Tips, ervaringen & aanraders #2

Ze zijn ook gewoon lelijk. Ik vind die van Nuby nog wel aardig.

Nee dat is waar! Wel met een elektrische ja, klopt haha

1 like

Wij hebben een tijd een Swaddle me Up gebruikt. Daarin liggen ze wel bedekt met hun armpjes, maar met de handjes naast hun hoofd (wat blijkbaar voor kleine kindjes de meest natuurlijke slaaphouding is?). Ik heb er nog een paar liggen, dus als je wil stuur ik er eentje naar je op die je mag hebben om te proberen (haha ik voel me echt zo’n leurder met mijn slaapzakjes :see_no_evil:)

Wij zijn van de piep naar de mini gegaan. Eerst alleen af en toe overdag en daarna ook s’avonds: Eigenlijk ging dat prima, heel snel al de armen eruit omdat ze graag aan haar handjes wilde sabbelen, of d’r speen niet kon pakken. Wel met een lakentje nog erover heen; anders blijft ze wurmen en ligt ze overdwars in de ledikant. :sweat_smile:

Hihi ja dat sabbelen door de stof heen deed L. ook. Dus dan maar snel de armpjes eruit. :joy:Misschien was een normale slaapzak ook wel prima geweest.

Viel mij reuze mee. Ik verwachte slapeloze nachten, maar de overgang ging prima. Ik geef haar nu de speen in bed en een kleine doek waar ik een knoop in heb gelegd, zodat ze iets heeft om mee te frummelen en sabbelen zodat ze vanzelf in slaap valt ipv wild om zich heen slaan.

1 like

Is er een leuker alternatief voor zo’n Dookie beschermdoek? Ik vind die printjes en kleuren niet zo mooi
 Heb een grijze Joolz wagen, en die van Joolz zelf is weer zo duur


Nee we hadden eerst de inbakerslaapzakjes van Meyco, daar liggen ze best strak in. En toen deze en daarna de gewone slaapzak.
Vooral mijn zoontje was heel wild met zijn armen dus vond die Swaddle wel een fijne tussenoplossing.

Het is maat medium die ik heb.

1 like

@beautician Ik was voor onze dochter ook groot fan van de pacco en maakte me erge zorgen over het afbouwen. Uiteindelijk heb ik na maand 3 ongveeer een puckababy mini gekocht, die was wel behoorlijk ruim, dus onderaan goed vastsnoeren was een must. Maar ik begon met de slaapjes overdag in de puckababy en ‘s nachts nog in de pacco, en dat breidden we dan elke paar dagen uit. Erna met 1 armpje los, en later 2 armpjes los. Daarvoor vond ik de mini wel fijn.
Na een maand of 4 (zoiets? Je vergeet het zo gauw weer als je er niet meer in zit) gaat dat ongecontroleerde ‘gewapper’ met de armpjes ook over dus dat helpt met afbouwen ook goed mee vond ik.
Succes!

1 like

Wij gebruikten een hydrofiel en 4 wasknijpers :stuck_out_tongue: maar is niet de meest fashionable oplossing

2 likes

haha helemaal prima toch. Maar ik heb volgens mij wel eens berichten voorbij zien komen dat een hydrofiel in de zomer hitte gevaarlijk kan zijn?

Dragen jullie baby’s een zonnebril ? Vanaf welke leeftijd en enkel in hoogzomer of ook tijdens een lentedag van 20 graden in de zon? Wij hebben namelijk een zeer zonnig warm terras omdat het zo afgeschermd is. Welke merken zijn veilig/aanraders? Liefst ook mooi, maar misschien is dat teveel gevraagd, is vaak met zo een bandje nog achteraan zeker?

1 like

Welke onderbroeken zitten het fijnst na de bevalling. :grimacing: en moet je dan een maat groter nemen dan normaal ivm kraamverband?

Hij draagt van die super wijde boxers en is een keer zo breed als ik ben dus denk niet dat dat kraamverband op de goeie plek blijft zitten :joy:

De maddy van de zeeman (tip van hier) en ik vond zo’n 3 pak mama hipsters van H&M ook heel fijn. En zeker een maat groter nemen dan normaal. (Week 3, still rocking het kraamverband)

3 likes

Hier ook zeeman ondergoed! Zijn sowieso van katoen dat vond ik ook erg prettig

1 like

Ja als je hem naar beneden hangt wel volgens mij, maar wij maakten hem dan aan de kap en aan het stuur vast zeg maar! Dan kan de wind er onderdoor

Ik heb mannen boxers gekocht toen in maat s-m! (Effe kwijt wie het vroeg :joy:)

2 likes

Ik vond het eerlijk gezegd wel meevallen. Had wel zwarte hipsters van h&m en normaal model slip van Zeeman in een maatje groter, maar niet speciaal mega slips. Paste prima met het kraamverband wat ik in het ziekenhuis kreeg.

1 like

Toen A 4 maanden was zijn we naar Portugal geweest en toen hadden we de izipizi baby. Vind ik wel een leuke zonnebril hebben nu dezelfde in de kids versie nu hij 2 is.