Tips, ervaringen & aanraders #2

Idd van de Zeeman had ik heel veel ingeslagen. Ik draag ze 8m later nog steeds omdat ze heerlijk zitten.

3 likes

Hier niet. Ik heb een keer een artikel gelezen waarin werd gezegd: Als je kind geen zonnebril draagt, dan leert het, dat als hij/zij naar de zon kijkt, dat het vervelend is. Zodra je een zonnebril opzet leert je kind dat niet. Je leert je baby zo dat de zon een vervelend iets is en dat het beter uit de zon kan blijven.

Wij gebruikten een hoedje met UV bescherming en een rand, zodat de oogjes en gezicht wel uit de zon blijven.

Dus niet gewoon in Belgiƫ/Nederland aan de kust ofzo? Enkel op vakantie

Die gaasbroekjes vond ik ook superfijn. Heb er nog een paar extra van gehaald na de bevalling. Ik had ondergoed bij de Zeeman gehaald, maar vond ik echt onprettig. Ik had XL genomen, maar de randjes sneden precies bij de pijnlijke plekken zeg maar :see_no_evil:

1 like

Was niet duidelijk sorry. We hadden hem daarvoor gekocht maar wel hier ook gedragen hoor. Ik vind het wel handig. Vooral nu zegt mijn zoontje geregeld ai oogjes pijn zon. Ook als baby deed ik hem geregeld aan in BE

1 like

Ja mee eens! Die net broekjes waren de eerste twee weken mijn redding. En je kunt ze wassen! (geleerd van de kraamzorg)

1 like

Ik dacht dat in alle always iets van een plastic laagje zat, waardoor het eerder ging broeien, wat dan weer minder goed is ofzo. Mij werd kotex aangeraden omdat die ook geen plastic laagje schijnt te hebben.

2 likes

Die Always die @Peppie helemaal heeft uitgeschreven (hoef ik het niet te doen), heeft dat plastic ook niet. Mijn kraamverzorgster kwam ook met deze, maar alleen deze. Alle andere Always heeft idd ook plastic.

1 like

Welk babynestje raden jullie aan? :innocent:

Ik had er een gekocht van Kleine Keutel (jammer van die verschrikkelijke naam), die zijn wel duur maar ik vond er eentje gewoon heel erg mooi. Was wel echt goede kwaliteit en heb er heel veel gebruik van gemaakt, ook omdat wij geen box hadden.

2 likes

Sleepyhead omdat deze heel erg veilig zijn vergeleken met alle namaak nestjes !
Heb mijne tweedehands gekocht en zag er echt als nieuw uit. Beste aankoop ooit

2 likes

Je kan er ook heel makkelijk zelf een maken door een aankleedkussenhoes over een voedingskussen heen te trekken. Was een tip van de kinderfysio destijds.

Ziet er alleen minder gezellig uit, dat wel. Maar ik vind het een fijne besparing :yum:

4 likes

Ja, doe ik ook. Bevalt goed hier!

1 like

Ik heb die van doomoo. Kan je in lengte verstellen en bij hoofd gedeelte zit ademend gaas dus mag ook slapen. Zelf niet in de nacht laten slapen alleen overdag. Hoes kan gewassen worden.
Was iets van 70 euro, wel prijzig maar niet zo duur als de sleepyhead.

1 like

Ik heb ons nestje aan vrienden uitgeleend, omdat je er maar relatief kort gebruik van kan maken. Misschien zijn er ook ouders in je omgeving die er Ć©Ć©n hebben en nu niet meer gebruiken?

1 like

Ik had er 2 van Blanqi. Zijn wel duur maar geven echt veel steun, zijn van heel fijn zacht materiaal en ik heb er de laatste maanden in gewoond. Deed er dan een lang shirt met blouse of vestje overheen, of een oversized trui.

1 like

H&M heb ik ze van :upside_down_face:

1 like

Hmm Ik heb nu deze bijna om de dag aan, en tot nu toe echt goed stevig (week of 7 nu!)
Het is ook hele stevige stofā€¦

MAMA Zachte legging https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0764919001.html

1 like

Dankje meiden voor alle reacties! Heb die van de Zeeman gehaald in een maatje groter. En anders pak ik mijn vriend zijn boxers wel haha. Draag nu ook alleen maar zijn shirts dus dat kan er nog wel bij :grin:

2 likes

Wij hebben bewust niet geslaaptraind. Maar heb misschien een (laangā€‹:joy::crazy_face:) positief verhaal over dat het allemaal goed komt haha :nerd_face:

Baby heeft tot ongeveer 9-10mnd in onze armen ā€œinā€geslapen, vooral aan de borst viel ie in slaap. Ook op kdv hebben ze ā€˜m altijd in slaap gewiegd (of in hangwieg op de groep of in draagzak). Sliep dan ook kort, 45-60min vaak.
Na 10-11 maanden ging het geleidelijk aan gewoon steeds makkelijk. Hij viel niet meer in slaap aan de borst maar konden hem vaak (9/10x) wel wegleggen met speen en knuffel.

Hij sliep ontzettend veel in de draagzak ook, en liet nooit echt slaapsignalen zienā€¦ hij ging slapen als hij dat wilde. Als we knuffelden of in de draagzak zat haha. Pas na die 9-10mnd ging ie duidelijk naar structuur van 2 slaapjes toe en nu (15/16mnd naar 1 slaapje). Toen merkte we aan hem dat ie ā€œjengeligā€ werd, en door zn voetjes zakte, en op geven moment ook zelf ā€œmelkā€ of ā€œbedā€ gebaarde :slight_smile:

Na deze periode ging ie ook meer en meer doorslapen, daarvoor kwam ie nog zeker 2-3x voor een tiet tussen 20.30-8.30ā€¦

We slapen bewust (veilig) samen, dus ā€˜s nachts deden we de gesloten cosleeper open en sliep/slaapt in de maternale houding bij mij. Maar inmiddels slaapt ie vaak (eh het is echt op 1 hand te tellen dat ie wakker wordt in de maand) op zn eigen deel de nacht door (20.30-8.00). En in de middag van 12-15ā€¦

Als ie ā€˜s nachts wakker is fluistert ie wel eens ā€œmama?ā€ En zeg ik: ā€œmama is hier lieverdā€, leg een hand op zn buik of hij kruipt tegen me aan en slaapt verder :see_no_evil::cherry_blossom:

Dat was mijn spreekbeurt :yellow_heart:

14 likes