Tips, ervaringen & aanraders #2

Misschien is het eenmalig zo? Mijn zoontje van 3 (al 3,5) slaapt soms wel en soms niet in de middag. Hij lijkt het niet echt meer nodig te hebben. Bij ons kwam hij enkele weken terug ook continue uit bed gelopen. Wat bij ons goed hielp is inderdaad zonder iets te zeggen weer terug begeleiden naar zijn bed. Nu komt hij er niet meer zelf uit en weet dat hij moet gaan slapen.

1 like

Bij ons hielp het om baarmoedergeluiden (womb sounds, gewoon op YouTube) op te zetten. Werd onze baby heel rustig van. Werkt niet voor iedere baby, maar je kan het gratis proberen!

1 like

Dit wil je niet horen denk ik. Maar als je kindje na alle tips nog steeds buikkrampjes heeft dan moet je wss gewoon de 3 maanden uitzitten. Met een huilend kindje lijken 3 maanden echt eindeloos (ik haatte degene die het tegen me zei), maar dit was beide keren de enige oplossing voor ons.

7 likes

Ja dit dacht ik dus ook. Ik heb toendertijd ook ALLES geprobeerd en het werd pas beter toen we met vast voedsel begonnen. En die eerste maanden leken eindeloos toen ik er midden in zat maar nu lijkt het al een leven geleden. Draagzak hielp bij mij het beste.

Edit: ik word echt gék van mijn Stef stuntpiloot.
Elke dag raakt hij wel gewond door vallen of stoten.
Net viel hij weer plat op zn gezicht, duizendste keer tand door z’n lip. Zn neus en lip waren net weer een beetje geheeld na vorige week.
Het is een wandelend ongeluk. Bwaaaah.

5 likes

Ze zijn gewoon niet welkom, hoe erg ik dat ook vind. Regels zijn regels.
Je (schoon)ouders kunnen daar van alles van vinden, maar zoals je zelf al zegt houden zij zich niet aan de regels. Er is geen vrije interpretatie. De regels zijn vrij duidelijk. Geen bezoek, tenzij je 1.5 meter afstand houdt van elkaar. Ik snap niet zo goed wat er niet duidelijk aan is, maar ik ben ook team hou je aan de regels.

6 likes

Leuk!

1 like

Buikje licht masseren, voetjes masseren. De draagzak kreeg haar op den duur altijd rustig, maar daar was ze niet gelijk groot genoeg voor. Echt niet leuk als ze zo overstuur zijn en zo klein :cry: Het is een fase en gelukkig groeien ze er overheen, hou vol en weet dat het goed komt en we hier denk ik allemaal weten wat je doormaakt. En gefeliciteerd natuurlijk met je kleintje :heart:

1 like

Bij ons hielp de KipKep erg goed (pittenzak) en dan op zijn buikje leggen. Daarnaast hielp het ook om met hem te schommelen in de schommelstoel.

1 like

Een witte waas is wel goed zeggen ze.

Ik stap wel weer over op naif denk ik. Hij krijgt uitslag van Etos eigen merk :sweat_smile:

@Bathwater en @Broodrooster bedankt voor jullie reacties. We gaan er inderdaad opletten om niks meer te zeggen en hem terug naar bed te brengen. Kijken of dat zal helpen.

Hmmm… dat durf ik niet te zeggen. Je kunt het altijd proberen op een shirt dat anders ‘toch al verpest is’ als de vlekken er niet uit zouden gaan? Dan weet je het voor de volgende keer. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat wist ik niet.Hmm… van de week nog maar eens testen, voorlopig kom ik toch niet in Kruidvat. Afstand houden is daar vrijwel onmogelijk met die smalle paden.

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al: de draagdoek of draagzak.

Bij ons was het ook toen de baby daar beter in ging slapen, hij in zijn wakkere momentjes ook veel vrolijker was.

Haha, true. Ik laat het weten!

1 like

En als je iets van een gedragen shirtje\doekje met jouw geur erbij legt in de box\op het kleed?
Of een filmpje vlakbij aanzet met baarmoedergeluiden\hartslag. Kun je gewoon op YouTube vinden.
Dat hielp bij ons toen wel iets. Ik werd soms ook helemaal gek van het gesjouw en had ook niet altijd zin in de draagzak\draagdoek.

1 like

De oudere modellen werden door onze fysio sterk afgeraden. Schijnen ergonomisch gezien erg slecht in elkaar te zitten. Het afgelopen jaar hebben ze -naar eigen zeggen- verbeteringen aangebracht, maar ik weet niet of die voldoende zijn. Misschien dat @Tunnelvisie daar meer over weet.

1 like

Niet alle Björns zijn ergonomisch.
Maar er zit iemand hier op het forum die daar verstand van heeft toch?!

Tula en ByKay Sws wel!

1 like

Ik heb een Baby Bjorn en een Tula Free to grow draagzak.
maar ik raad de Baby Bjorn niet aan als je kindje nog maar 3 maanden is.
Op de 1 of andere manier vind ik hem niet ergonomisch voor nog jonge baby’s.
Ons kindje is inmiddels 15 maanden en pas sinds hij 1 jaar was zit hij prettig in de Baby Bjorn.
De Tula kon ik wel al heel vroeg gebruiken en gebruik ik nu ook nog. Daar zat hij toen hij echt klein was meer als een ‘bolletje’ in als dat enigszins logisch klinkt.

1 like

Ik roeptoeter het tegen iedereen in m’n omgeving dus ook maar hier: als je een draagdoek of -zak wilt, boek een consult, ga eerst huren of in ieder geval pas een aantal verschillende.
Ik heb bij m’n oudste een tula gekocht ‘want goed bekend en ergonomisch’ maar die heeft me nooit lekker gezeten, achteraf gezien echt een miskoop.
Bij de jongste heb ik wel een consult geboekt en die heb ik zo veel en (belangrijker nog) pijnvrij kunnen dragen, dat gun ik iedereen. Er zit zooo veel verschil in qua pasvorm/padding/maten dat zomaar een drager aanschaffen eigenlijk bijna niet te doen is.

3 likes

Maar een consult is nu een beetje lastig. Telefonisch kan wel, maar dat helpt je niet zo goed als wanneer er echt iemand langskomt natuurlijk.