Tips, ervaringen & aanraders #2

Niet… onze oplossing was een oud matras wat mn pa overhad op ons bed. Mochten m’n vliezen breken in bed (wat gebeurde, maar ik was optijd “uit gesprongen”) dan kon t matras weg.
Toen ze eenmaal gebroken waren wel dat matje er op gelegd. Maar toen werd er toch niet meer geslapen haha.

Daarnaast was het dan ook hoog genoeg om geen klossen meer te hoeven. Want we kwamen 6-7cm tekort met ons boxspring. En die was mega moeilijk op klossen te zetten…
Ik sliep dus wel sinds week 38 6-7cm hoger dan m’n man, maarja :crazy_face:

Ik dacht van wel, maar ik heb nu nieuwe babyhaartjes terwijl J anderhalf is. :pensive:

Haha dit is precies mijn kapsel!

5 likes

Haha dan word ik een Lijger want ik heb ook nog wat strepen op mijn buik, borsten en dijen.

7 likes

Ik vind VOF de Kunst heel goed te hebben! En Jeroen Schipper maakt ook heel leuke liedjes, niet van dat truttige in elk geval.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een playlist voor mijn zoontje (bijna 2) heb gemaakt met “normale” muziek (niet per se mijn smaak) en daar gaat 'ie net zo lekker op eigenlijk. Liedjes van Nielson, Gers Pardoel, en ook wel wat grappige Engelse liedjes en hij zingt die net zo graag mee. Ik was de kinderliedjes al vrij snel beu :grimacing:

Hahahaha ja herkenbaar, hier een nacht op geslapen. Toen gezegd dit is niet te doen het kan nog wel een maand duren en bij maar 10% begint t toch met gebroken vliezen dus loopt wel los.
Je raadt t al, ding eraf en de nacht erop braken mn vliezen in bed :joy::joy::joy::joy::joy:
Viel wel mee, stond echt in record naast t bed dus er was geen nieuw matras nodig.

2 likes

In de laatste week maar onder de hoeslaken neergelegd. Maar goed ook, want mijn vliezen braken midden in de nacht toen ik lag te slapen.
Zo’n hoes van ikea lijkt mij ook veel beter te doen, zelf niet aan gedacht.
Ik had er ook eentje op de auto stoel gelegd, en maar goed ook :laughing:

1 like

Hahaha oh nooo, door jou en @Velvetbetty begin ik toch te twijfelen :joy:

1 like

Welke matrasbeschermer hebben jullie dan van Ikea? Die niet kraakt haha

Wij hebben zo ongeveer de meest simpele die is er volgens mij. Deze van de Hema: https://www.hema.com/nl-be/baby/babyverzorging/baby-voeding/kinderbeker-33541010.html

Goedkoop en werkt prima. Heb ook zo’n 360 munchkin, maar die vindt ze niet meer interessant.

1 like

Dat is de gokart, ik heb er standaard 1 op het bed van m’n kleuter.

1 like

Hebben jullie nog aanraders wat betreft vaste voeding vanaf 7 maanden? Ze eet nu overdag een gepureerd fruithapje van appel en banaan. S’avonds een groentehapje: iets zoals zoete aardappel, wortel, courgette, avocado, broccoli.

Ik gaf haar afgelopen week een klein stukje brood en ze vond het geweldig.
Ze wil overal zelf aan zitten, kijkt het eten uit de mond :joy: Dus ik wil haar meer laten ontdekken, maar wat? Wat kan je bijv op een stukje brood smeren? En wanneer vervang je dan een fles door vaste voeding, want ik lees zoveel verschillende dingen. Of wanneer ga je iig iets minder hoeveelheid fles geven als je ze bijv brood geeft?

Ik zit te denken om de Stokke aan te schaffen, en langzamerhand te starten met de rapley methode, alleen kan ze nog niet zelfstandig zitten dus misschien moeten we daar mee wachten?

Ik ben op zoek naar fijne billendoekjes/lotiondoekjes (wegwerp).
Normaal gesproken sla ik die altijd in bulk in bij de DM maar de voorraad is bijna op en ik wil nu niet naar Duitsland.
Eisen: geen gekke ingrediënten, niet te nat, niet te droog, makkelijk verkrijgbaar en ze mogen niet van tevoren al stinken.
Ik heb Kruidvat, Etos en jumbo eigen merk al geprobeerd maar de weeïge lucht van die doekjes vind ik verschrikkelijk. Zwitsal vind ik ook vies ruiken.
Welke doekjes vinden jullie fijn?

Ik koop altijd de Neutral doekjes in de aanbieding bij Kruidvat! Scoorden hoog in de Consumentenbond test en ruiken niet. Heb van de week 4 dozen gekocht met stapelkorting bij Kruidvat, dat scheelde wel wat. En als de Waterwipes in de aanbieding zijn bij AH (best vaak 1+1 gratis) dan koop ik daar ook wat van want die zijn lekker nat haha

1 like

Die Pampers sensitive heb ik ook eens geprobeerd ja, die hebben ook een klein beetje dat weeïge luchtje maar niet zo erg als die andere. Kan die idd wel weer eens proberen.

Neutral heb ik nooit aan gedacht, gaat op het lijstje!

Huggies blauwe variant of roze variant.

1 like

Ze zijn hier nu bijna 11 maanden en er is nu pas een voeding echt “vervangen” door eten.

Brood vinden ze heerlijk dus eten ze ook heel goed. Ze krijgen op brood: 100% pindakaas, appelstroop, hummus, bieten Hummus, vegetarische paté, vegetarische kipfilet, geprakte avocado, restjes fruit van de ochtend.

1 like

Ik gebruik water wipes, die zijn wel wat natter maar ze ruiken nergens naar en ik vind ze echt lekker opfrissen

1 like

Bij ons kwam die omslag rond 9mnd. Hebben vanaf 6mnd kleintjes (rapley achtig, kiddo kwam zelf tot zit met 5mnd :see_no_evil:) gedaan.
Tot 6mnd werd er wat op broodkorsten gekauwd (deed daar roomboter of pindakaas op), avocado & banaan at ie ook goed, tomaat ook (zoog ie leeg) en komkommer schraapte ie af.

Rond 9mnd mag je dan pasta introduceren, en dat was hier echt de bom haha.
Toen gingen we ook op vakantie en in die 3 weken leerde ie echt goed eten! Aan het begin van de vakantie hadden we nog zeker 8-9 voedingen en na de vakantie nog maar 4-5! Was echt een gekke omslag!

2 likes

Dankje iedereen voor de kraamcadeau suggesties!
Vriendin in kwestie heeft zelf al miljoenen voorleesboeken helaas haha, vind ik namelijk zelf ook altijd leuk om te geven. Vind de thuisbezorgd bon of zo’n kraambox maaltijd wat @Ovenschaal voorstelde wel een heel leuk idee!

2 likes