Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik heb in het verleden idd wel eens vloeibare gehad maar toen die op was kon ik die bij ons in het dorp niet meer krijgen en bleken alle vlekken er ook prima uit te gaan met vanish en/of dasty (mijn man is monteur dus dat zijn vooral vettige vlekken in zijn werkkledig en daar werkt dat laatste ook perfect voor). Ik heb nu twee kwijlslabjes (want die zitten natuurlijk ook lekker onder de zonnebrand met al dat gekwijl) als test in een bak met groene zeep staan en anders dinsdag ff kijken of ik ergens zoā€™n blok kan vinden.

1 like

Onze AH heeft het ook niet, maar als ik bestel via de site en boodschappen laat bezorgen, kan ik het wel mee bestellen. Eens in de zoveel tijd hebben ze een actie met tweede blok gratis en dan kan ik weer even vooruit.
Al moet ik zeggen dat de noodzaak nu J wat groter is, minder groot is, want ze heeft niet vaak lekkage meer gelukkig.

En @anon18050057 en @360 hehe ik eet zelf eigenlijk ook elke dag zoā€™n beetje hetzelfde (treurige boterhammen met kaas) dus voor mezelf ben ik ook super oncreatief :joy::joy::joy:
Notenboter en fruitspread oid ga ik ook eens proberen.

En wij zijn ook niet echt van de koekjes enzo geven maar vanochtend heeft ze wel een stukje duivenkater op en ze vond t superlekker :joy::joy::joy::sunglasses::sunglasses: tja hoort er toch bij als beide ouders Zaankanters zijn :nerd_face: :woman_shrugging:

3 likes

Oh daar ben ik ook vatbaar voor :rofl:
Heb je dan de smalle voor je kindje? Is die niet te groot?

Heb ik dus een oud model Stokke gekregen, balen zegā€¦ :unamused:
En schijnbaar een goede aanbieding gemist bij de Prenatal. Jammer, had zin om deze leuk op te knappen.

Hoe gaan jullie momenteel om met de schoonouders en ouders? Mijn schoonouders willen zo graag langskomen, maar ik vind het niet prettig. Wij blijven al weken thuis, alleen 1x per week boodschappen en thuis werken. En zij snappen niet zo goed waarom we nog afstand houden, doen nog elke dag een boodschapje, durf te wedden dat er gewoon familie op bezoekt komt. Als ze zich nou gewoon aan de richtlijnen zouden houden en de boel serieus zouden nemen dan was het misschien nog een ander verhaal geweest. Ik vind het ook niet leuk dat ze hun kleinkind moeten missen, maar we sturen elke dag filmpjes, fotoā€™s en skypen een paar keer in de week. Afgelopen woensdag nog een kaartje gestuurd met een lieve foto en tekst en dan nog staat mijn schoonvader een dag later onverwachts voor de deur.

Heb idd de small, mijn dochter is 12 maanden en past haar nu goed.

1 like

M. kreeg hier gister uitslag van. :tired_face:

Nu toch maar weer over op de dr. Leenarts.

Potver. Daar gaat mā€™n goede verhaal. Balen :frowning_face:

Ik was ook door jou geinfluenced.

Praat me maar een schuldgevoel aan :weary:

1 like

Ja hetzelfde als jullie, echt jammer hoor maar het is even niet andersā€¦

Ik heb de zonnebrand van Naif binnen, maar dat is echt 3x niksā€¦wat een dikke witte waas. Dus ik ga bovenstaande van Kruidvat maar even online bestellen.

Wat echt mega goed helpt tegen zonnebrand vlekken is, en het klinkt heel gek, glansspoelmiddel.
Gewoon over de vlek heen gieten, daarna even in laten trekken voor 30 minuten en je shirt is daarna weer spierwit. Oh en wassen natuurlijk nog. :face_with_hand_over_mouth:

Ik had na een vakantie mega veel vlekken van zonnebrand en/of zweet in mijn witte shirts en niks hielp totdat ik deze tip tegen kwam.

6 likes

Ik kom even het topic wanhopig binnenvallen, onze newborn (1 week) heeft vooral in de avond ontzettend last van krampjes.

We proberen dan vanalles, van buik massage tot aan muziekjes, een speen of ronddragen op zā€™n buik (op de arm van mā€™n vriend) Niets helpt echt.

Heeft iemand tips?

Sab simplex hielp hier wel goed!

Sab simplex inderdaad maar ook douchen en in een ronde houding houden kunnen goed werken.

Heb ze besteld. Ook eentje voor mezelf :see_no_evil:

1 like

Zou dat ook helpen bij off-white? In dit geval is het geen wit shirt namelijk.

What the hell moet je met een kind van bijna drie die om 22.30 uur nĆ³g steeds niet slaapt en steeds uit bed komt wandelen?!?

Normaal slaapt ie rond 20.00 uur en zonder zijn middagdutje kan hij echt nog niet maar dit is echt niet meer te doen die avond.

Ik werd eerst boos, maar ik kwam tot de ontdekking dat hij het minder interessant vond als ik hem zonder wat te zeggen aan de hand terug naar bed begeleidde, instopte en dan alleen rustig zei: ā€œen nu echt gaan slapen, niet meer uit bed komenā€. En dan weglopen.

Dit werkt dan echt niet in Ć©Ć©n keer, hoor. Maar deze manier werkte aanzienlijk beter en sneller dan boos worden of het gesprek met hem aangaan waarom hij niet wilde slapen, want uiteindelijk bleek het toch een beetje grenzen verkennen.

Helaas krijg ik hem sinds deze week in de middag echt niet meer in slaap. Hij ligt alleen maar te keten en hij is ook niet echt moe dan. Dus we hebben gisteren wel besloten het middagdutje te laten vervallen (tenzij hij echt omvalt natuurlijk).

Nouja, lang verhaal, maar misschien kun je er wat mee.

1 like