Tips, ervaringen & aanraders #2

Prenatal heeft ons super goed geholpen, in tegenstelling tot Babypark inderdaad. Wij zochten ook een lichte kinderwagen (1 hoog zonder lift) die met 1 hand in te klappen is. Uiteindelijk zijn we voor de maxi cosi adorra gegaan op advies van vrienden en de verkoopster van Prenatal. Easywalker schijnt ook licht te zijn, maar die vonden wij niet comfortabel wandelen. En de adorra heeft een mega boodschappenmand :ok_hand:t2: We hebben hem tweedehands gescoord voor €300 met alles erop en eraan. Ons baby’tje is wel nog niet geboren dus ik kan helaas nog niet zeggen hoe hij bevalt

Edit: onze buren hebben een joolz day 2 en die zijn daar ook heel tevreden over, maar die is ingeklapt wel veel groter en zwaarder. Maar daardoor wel wat robuuster en meer geschikt voor boswandelingen enzo denk ik

Wij hebben een Joolz, die zou ik dan afraden want die best wel zwaar haha.

Ik vind Baby Zen ook mooi en compact, echt handig voor in de stad. Maar weet niet of die tweedehands beetje te krijgen is

Hier een Easywalker, @Sanseveria. Vooral gekozen omdat die redelijk compact is. Via Marktplaats, blij met de keuze!
Ik vind hem prima lopen op verharde paden, voor onverharde paden is hij minder geschikt, maar dan heb ik de draagdoek nog.

Wij zijn eerst bij de Babydump langs gegaan om ons te laten informeren en wagens te proberen, daarna via Marktplaats de wagen gekocht. Bij Prénatal werden wij juist genegeerd en daar vond ik ze totaal niet hulpvaardig en klantvriendelijk, haha.

Wij hebben ook een easywalker (harvey 2), heel erg blij mee, gewoon simpel en efficient.

1 like

Eens met de Joolz! Weegt echt behoorlijk veel en ik zou er niet aan moeten denken om deze steeds in en uit te moeten klappen / de trap op tillen.

Je kan bij prenatal een private shopping boeken!!
Misschien is dat wat? Krijg je nog korting ook :crazy_face:

Bij babypark zijn wij goed geholpen. Prenetal niet, was rustig en ze negeerde ons.
Misschien op een andere dag naar babypark gaan. Wij hoefden op zich niet heel lang te wachten daar.
Wij hebben de dubatti maar die is best zwaar.

Iemand ervaring met een tweedehands elektrische borstkolf? Wat ik vooral lees is dat je moet opletten of het een open/gesloten systeem is en hoe lang hij al gebruikt is. Nou wil ik graag gaan voor de Ardo Calypso Double en daarvan staan er aardig wat op MP. Ik weet alleen niet of ik er goed aan doe? Als je alles goed uitkookt en het een relatief “nieuwe” tweedehands is, is het toch niet zo’n probleem lijkt mij?

Zijn Mockies een beetje goede eerste loopschoentjes? Ze zien er zo leuk uit maar wil natuurlijk niet mijn baby iets aandoen wat niet werkt haha

Vraagje voor ouders met kindjes die al een tijdje eten; hoe streng zijn jullie met toegevoegd zout?

K vreet echt alles, dus we willen lekker veel afwisselen met de hapjes, ook broodbeleg. Humus gaat er bijv ook heel prima in, maar daar zit meestal wel een klein beetje zout aan toegevoegd. We smeren het dun, dus waarschijnlijk verwaarloosbaar hoor. Maar ik ben benieuwd hoe streng jullie hier mee om gaan, en wanneer je evt wel bent begonnen met een klein beetje zout toevoegen aan het dieet.

Ik heb twee keer een borstkolf via MP gekocht, was met de eerste niet tevreden (lag aan de soort kolf, niet aan de verkoper ofzo) dus heb er toen nog een via MP gekocht. Heb 9 maanden fulltime gekolfd met die dingen dus kan wel zeggen dat ik tevreden was!

Had eigenlijk niet speciaal ergens op gelet, 1 verkoper had echt een mooie kolftas erbij met koelelement enzo, dat vond ik wel fijn. Heb zelf thuis alles nog eens uitgekookt en dat was het wel.

1 like

Ik heb een ardo maar dan enkele. Destijds nieuw gekocht. Nu bij baby nr. 2 gebruik ik hem weer. Bevalt mij goed! Ik heb baby nr. 1 bijna 2 jaar gevoed en veel gekolft. Hij doet het nu nog net zo goed als eerst.

Je kan de ‘moter’ naar mijn idee dus prima 2e hands kopen. Via hun website kan je dan de slangetjes, opzetstuk etc. nieuw kopen. Die zou ik wel nieuw kopen vanwege hygiëne.

1 like

Voor de mensen waarbij het kind 1 slaapje doet: hoe laat gaan ze dan naar bed?

Ik denk dat het voor M tijd is om van 2 naar 1 slaapje te gaan, maar vind het zo lastig om te bepalen hoe laat ze dan naar bed moet? Na de lunch toch het meest logisch denk ik? Misschien moet ze dan al om 12.00 lunchen?

Wij doen inderdaad om 12 uur lunchen en daarna naar bed. Soms wat eerder, soms wat later.

1 like

Hier ook 11:30/12:00 lunchen en rond 12:30/13:00 naar bed.

1 like

Yes wij hier idd rond 12 lunch en dan hup lekker slapen. Merk dat het dan het laatste half uur nog ff rekken is omdat ze dan al echt moe is

1 like

Ik probeer er op te letten. Ik heb in eerste instantie hummus met minder zout gegeven, en zuivelspread op brood.

Vanaf 1 jaar of misschien iets later (geen idee meer eigenlijk :flushed:) ben ik er wat makkelijker in geworden. Hij eet nu hetzelfde broodbeleg als wij.

Ik kook nog wel met minimaal zout en voeg dan na het opscheppen voor mezelf toe als ik dat nodig vond.

2 likes

M. slaapt meestal van 12-14 nog (geloof dat hij relatief vroeg dutjes doet, is ook lang rond 11 zelfs geweest). Eten rond 10u altijd nog wat fruit en crackertje en lunchen na zijn dutje.

1 like

Tips voor goede zonnebrand ?