met theezakje (waarmee ze ook echt dipt, denk dat ze dat bij mij heeft gezien), rookworst, groenten, taartjes, ik geloof dat er zelfs een houten Senseo en keukenmachine zijn. En niet allemaal heel meisjesachtig of zo dus ook voor jongens geschikt.

Sinds de box bij ons weg is staat er een keukentje. Die moet wel een nieuw verfje krijgen maar ze speelt er nu al heel leuk mee.

2 likes

J speelt veel met een bal, insteekpuzzels, boekjes, haar keuken, duplo en haar poppen/poppenwagen en loopfiets. Zandbak is ook een favoriet