Tips, ervaringen & aanraders #2

Maïzena helpt hier goed tegen.
Mijn zoontje had toen hij baby was ook steeds smet plekjes in zijn plooitjes.

1 like

Hebben wij ook gehad, kan gebeuren! Hier hielp Oridza zalf goed.

1 like

Hier ook nog af en toe in haar nekje een smetplekje hoor. Goeie ervaringen met de babybillenzalf van Dr Leenstra, daar zit geloof ik wat meer zinkoxide in en daardoor droogde het bij ons sneller in dan bij gewone zinkzalf!

Wat doen de moeders van oudere en meerdere kindjes met alle knutselwerkjes? Ik heb dus een plank waar ik de nieuwe knutsels trots tentoonstel, maar het wordt zo veel! Ik dacht er aan misschien foto’s te maken en dan uiteindelijk een fotoboek te maken met de werkjes er in.

1 like

Ik heb een groot plakboek waar ik alles inplak wat in te plakken valt, rest bewaar ik in een doos op zolder.

1 like

Al geprobeerd om op de bank te zitten met de baby op zijn buik op jouw benen te leggen en dan z’n hoofdje richting jouw voeten, en dan op het ruggetje wrijven? Of fiets beweging maken met de beentjes?

1 like

Mijn baby drink 3x 180/6 melk, waarvan 1 “flesje” pap is. En voor de rest drinkt ze echt bijna niks. Heb water uit een melkfles, tuitbeker, 360-cup, gewone beker en een rietjesbeker geprobeerd. Wss vindt ze water gewoon niet zo lekker. Want bij alle bekers drinkt ze een beetje en daarna laat ze het uit haar mond lopen, soms spuugt ze wel een halve beker uit (want grappig). Ik wil haar niet aan de diksap of roosvicee hebben, wil dat ze went aan water. Ik ben dus ook bang dat ze niet voldoende vocht binnenkrijgt. Natte luiers tellen werkt niet, want die drie flesjes plast ze uit en daarnaast 1-2 poepluiers. Ik weet dus ook precies wanneer ze verschoond moet worden, want op alle andere momenten heeft ze een droge luier.

Hoe laat ik haar meer water drinken? Of gaat ze vanzelf meer drinken als ze echt dorst krijgt?

Ah wat vervelend dat je baby zoveel krampjes heeft. Bij ons werkt het om de kip kep op z’n buikje te leggen. Dat is een soort van pittenzak: https://kipkep.com/
En anders doen we ook schommelen in de schommelstoel of rondlopen met de baby in vliegtuig houding.

1 like

Thee al geprobeerd?

Hier zijn ze ook gek op thee met wat speciale ‘melk’ :smirk:

1 like

De melkfabriek is permanent gesloten dus hier geen speciale melk helaas.

Thee zouden we idd nog kunnen proberen. Maar gewoon water zou zo fijn zijn!

1 like

Je zou inderdaad thee kunnen proberen. Pickwick heeft thee zonder cafeïne met verschillende fruitsmaakjes geloof ik. Ook het water een beetje verwarmen kan wel eens helpen.

1 like

Nee havermelk doe ik. :sweat_smile: vanaf 1 jaar.

2 likes

Hier vindt ze het uit onze flesjes het meest interessant, maar ze is natuurlijk wel wat ouder. We hadden gister toevallig een flesje water met zo’n “sportscap” gekocht, vanochtend heeft ze bijna dat hele flesje leeggedronken; terwijl ze normaal alleen diksap wilt…

2 likes

Ik denk dat onze kleine meid flink oorpijn heeft, zo sneu. Ze is al een paar dagen af en toe aan der oor aant wrijven, maar ook weer flink verkouden (was met de vakantie weer wat beter maar na een dag kdv donderdag vloog donderdagavond het snot weer in het rond). Nou lag ze te slapen vanmiddag en werd ze echt krijsend wakker, duidelijk pijn. Zo sneu. Steeds aan der oortje grijpen (een kant ook maar). Als ik der tilde/draagzak was het goed maar zodra ze schuin of plat lag… Heb haar nu een zetpil gegeven (eerste keer, wat een drama maakte ze daarvan ook weer zo sneu) en der bedje staat omhoog. Neus goed vrij gemaakt en ze ligt nu (onrustig) te slapen weer.

Iemand nog tips wat ik verder kan doen? Twijfel beetje over HAP bellen of niet, maar wil eerst ff kijken of die paracetamol wat doet of niet. Temperatuur is gewoon 37,4 en ze drinkt ook regelmatig (sinds 2 dagen wel iets vaker dan daarvoor, maar wss vaker en kleinere beetjes dan ivm druk op oor?).

Neuspray gaan gebruiken! Dan gaat de buis ban Eustachius open.
Als het echt koorts wordt, dan wel even naar de huisarts.

Beterschap, oorpijn is zo vervelend! Hier inmiddels buisjes ‘gelukkig’.

Edit: oh sorry, ik lees nu dat je de neus al vrij hebt gemaakt. Ik denk met neuspray? Sorry!

Yes inderdaad al gedaan, doen we al een paar weken indien nodig en vanaf donderdag toen de verkoudheid weer toe nam voor iedere voeding (anders slikt ze ook slijm in met drinken en komt de voeding er weer uit). Als het koorts wordt ga ik idd ff bellen, ze ligt nu wel in diep coma denk mede door de paracetamol dus ff kijken hoe het straks is.

Ik heb speciale baby/kinder thee van de kleine keuken. K is een stuk jonger natuurlijk en heeft in principe genoeg aan zijn kv flessen, maar we zijn wel steeds aan het ‘oefenen’ met slokjes thee of water. En m’n ouders hadden laatst water met een paar druppeltjes mandarijn sap gedaan. Leek hij ook lekker te vinden! Kreeg alleen wel een licht oranje uitgeslagen fles mee terug, dus hou daar rekening mee.

1 like

Oké misschien een open deur.

Maar al twee maanden at eerst de oudste bijna niks behalve kale pasta of kale rijst. Het liefste at hij alleen pannekoeken.
Kort daarna gingen zijn twee zusjes het na doen en ook niks meer eten in de avond.

Ik stuitte op deze ig post:

En nu we dit doen eten ze elke keer hun bordje leeg tenzij ze echt iets niet lekker vinden. Maar tot nu toe eten ze alle drie en ze scheppen vaak nog een tweede of derde keer op.

Vandaag kwam J kijken in de keuken tijdens het avondeten bereiden en riep al, nee dit lus ik niet. Ik wil dit niet.

Dus sinds de de borden niet meer volgooien, want we eten allemaal van ‘grote mensen’ borden en niet van die kinderborden met vakjes, eten ze weer normaal en zelfs meer achteraf.

Misschien is het een tip en anders niet haha. Ik ben blij dat ze weer eten.

14 likes

Is er nog iets dat ik echt echt echt moet hebben wat niet op een uitzet lijst staat?

1 like

Een shitload aan spuugdoekjes sowieso, die staan vast op elke uitzetlijst maar je hebt er veel meer nodig :yum: stom dat ik me nu nauwelijks kan herinneren welke dingen ik echt lifesavers vond,J. Is vandaag 9 maanden :sob: ga eens graven in mijn geheugen!

2 likes