Tips, ervaringen & aanraders #2

Wij gebruiken ook neutraal. Werkt voor ons het beste bij de gevoelige huid. Ze zijn geurloos, soms wel net iets aan de droge kant.

1 like

Wij gebruiken deze, heel neutraal en vind andere doekjes vaak stinken.

En vaak in de bonus enzo.

Edit: en er staat op dat het vegan is

1 like

Denk dat je theorie wel klopt hoor (voor de gevoelige huidjes iig). Zodra L tekenen van luieruitslag vertoont doen we het altijd met een washandje met gewoon water. En dan goed droog deppen met een schone doek. Dan is de uitslag het snelste weer verdwenen.

1 like

Ik gebruik bij poepluiers vaak ook een bakje water met hydrofiel washandje inderdaad, net zo makkelijk.
Maar voor plasluiers (zeker nu ze al 2 is en alles leuker is dan verschoond worden) vind ik lotiondoekjes wel makkelijk.
Qua uitslag heb je volgens mij wel gelijk hoor, mijn oudste heeft heel veel eczeem en kon ook niet tegen de doekjes die ze op het kdv gebruikten.

1 like

Ik heb ook al zoveel soorten geprobeerd maar ons zoontje kreeg overal uitslag van. Hele dure en hele goedkope.
De enige waar hij tegen kan zijn verkrijgbaar bij de zeeman! Ze zijn wel vrij nat maar dat vind ik wel prima.

2 likes

Er zijn er al veel genoemd, maar ik wil de sensitive doekjes van de Lidl nog even noemen. Lekker grote verpakking, ruikt niet en niet zo nat dat je alle poep alleen maar verplaatst.

4 likes

Hahahaha no ragrets hoor :joy: ik zou nog twee weken oid op een zweterige krakende plastic zak ook echt klote gevonden hebben. Maar iets gebruiken als onderlegger is wel een goed idee.

1 like

Thanks voor alle doekjestips! Ik ga de komende weken vergelijkend warenonderzoek doen :nerd_face::joy:

1 like

Jep, dat zijn ook mijn favorieten!

Ik heb een vraag aan iedereen hier met peuters; ik heb een zoontje van 3 jaar en 4 maanden. Ik loop er tegenaan dat ik hem slecht kan vermaken. Hij heeft een grote hobby en dat is op de iPad spelen. Hij speelt allerlei spelletje van Thomas de trein en kijkt kinderfilmpjes op YouTube. Op de iPad spelen is eigenlijk het enige nog wat hij wil. Zijn speelgoed vindt hij niet echt interessant meer. Hij laat z’n Duplo en houten treinbaan al een tijdje links liggen. Alles gaat om die iPad. Daar word ik echt beetje sneu van. Ben de hele dag aan t strijden met hem om wanneer hij mag en als z’n tijd over is, is t een groot drama en wil hij eigenlijk niks anders. Het is lastig om hem mee te krijgen naar de speeltuin oid. Zodra hij er is vindt hij het leuk, maar het duurt echt even voor hij mee wil.

Het is een heel slim ventje. Hij speelt graag met wat oudere kinderen en kan heel goed praten.

Hebben jullie tips hoe ik hem binnen huis (kut Corona) kan uitdagen zonder dat er een scherm bij komt kijken? En misschien dan ook iets waar ik zelf niet de hele tijd bij mee hoef te doen.

Dirk scheele is hier ook populair.

De iPad is stuk :smiley: !!

Of bijv met een dagschema waar je de iPad op indeelt, eventueel gecombineerd met een timetimer of ander soort klokje.
“Kijk, we gaan nu dit doen: bijv fruit eten of spelen, en dat duurt tot het klokje klaar is.”
Je kan de iPad dan ook een beetje gunstig inplannen, bijv voor het eten zodat je rustig kan koken.

1 like

Wat @Peppie zegt. Ik heb ooit een lezing gekregen op werk over verslavingsgevoeligheid bij kinderen m.b.t. computer en Ipad. Hier werd ook aangegeven dat als een afgebakende tijd niet werkt (of gewoonweg heel veel gedoe met je kind oplevert) het helemaal niet meer aanbieden het meest succesvol schijnt te zijn. De spreker vergeleek het met iemand die graag snackt en zich voorneemt dan maar Ă©Ă©n m&m te gaan eten, dan kan je beter de hele zak niet kopen. Lijkt me overigens wel hartstikke lastig!

5 likes

De dagritme kaarten die @Peppie noemt, heb ik hier ook hangen. Ik heb er wel een iPad kaartje bijgemaakt maar doordat deze geĂŻntegreerd is in het dagritme heb ik er geen strijd meer om. Die strijd heb ik namelijk wel gehad, met een bloedchagerijnige kleuter tot gevolg.

Wat hier goed werkt zijn van die oefenboekjes met verschillende opdrachten zoals
https://www.bol.com/nl/p/mijn-dubbeldik-speel-oefenboek-eerste-stappen-naar-tellen-schrijven-3-5-jaar/9200000042798047/?bltgh=l4A83tVtuOYC-GotsstPZA.1_4.6.ProductPageUrl

Daarnaast wordt de miniloco ook veel gepakt en zo’n magnetisch tekenbord (de theorie van m’n man was omdat dat op een iPad lijkt :joy: want verder is ze helemaal niet creatief).
Ook hebben we een aantal luisterboeken voor haar met een meeleesboekje erbij. Ze kan nog niet lezen maar kijkt dan plaatjes.

3 likes

Update mbt de zonnebrandvlekken:

  • op echt wit glansspoelmiddel 30min, daarna normaal wassen met wasmiddel voor wit en buiten gedroogd: voor 95% weg
  • op offwhite-beige zelfde als hierboven maar vlekken niet weg, wel 60-70% verminderd dus ga het denk ik nog een keer proberen en dan langer in laten trekken
  • op wit of gekleurd met groene zeep: vlekken ermee ingewreven, nacht in water laten staan, vlekken daarna geschrobd en toen zo met de was meegedraaid met wasmiddel voor kleur of wit. Buiten gedroogd. Vlekken zijn minder maar niet weg. Daarnaast rook mn hele was naar groene zeep (ik ben nogal gevoelig voor geuren).
  • ossengalzeep nog niet geprobeerd want kan er hier in de buurt niet aankomen
4 likes

Vanavond de tablet verstoppen en voor je naar bed gaat een mooie treinbaan bouwen. Dan is dat het eerste wat hij ziet morgen :see_no_evil:

Wat wij verder veel doen met de peuter:

  • torens bouwen
  • parcours maken en lopen
  • hut bouwen onder de tafel
  • cake bakken
  • kuilen graven in de tuin
  • samen in de moestuin werken
  • emmer water en de speelgoed auto wassen
  • knikkerbaan bouwen
  • dansen op muziek
  • in de buurt opzoek naar graafmachines
  • puzzelen
  • verven
  • papiertjes aan gort knippen
8 likes

Heeft iemand ervaring met de uv doek van Cloby?
Ik zoek een doek als zonbescherming voor de kinderwagen en twijfel over deze. Ik vind hem best duur, ben benieuwd of hij dat waard is.

Wij geven geen iPad of telefoon aan de kinderen onder de vier jaar. Zij (2,5 jaar) begrijpt tijd niet. Een timer werkt voor haar ook maar 10 minuten op zn langst.

Wij doen afwisselend dingen met haar en zonder haar, daarnaast kan ze heel goed alleen spelen. Alleen onze situatie is ook nog anders, want ze heeft vaak nog 3 andere kinderen waaruit ze kan kiezen om te spelen. Dus altijd wel vermaak ergens te vinden.

Verder vind ik de tips van @Axolotl heel leuk. Heb ook meteen weer nieuwe ideeën voor mijn kinderen.

1 like

Wow, wat een reacties en tips! Hartstikke bedankt allemaal!

@Peppie: die kaarten zie ik inderdaad vaker op scholen etc. Inderdaad een goed en leuk idee om zo voor een dag een rooster te maken zodat er minder ruimte voor keuzes is. En wat groep 1/2 materiaal ga ik opzoeken!

@Fishing Haha, daar trapt ie niet in ben ik bang. Gelukkig kan ik hem gewoon opruimen en gaat hij dan niet op zoek, maar hij blijft erom zeuren. Het gunstig inplannen doe ik sowieso. Tijdens het koken mag hij even op de iPad of tv kijken. Echter, de laatste tijd is t een beetje te geworden, ook doordat we nu zoveel thuis zijn en ook door zijn kleine broertje die af en toe wat aandacht nodig heeft enzo. En soms heb ik even een moment voor mezelf nodig en dan komt die iPad ook wel even uit moet ik toegeven


@Hetty Dat boekje lijkt me helemaal wat voor hem! Hij kan prima tellen etc., maar nu kan ik zo het schrijven etc ook een beetje stimuleren. Ga ik bestellen.

@Axolotl Wat een leuke tips! Gaan we mee aan de gang!

@Saturnus Hij heeft een broertje van nu bijna 1. Ik merk wel dat het samen spelen de laatste tijd wel steeds beter gaat. Dus hopelijk gaat dat steeds meer ontwikkelen :grin:

2 likes

Ik heb er wel een, maar geen van de merken die jij noemt. Ik heb sinds kort een Babboe city-e.
De urban arrow vind ik wel heel mooi en fietst fijn maar die prijs heeft me echt tegen gehouden om zo een aan te schaffen, zeker omdat mijn kinderen al wat ouder zijn (2 en 4) en ik dus niet verwacht om nog jaaaaren ermee te doen. Als ik er vanaf hun babytijd een gehad zou hebben, zou ik wel voor de UA gegaan zijn. De Bullitt ken ik niet.
Heb jij al proefritjes met de fietsen gemaakt?

Ik vind mijn bakfiets echt heel fijn, jammer dat ik dat pas zo laat heb ontdekt eigenlijk. De elektrische ondersteuning vind ik wel echt een must ook, daardoor pak ik hem ook veel vaker voor wat langere afstanden ter vervanging van de auto.
Ik heb mijn kinderen niet horen klagen dat ze niet lekker zitten, ze zitten gewoon op die houten bankjes in hun gordel. Maar bij de meeste bakfietsen kunnen er geloof ik wel van die peuterzitjes in gemonteerd worden dus dan zitten ook de kleinere kindjes wat beter.

TLDR: M’n bakfiets is een heel goede aankoop geweest

1 like

Waterwipes! In grote verpakkingen kopen bij p.lein dan valt het nog mee haha. Ga normaal ook altijd naar DM hamsteren maar nu helaas niet

1 like