Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik wil nie Bento shamen, maar voor kleine kleuters is dit ding echt een drama :sob:. Die krijgen die bakkies helemaal nog niet zelf open (wat wel moet in de kleuterklas).

1 like

Oh dat is goed om te weten.
Voor nu is hij heel goed want ze neemt hem mee naar mijn ouders, en die maken hem voor haar open.

1 like

Ja dan is het top, en ook voor kinderen vanaf groep 3 hoor. Ik heb voor mezelf deze maar dan 1 slag groter (de M denk ik? passen 4 boterhammen in) en zo’n salade/yoghurtbeker. Echt een aanrader!

Maar voor de moeders met bijna schoolgaande kinderen; koop een simpel bakkie en beker die ze zonder gooien/rammen/janken zelf kunnen open maken :joy:

1 like

Volgens mij ben ik weer de bitch van de avond. Wat zei net iets te veel tegen me schoonvader: ze heeft er geen zin in! En I krachtte dat toe door aan zijn baardje te trekken. Maar word soms zo moe van dat gedwing en bemoeizuchtigheid van hem. Constant roepen en optillen terwijl ze daar duidelijk geen zin in heeft. Gelijk als we binnen komen zit hij boven op haar en dan komt hij ook nog meerdere keren per week langs en belt meerdere keren per dag. Heb even mijn limiet bereikt.

@Velvetbetty ik zou wel voorzichtig zijn met die thermometer en eigenlijk niet doen. Je kan iets beschadigen van binnen.

Maar cirkels draaien inderdaad, wat fietsen met die benen, warm badje en anders even morgen de huisarts bellen. Hoe oud is je baby en geef je kv of bv?

1 like

Oh nee zo bedoelde ik het niet, maar meer dat op internet dat vaak wordt gezegd. Ga maar even met de thermometer aan de gang.
Vind dat echt heel naar, dat kleine anusje en die eerste week van de geboorte krijgt een baby al zo vaak dat ding daarin.

Zou zo weinig mogelijk moeten gebeuren daarna. Dus zou eerder masseren dan een thermometer gebruiken. :sweat_smile:

5 likes

Vervelend he! Probeer wel altijd netjes te blijven maar vreet me dan al heel de tijd op. Kind is geen aapje wat kunstjes doet op verzoek. Ze wordt ook nog eens chagrijnig van dat getrek aan haar. Zo hinderlijk van die schoonouders, maar inderdaad grenzen blijven aantrekken.

Was ook nog lichtelijk geĂŻrriteerd over zijn bezoek van gister waarin hij een betoog hield over dat ik straks met 2 kinderen echt niet kan werken. En daar zaten dingen in als: kinderen niet zelf opvoeden en ze al vanaf de geboorte (ze was 9 maanden maar ok.) wegbrengen. Zo boos eigenlijk, alsof ik me kind niet zelf opvoed omdat ze 16 uur pw bij een gastouder en 8 uur pw bij der andere opa en oma is. Zo fucking beledigend.:fu:t2::fu:t2::fu:t2::fu:t2::fu:t2:

3 likes

Ja, vind ik ook moeilijk hoor. Mijn vriend zei ook later die dag: Mop, als je thuis wilt blijven dan mag dat he. Dan pak ik wel wat extra diensten. Want hij heeft ook geleerd dat hij “verantwoordelijk” is voor het inkomen en de vrouw thuis alles doet. Maar dat wil ik helemaal niet. Ben nu ook flink aan het groeien op mijn werk en heb het best maar me zin. Heb niet de allerleukste baan maar ze zijn super flexibel mbt mijn dochter. En mijn vriend helpt ook steeds meer thuis met af en toe een wasje aanzetten of koken. Vind dit veel fijner.

Heb zelf eerst een tijdje 4 dagen gewerkt maar vond dat persoonlijk vrij pittig. Vooral de combinatie met huishouden. Dus werk sinds de zomer 3 dagen en dat bevalt veel beter!

1 like

Ja, echt heel vervelend inderdaad. Zijn moeder stond om 0530 samen met hem op om zijn broodjes te smeren en koffie te zetten. Wou ze dat mij ook leren. Ik zat daar echt ehh ik hoef pas om 0700 op en ga er dus echt niet eerder uit?:joy::joy:

Zou ik je wel aanraden! Dan kan je wat makkelijker je draai vinden denk ik. Je kan altijd later nog kiezen om toch 4 dagen te gaan werken.

1 like

Ja geprobeerd, nog geen resultaat helaas.
@Saturnus ze is 14 weken en geef combinatie voeding. Mijn productie is aan het terug lopen en ze krijgt nu bijna alleen nog maar gekolfde melk naast de kunstvoeding. Ik heb veel aangelegd en zoveel mogelijk borstvoeding gegeven, maar sinds 2 weken drinkt ze alleen nog s’ochtends even en wil ze ook niet meer worden aangelegd.Vermoed dat dat er mee te maken kan hebben?
Heb wat masseer tips van de kinder fysio gekregen, omdat ze zich veel overstrekt. Maar daar bleek dat ze eigenlijk alleen de voetjes en heel licht de onderbuik prettig vindt.De rest geeft haar te veel prikkels en dan gaat ze weer overstrekken.
Dacht eindelijk eens van die vervelende darmkrampjes af te zijn, ze had last van een reflux, hebben we nu weer dit… pffff ik vind het maar moeilijk om dan rustig te blijven als ik niks kan doen, ik raak zo vaak in de stress.

@Coco ook hier erg herkenbaar. Mijn vriend werkt fulltime en ik ben muziekdocent, (zzp’er) en ben weer wel aan het werk maar nog maar een paar uurtjes verdeeld over de week. Ik ben afhankelijk van mijn schoonmoeder voor het oppassen, zij past op als ik les geef. Heb haar een paar keer moeten uitleggen dat m’n dochter niet teveel geprikkeld mag worden en toch staat ze van alles met haar te doen. Waardoor ik met een oververmoeide baby zat als ik thuis kwam. Gelukkig snapt ze het steeds beter en laat ze haar ook gewoon rusten. Als ze er is, zet ze alles in mijn huis op andere plekken, ze koopt vaak de halve action leeg en bedenkt dan waar die spullen moet komen of erger nog zet ze het gewoon neer. En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Jeetje, ook vervelend hoor. Lijkt we of ze niet snappen dat jonge kindjes ook gewoon veel rust nodig hebben.

Hoe oud is je kindje?
Als ze nog heel klein is en bv krijgt dan poepen ze niet altijd elke dag.
Maar als ze er wel last van hebben masseerde ik altijd zijn buikje. Had via Google wat dingen opgezocht. En wat hier heel goed hielp is een aantal dagen potjes fruit geven met pruim (maar dat ligt aan haar leeftijd) net als dat ik bij elke fles 10 cc extra water in deed toen hij na 7 maand van de bv af was. Maar dat moet je ook niet zomaar doen als ze te klein zijn.

Ah ok. Kan ook even de. Combi zijn van bv en kv, dan kunnen darmen van slag zijn en moeten dan wennen aan deze combinatie. Succes en hopelijk poept ze gauw en is je tevreden baby weer terug. :heart:

Ze is 14 weken oud.

@Saturnus ze krijgt sinds week 2 al combinatie omdat borstvoeding maar niet lukte en toen het eenmaal wel lukte, ik niet genoeg aanmaakte.
Ze krijgt nu 7x 120 cc. Waarvan 2 x gekolfde borstvoeding. Eerst waren het nog 3 of 4 voedingen deels gekolfde borstvoeding.

Ohhh ok! Dan zou ik zo snel ook niet weten wat er aan de hand kan zijn. :pensive:

Oh voel me zo naar! Zou net de kleine in bad doen, eerst wassen. Is haar hele oksel vuurrood, een beetje open (geen bloed) en stinkt :frowning_face:
Heb er nu bepanthen op gesmeerd, is dat okee of kan ik beter iets anders smeren of juist niets?

Is het een smetplek? Ik gebruik daar meestal zinkzalf voor maar denk dat Bepanthen ook kan.

1 like

Weleda gezichtscrème of weer- en windzalf? Wel goed uitsmeren, anders blijft er een witte waas zitten, maar dat maakt heerlijk zacht.

Aaah gebeurt ons allemaal wel een keer hoor😘 en de een is er ook gevoeliger voor dan de ander. Toen het zo heef was had K. Het steeds in der lies en aan een kant in der nekspekkie. Ik smeerde er dan een dun laagje bepathen of zinkzalf op.

2 likes

Ja ik denk het.
Ga zo zinkzalf kopen