Tips, ervaringen & aanraders #2

@Bathwater: kom er maar in!

1 like

Wij zijn hier niet zo streng in, hummus geven wij ook wel op brood, maar niet elke dag. Zuivelspread doen we ook wel eens, maar bijvoorbeeld geen smeerkaas, want dat vind ik weer te zout. We geven ook geen dingen die sowieso veel zout bevatten (kaas, vleeswaren).
Ik heb persoonlijk meer moeite met toegevoegde suikers, dat vind onder de 1 echt nog niet nodig, dus daar let ik wel echt op.

1 like

Haha!

@Maison dit wordt je all-time favorite:

4 likes

En waarom is dit de beste ahha?

Hij smeert goed uit, laat geen witte waas achter, is cheapy en hij doet wat ‘ie moet doen.

Oh, en onze zoon kreeg overal uitslag van, maar niet van dit spulletje.

1 like

En is deze een beetje lief voor witte rompers en shirtjes? Want ik ben die gele vlekken na een paar dagen smeren al wel weer beu, haha.

Ik zorg dat ze gewoon niet elke dag zoiets eten, maar vind het wel belangrijk om ze veel smaken te laten proeven. Dus ± 3x per week krijgen ze broodbeleg waar zout in zit, sowieso altijd maar een dun laagje. En de rest vd week zoutloos.
Hummus krijgen ze hier ook, smeerkaas af en toe en gisteren ontdekt dat ze geitenkaas echt heerlijk vinden. Heb voor van de week ook smeerworst om te proberen.

Suiker ben ik wel heel strict in, al die kinderkoekjes, sap, ranja en andere zoete dingen krijgen ze nooit.

1 like

Oh, geen idee. Denk het dan wel eigenlijk, want het is me nooit opgevallen :sweat_smile:

1 like

Gewoon zonnebrandvlekken hier helaas (wij hebben deze ook)1 shirtje zit helemaal onder snap er niks van zo zonde. Bij de nek en mouwtjes snap ik wel, maar bij dat shirt zit het overal. Dus als iemand nog goede tips heeft die eruit te krijgen? Vanish, dasty en drogen in de zon waren niet voldoende bij dat shirt

Ik heb een tweedehands Stokke gekregen via mijn schoonmoeder die ik wil gaan opknappen. Maar ik begreep dat er verschil zit tussen een oud en nieuw model? Ik kan nergens vinden hoe dat er uit ziet. Weet iemand dat? Mijn schoonmoeder heeft deze mee gekregen van de basisschool waar ze les geeft, maar wist niet hoe oud hij was. En ik wil graag de babyset en kussentjes bestellen als dat hier op kan.

Als ik zelf kook doe ik er geen zout bij, en in potjes zit t neem ik aan ook niet echt.

Broodbeleg vind ik lastig! Ze krijgt vaak vegetarische smeerworst, of pindakaas. Soms geprakte avocado of banaan. Maar ik ben echt slecht in broodbeleg verzinnen :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:
Humus vind ik niet zo lekker op een boterham dus dan zit je met zo’n bak humus… Maar misschien toch maar eens proberen.

1 like

Oh ja wij vreten hier echt bakken hummus weg, haha! Wat wij verder een beetje op brood doen;
Geprakte avocado, appelstroop (zonder extra suiker), pindakaas, hummus, van die bieten/aardbeien spread van Kleine Keuken of gewoon een droge boterham als hij ‘sochtends al lekker veel fruit heeft gegeten.

Thanks voor alle antwoorden! Met suikers zijn wij idd ook wel streng. En zout tot nu toe ook wel, op de hummus na dan. Misschien langzaam aan ietsje meer gaan loslaten.

1 like

Haha wij zijn hier ook niet goed in, hadden het er net nog over. Hier issie nog fan van notenpasta (wel veel water bij geven, krijg je echt een droog bekkie van) of suikervrije jam.

1 like

Groene zeep las ik vandaag maar moet het zelf nog proberen hoor!

Heb je al ossengal geprobeerd?

Thanks! :v:t2:

1 like

@Sanseveria wij hebben de joolz Hub en die weegt niet veel! Is niet een heel bekend model volgens mij. Is qua prijs ook wat goedkoper dan die andere modellen van Joolz.

Wij hebben er 1tje van vanpauline en die vind ik echt leuk! Heb zo’n setje, zelfde bril voor haar en mij. Lekker cheesy :sunglasses:

1 like

Nee dat heb ik niet in huis, Werkt dat wel in jouw ervaring?

@Belle groene zeep hebben we denk ik wel, ga ik proberen!

Ossengal helpt heel goed bij biologische vlekken van bijvoorbeeld bloed en ontlasting. Als J lekkage had van een spuitluier dan kreeg ik met ossengalzeep (een stuk, maar in vloeibare vorm is het er ook) de vlekken tot nu toe altijd weg.
Ik heb zelf geen zonnebrandvlekken gehad maar ossengal is het eerste dat ik zou proberen, of Biotex.