Tips, ervaringen & aanraders #2

Maar ook dus voor kindjes van 1-2 jaar? En welke tafel heb je?

N zit nu in maat 62, vanaf 3 mnd ongeveer, maar ligt heel erg aan het merk ook. Zeeman zit hij al lang in 62, maar Hema nu pas net!

Je hoeft geen maat 62 te kopen tenzij je het leuk vind natuurlijk :upside_down_face:

1 like

Ik zou maat 62 lekker nog even laten liggen. Had op die manier ook een paar heel leuke dingen die hij gewoon nul keer aan heeft gehad omdat ze echt voor de zomer waren en hij ze pas in oktober aan kon. Je hebt het in ieder geval niet meteen nodig :slight_smile:

1 like

Mijn baby pas bij 5/6 maanden :joy:. Had ook op voorhand allemaal dingen gekocht die ze vanwege het seizoen dus niet aankon. Zou het dus ook gewoon eventjes afwachten. Ik vind het zelfs nu nog wel eens lastig met kleren “op de groei” kopen want nu met 8 maanden heeft ze nog steeds 68 maar wie weet in de zomer ineens groeispurt :woman_shrugging:t3:
—————

Heeft iemand tips hoe je de dutjes overdag langer kan maken? Wij zitten nu echt in een cirkel waar we niet uitkomen. Baby van 8 maanden doet nog steeds hazenslaapjes van 30/40 min en gaat dus echt nog vaak naar bed overdag. Ze wordt vervolgens ook niet uitgerust wakker en om een uur of 16/17 is ze zo kapot. Ik houd nog steeds een wakkertijd van 1,5 uur aan nu omdat ze dan al helemaal kapot is… hebben jullie je kindjes bijv bewust langer wakker gehouden om dutjes langer te maken? Vind het echt lastig.

1 like

Op kledingwijzer.nl staat een rekenmodule die rekening houdt met leeftijd, lengte en gewicht van je kind en op basis daarvan een indicatie geeft wanneer je kind welke maat heeft.
Ik gebruik hem al 4 jaar ieder seizoen en hij klopt behoorlijk goed bij beide kinderen.

1 like

Net als de rest zegt, nog mee wachten.
Ze is nu iets meer als 3 maanden en gaan nu ongeveer over. Ligt ook weer per merk de grootte.

1 like

Als ze dan al een beetje kunnen lopen is het wel erg leuk voor ze. Wij hebben deze: Little Tikes Vis en Spetter - Watertafel. Kan hij ook vissen enzo, hehe.

2 likes

Wat een leuke! Voor nu alleen niet zo handig, zie dat ze 20 werkdagen levertijd hebben.
Die van jou is ook superleuk, @Paardenmeisje! Ik ben daar helaas niet handig genoeg voor… Of beter gezegd: ik heb daar geen geduld voor :sweat_smile:

1 like

Ik zou toch proberen langer wakker te laten zijn! Pas na 2-3u weer naar bed. Toen wij dat gingen doen rond de 7,5 maand ging K. Ineens naar 2x slapen overdag van 1,5-2u, daarvoor waren het ook hazenslaapjes en dat was voor haar ook niet voldoende. (Nu is ze bijna 9 maanden en is het 1x wat langer en 1x 45min… irritant haha). Is in het begin ff moeite erin steken want je moet ze vermaken om wakker te houden. En irritant want meer gejengel. je zou het natuurlijk ook langzaam kunnen rekken, dus bij de vermoeidheidssignalen eerst een kwartier rekken en zo steeds uitbouwen. had hier vrij vlot resultaat.

Mijn dochter is nu 6 maanden en past nu pas 62, heel soms 68…

Mijn baby zat na 1 maand in maand 62. Het is van te voren heel lastig inschatten. Je kan misschien wel wat rompertjes in maat 62 kopen. Als het echt hoogzomer is, is dat toch het enigste wat ze dragen. En mocht je baby pas tegen de herfst in maat 62 komen, dan kan ze de rompertjes onder een een t-shirt dragen.

1 like

Hoe oud waren jullie kleintjes toen ze begonnen met rollen en tijgeren?
L. is dus 6 maanden en ze is nog steeds geen fan van tummy time. Terug rollen lukt soms, maar dan is het ook vaak gelijk huilen :sweat_smile: ze houdt het dan ook maar heel eventjes vol en dan begint ze te protesteren. We maken ons soms een beetje zorgen of alles wel goed gaat. Elke baby is anders, maar toch. (Zal wel met thuis zitten te maken hebben)
En ze overstrekt ineens weer vaak, ik hoop dat dit weer even een fase is?

Ik denk dat dat heeeel wisselend is!
Hier met 3 maanden en een paar dagen rug-buik en iets later ook terug.
Maar ik ken ook kids die met 7-8mnd gingen rollen en alles er tussen hihi :kissing_heart:

1 like

Oh help als ik al die reacties lees! Onze baby komt ook begin mei en ik heb zo ongeveer alle zomerkleding in maat 62 gekocht… achja we’ll see!

2 likes

@Paisleypark

Ik sluit me hierbij aan. Ik was de laatste tijd ook aan het strugglen met mijn zoontje (5 maanden).
Ik probeerde zijn wakkertijd met wat minder prikkels te vullen, zodat hij iets langer wakker kon zijn. Nu haalt hij vaak bijna de twee uur
Nu merk ik dat hij prima 2 uur wakker kan zijn en dan maakt dan betere en diepere dutjes.

1 like

Rollen doen hier ze pas sinds kort, dus met 9-10 maanden. Tijgeren doet T nu sinds een week of 2 (dus met ruim 10 maanden) en N doet het nog helemaal niet.

Gewoon blijven oefenen op de buik en het beetje afwisselend maken voor haar, en verder lekker afwachten. Komt heus goed!

1 like

De onze was 5 maanden met rollen van rug naar buik en een maand later andersom. Tijgeren vanaf 6 maanden.
Dat was allemaal denk ik wel erg vroeg maar hij liep dan ook met 10 maanden. Elk kindje is anders moet je maar denken. Houdt ze haar hoofdje wel goed omhoog op de buik?

1 like

Haha ja zoals je ziet kan het alle kanten op :raising_hand_woman:t3:

1 like

Rollen doet ze hier nu ongeveer een maandje (ook in bed en dat ziet ze dan als spelen, kan je 10 keer weer terug om haar goed te leggen). Tijgeren kan ze nog niet, wel heel hard rondjes om haar as. Ze is net 10 maanden

1 like

Mijn baby is 7 maanden en rolt af en toe terug. Wel meteen op haar buik als we haar op haar rug leggen. Lastig soms met verschonen, ze stribbelt dan best tegen. Tijgeren doet ze nog niet, wel rondjes draaien. Ze probeert ook dr kont omhoog te gooien en dan haar knietjes eronder te wurmen. Ziet er heel lief uit, maar lukt nog niet.

1 like