Tips, ervaringen & aanraders #2

@HotMomma ja volgens mij zijn er best veel moeders, die zeker in het begin, zonder tandpasta poetsen. Of je moet op zoek naar een natuurlijke zonder prinsessen en aardbeiensmaak

2 likes

Wij hebben ook gewacht met vaste voeding ivm darmrijping maar ook in melk (bv of kv) zitten melksuikers wat de tandjes aan kan tasten, dus is een beetje kiezen wat je wilt . Het is idd echt maar een inieminiebeetje wat je erop doet. In het begin deed ik het ook alleen met water en nu wel met tandpasta, veel gaat er toch weer langs en ze krijgt nu ook vast voedsel af en toe.

Edit; over de darmen, we deden eerder tandpasta dan vast voedsel en merkte toen niks aan de ontlasting. Nu ze sinds een week 1x per dag stukjes aangeboden krijgt (gaat dus nog niet heel veel van naar binnen maar wel wat) merk ik het wel. Andere geur, structuur en regelmatig stukjes erin :wink: ik zou doen wat voor jou goed voelt als dat nu met alleen water is, prima toch. Ze gaan echt niet meteen gaatjes krijgen maar het jezelf en de kleine meteen aanwennen is wel goed denk ik.

1 like

Thanks voor jullie info!
We gaan het eerst met alleen water doen! Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden

Ik zag dit even geleden (en nee, niet mijn blog):

1 like

Ik ben op zoek naar een fijn campingbedje voor opa en oma. Aanraders?

Wij hebben een Hauck dream 'n play en ik vind hem prima!

Wij hebben de goedkoopste van Qute. Bevalt heel goed!

Geen ervaring, maar heel veel sterkte in ieder geval! Lijkt me voor jullie heel heftig :heart:

Mijn baby was 4 maanden toen hij onder narcose moest. Ik mocht bij hem blijven tot hij onder narcose was. Dit was wel hartbrekend om te zien maar het was zo fijn dat L niet zonder mij is geweest terwijl hij wakker was.
Het nuchter houden was wel lastig. Hij was de eerste in de ochtend. Vanaf 1 uur s nachts mocht hij niet meer drinken en om 7 uur moesten we in het ziekenhuis zijn. Om kwart over 8 gingen we naar de OK en om kwart voor negen was hij onder narcose. Om 9 uur werd ik gebeld en mocht ik hem gaan ophalen. Hij werd krijsend wakker en hij had veel pijn. De anesthesist kwam meteen kijken en die heeft hem extra pijnstilling gegeven. Uiteindelijk heeft hij zijn fles op en daarna heeft hij 4 uur geslapen. Daarna heeft hij van de narcose zelf geen last meer gehad.

2 likes

Ik heb even een tweetal tips nodig.

  1. M’n zoontje heeft hele schrale lippen en gezicht. Op z’n lippen smeer ik purelan, maar als ik dat op z’n gezicht smeer is het net een glimworm. Iemand tips voor een crème hiervoor die niet zo glimt?

  2. Mijn sportschool (circuit training) waar ik 2x in de week sportte is er sinds vorige week mee opgehouden. M’n zwanger & fit cursus begint begin februari, maar da’s ook maar 1x in de week. Heeft iemand nog een schema liggen of een tip voor een app met zwangerschapsproof thuisoefeningen? Ik moet wat energie kwijt :grimacing: ik heb aan materiaal alleen 2 dumbells a 1 KG en zo’n elastieken band.

Na het lezen van verschillende reviews heb ik een lunchboxje gevonden voor J:

https://www.bol.com/nl/p/mepal-bento-take-a-break-lunchbox-midi-nordic-pink/9200000099878938/?s2a=#productTitle

Het is volgens mij officieel voor volwassenen maar qua grootte zou hij voor mij voor een werkdag net te krap zijn. Voor een kindje gaat het echter prima. Het is een hele stevige doos met voldoende vakjes. Heel fijn dat ik nu alle voedingsmiddelen in 1 doos kan doen.
Het fijne aan Mepal is ook dat als er een onderdeel stuk gaat of kwijt raakt, je de onderdelen los kan kopen. Wat mij betreft een aanrader deze lunchbox.

3 likes

Oh, dat heb ik nog liggen. Goeie, ik associeerde dat eigenlijk alleen met rode billen, haha😬

Kijk eens op insta bij “getmomstrong” of “baby_fitgym”. Die laatste heeft ook veel met banden. En ik heb volgens mij nog wel in m’n notities wat ik deed in m’n zwangerschap ik de sportschool, ik ga t ff zoeken

1 like

Vriendin van mij heeft deze ook voor haar kindjes. Echt fijn met die vakjes voor bijvoorbeeld fruit enzo!

1 like

Is het deze?

Op Instagram heeft Sterkher ook veel oefeningen en tips. Verder heeft Danalandgren ook wel leuke thuistrainingstips. En idd Getmomstrong die @Unquestionable al noemde

1 like

Wij gebruiken cetamacrogol van de apotheek. We hebben zelf de crème, maar je kunt het in verschillende gradaties qua vetheid krijgen. Werkt bij onze dochter met een droog huidje erg goed!

1 like

Ja hier ook, topspul! Ook aanrader bij irritatie door kwijlen bij tandjes :ok_hand:t2:

1 like

@Bathwater mocht je nog niet genoeg tips hebben; ik heb de weleda baby gezichtscrème voor overdag (die trek snel in) en savonds of als het echt erger is de weer en wind balsem van weleda, allebei gele tubes. Die weer en wind balsem is weer glimmend, maar werkt als een tiet!

2 likes

Het lijkt er op dat m’n kleine last heeft van obstipatie… al 4 dagen geen ontlasting en nu heeft ze na elke voeding last. Ik ga morgen maar even de huisarts bellen, maar hoe kan ik haar nu helpen? Of is dit net als buik krampjes en gaat het vanzelf over?