Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik weet en snap dat de meningen erover verdeeld zijn, maar wij hebben slaaptraining gedaan met 7 maanden ongeveer en dan gecontroleerd laten huilen.

Het staat hier een beetje omschreven hoe we het deden:

Ik vond het de eerste dagen pittig, maar merkte wel dat deze methode voor ons allemaal werkte. Het huilen werd na een dag of 3 met de dag minder en na iets minder dan 2 weken konden we hem probleemloos op bed leggen.

Ik heb hem overigens nooit hysterisch laten worden en hem nooit langer dan 10 minuten laten huilen.

3 likes

Dankjulliewel voor alle baby nest tips!!
@Dr.Watson die van kleine keutel zijn idd heel leuk maar die merk naam staat me zo erg tegen haha, erg he dat zoiets je kan tegenhouden in de aankoop :joy:
We gaan voor een sleepy head! Verwachten een zeer grote baby, maar toch maar eerst de deluxe, kunnen we altijd daarna nog de grand aanschaffen. Ons babyTJE moet waarschijnlijk direct maatje 62 aan bij de geboorte haha

Ja ze vallen gewoon op maat. Ik draag normaal xs/s en had van de Blanqi leggings s. Eerst een m omdat ik online las dat ze klein vielen, maar die was echt te wijd om mijn taille dus omgeruild.

1 like

Deze legging is echt mijn leven op dit moment. Persoonlijk vind ik hem voor binnen geschikter dan voor buiten. (Valt voor mij in de categorie joggingbroek)

2 likes

Jaa in deze kleur wel haha! Maar volgens mij hebben ze ‘m ook jn t zwart hihi

1 like

Zeiden ze bij mij ook, was geen hol van waar :crazy_face:
Ik zou een P99 baby krijgen. Hoorde bij de 1% grootste baby’s van zijn termijn. Ze zaten er echt best ver naast, kind was op 4200 geschat. Bleek uiteindelijk 3700 te zijn.

2 likes

Mijn dochter was 4780 gram maar paste gewoon in 50/56 hoor! Niet lang haha, maar toch.

Edit: ze werd trouwens tijdens zwangerschap al heel gemiddeld ingeschat, terwijl ik altijd al zei dat ze groot zou zijn. Mijn familie maakt alleen maar grote babies :woman_shrugging:

2 likes

Jij en @adje geven me hoop haha

Oh dat zeiden ze hier ook. Klopte geen r**t van. Baby was uiteindelijk 3645 en kon gewoon nog 2 maanden in 50/56. Dus niet druk over maken :sweat_smile:

1 like

Bij mij zeiden ze ook dat de baby heel groot en lang zou zijn. Nou hij was 49 cm en woog 3385 gram. Hij heeft nog 2 maanden in maat 56 gezeten haha. Maar ik had ook heel veel maat 62 gekocht en een paar dingen 56. Je baby groeit er zo in haha

1 like

Mijn baby woog iets meer dan 4 kilo (en werd ook al steeds groot geschat) Wij hadden alleen 56 en 62 (van Zara) en één pakje 50 van zijn overgrootmoeder. Daar hebben we hem ingepropt als geboortepakje, maar binnen 2 week kon hij daar echt niet meer in. 56 (en 62 van Zara) kon hij nog wel een tijd aan hoor.

Ik denk dat bij de meeste baby’s de spek er pas later aankomt, wat maakt dat ze een maat 62 goed ‘opvullen’. En omdat ze nog wat
‘smal’ zijn na geboorte ze (ongeacht lengte/gewicht - uitzonderingen daargelaten) vaak nog wel de nodige tijd in maat 50/56 kunnen.

1 like

Onze dreumes (14 maanden) is inmiddels klaar met haar ochtend dut. Nu alleen nog een middagdut.
Nu ontwaakt ze om 6.30, en douchte ik op mijn dagen thuis tijdens haar ochtendslaapje.
Iemand tips om toch te douchen als ze wakker is?
(Ik weet dat zeer waarschijnlijk het enige juiste antwoord is - als ze nog slaapt voor 6.30u, maar ik ben nog in de ontkenningsfase omdat ik me er niet aan kan overgeven dat ik op vrije dagen al om 6.15u m’n nest uit moet :smirk:).
Ze is erg ‘nieuwsgierig’ en trekt daardoor alle laatjes open, wc-rollen compleet los, prullenbakken open etc.

1 like

Ik douche vaak ‘s avonds en ook vaak met dreumes. Die speelt dat beetje in de douche.
Daarna een badjas aan en dan droog ik me af en hij “ook”. Maken er een spelletje van zegmaar.
En dan leg ik het aankleedkussen op de grond jn de badkamer en al zn kleertjes en luier ook. Dus dan kleed ik hem daar aan :slight_smile:

1 like

Ik heb slaaptraining gedaan vanaf 2 maanden en nu is mijn baby 8 maanden.
Ik heb de methode van “Baby in een droomritme” gedaan. Werkt super! Ik kon vanaf 4-5 maanden mijn baby wakker in bedje leggen en ze valt dan zelf in slaap. En ze heeft al een hele tijd een mooi ritme.

Deze methode is zonder laten huilen, en werkt met wakkertijden. Het heeft mij heel erg geholpen!

1 like

Mijn vriend doucht altijd met J in de badkamer. Ik ben dan werken en zij is dan nog in pyjama. Ze heeft daar wat speelgoed staan en rommelt dan wat aan. Dat werkt vrij goed.

1 like

Ik ben over 4 weken uitgerekend en wil borstvoeding gaan geven. Maar ik bedacht me gister dat dat misschien niet gaat lukken en dat het dan handig is om wat zaken mbt flesvoeding te hebben. Maar wat heb ik dan nodig? Verschillende flesjes, schoonmaakborstel, droogrek, etc? Iemand die me een beetje een basis kan geven? :grimacing:

1 like

Hier ook een dame van 54cm en bijna 4 kilo en echt nog wel bijna 2 maanden maat 56 en sommige dingen in het begin echt nog ruim. Ik had voor de zekerheid een pakje maat 50 voor als ze toch wat kleiner was dan geschat maar dat was wel echt net aan. Als ze dan der armen bewoog was het een buiktruitje zeg maar :wink:

Edit; Mijn schoonmoeder heeft trouwens mn hele zwangerschap geroepen “haha je hebt echt voor een heel weeshuis aan kleding in maat 56. Dat kan ze noooooit aan die van ons hadden meteen maat 62!” Nou zowel mijn man als zijn zus waren volgens hun geboortekaartje veel kleiner bij de geboorte (qua lengte en gewicht) dus die hebben of maanden in hun kleren gezwommen of ze heeft het verdrongen😂

1 like

Veel mensen zullen zeggen dat je je daar niet druk over hoeft te maken en dat dingen snel gekocht zijn :stuck_out_tongue: maar ik wilde het ook in huis hebben. Heb geen droogrekken enzo, belangrijkste: voer, flesje en die borsteltjes zijn ook wel handig ja. Zou ook gewoon met 1 flesje beginnen (die van Philips Avent zijn bijv fijn en.m niet duur).

1 like

Haha dat was mijn eerste instelling ook, maar deze hele Corona crisis zorgt er voor dat ik dat toch al geregeld wil hebben :grimacing: Dankjewel!