Tips, ervaringen & aanraders #2

Vraagje hoe duur zijn babyschoenen normaal en welke maat hebben ze meestal?

Wanneer wil je ze aandoen?

Pas als ze echt buiten gaat lopen. Ik dacht zelf om maat 21 te nemen, dan zijn ze misschien voorlopig te groot maar dan kan ze ze hopelijk wel na de zomer nog aan.
(Ik zal misschien morgen even dr voetjes meten)

Ik kan je wel.wat oude schoentjes van I lenen om te proberen?

1 like

Ja hallo je moet nu niet mijn plannen om gouden nikes te kopen gaan saboteren :joy::joy:

5 likes

Om de maaaat te passen😄

1 like

Voor goede eerste schoenen om op te lopen, ben ik tussen de €40-€60 euro kwijt geweest.

1 like

Beste even de voetjes opmeten idd.
Babyschoentjes vallen soms wel echt raar trouwens :thinking:
Hier loopt ie al op vans maat 23,5 terwijl hij eigenlijk gewoon maat 21 heeft.

3 likes

Zijn nikes daar geschikt voor :thinking:

Ik ben t een beetje kwijt wat nou goed was. Vroeger hoe steviger hoe beter toch maar nu juisf flexibel?

@tunnelvisie lief dank je wel! Maar ik weet niet wanneer we elkaar weer kunnen zien :frowning_face:

1 like

Flexxxxxx inderdaad :)!

Ik zou normaal zeggen: ga naar de schoenwinkel, want elk voetje heeft een andere schoen haha. Mijn zoontje liep NIET op hoger schoenen door zn wreef en liep op lage (allstar stijl laag zegmaar) zo de winkel uit…

1 like

Wij hebben voor nu (ze staat wel en loopt aan de hand maar nog niet echt) deze ‘slofjes’ van Lodger gekocht.
https://www.lodger.com/nl-nl/producten/1335,-14043/babyslofjes-leer
Misschien is het wat? Zijn niet echt schoenen, dus als ze straks gaat lopen hebben we wel wat anders nodig.

Doe ze trouwens echt alleen aan als we naar de speeltuin gaan zodat ze daar kan staan zonder vies te worden. Verder heeft dat kind altijd blote voeten (tot grote frustratie van oma, die altijd over de sokken begint haha)

Haha nice!

Ik heb voor S “pantoffels”/crib schoentjes van vans besteld. Daar gaat ze straks mee buiten scharrelen, want nu gaan steeds d’r sokjes uit en toch niet zo lekker aan die voetjes.
En straks als ze echt wat beter loopt krijgt ze weer slipstop shoes aan. Daar heeft R ook de hele eerste zomer op gelopen en dat ging super goed! Voor R had ik ook Nikes, maat 19 geloof ik, toen kon ze al best goed lopen, maar die waren te stevig voor haar om af te wikkelen, dus als ze daarmee ging lopen zag het er heel gek uit haha

1 like

Ik weet even niet precies wanneer ze met welke leeftijd in maat 21 zitten. Nikes zou ik doen als ze echt al een tijdje goed zelfstandig loopt.

Maar stevige hiel en flexibele zool is belangrijk. Die zool moet je gemakkelijk kunnen buigen. Die schoenen die @Unquestionable aangeeft, zijn geschikt om lekker mee te beginnen. Nikes zou ik doen tegen de 18-20 maanden als ze lekker stevig doorstapt. Maar dit is geheel persoonlijke ervaring. :face_with_hand_over_mouth:. Doe ermee wat je wil haha.

1 like

J is 2 jaar en 3 maanden (ok, bijna 4) en pas sinds vorige week zit ‘ie in maat 22 :grimacing: #kleinepootjes

Wij begonnen met maat 19 toen hij ging lopen geloof ik.

1 like

Bij ons zo!

2 likes

Dus dat witte plasticje hoeft niet vast te zitten bij de rugleuning?
Dit is dezelfde als die van ons en die zit nu ook zo, zal wel goed zijn dus! Bedankt!

1 like

J had toen ze ging lopen (iets ouders dan 1) maat 21. Nu zit ze al in 22 en ze is over 20 maanden. Ze heeft maat 21 maar 3 maanden aangehad eigenlijk. Zou dus eigenlijk passen in de winkel. Hier zat bunny’s goed en ze heeft een paar van shoesme in 22 maar die zijn eigenlijk te breed. Meestal heeft ze dr nikes aan

1 like

Ja dit waren wiegbooties? Dus helemaal geen schoenen :frowning:
En ik ben echt te gierig om 50 euro aan pantoffels uit te geven dus nu kunnen we helaas toch niet twinnen met onze gouwen nikes :joy::joy::joy::see_no_evil::see_no_evil::poop::poop::poop::poop:

Bedankt voor alle tips trouwens! Ik ga alles opslaan voor als ik ze daadwerkelijk nodig heb en geen impuls aankoop wil doen :sunglasses::grimacing::kissing_heart::kissing_heart:

Mijn A. Is iets jonger en heeft nu maat 24 sinds deze winter al. Dus denk dat hij richting 25 gaat. De jongen leeft op grote voet.
Toen hij startte met wandelen, iets ouder dan 1 gestart met 21

1 like

@Bergamot Hier ook team mini-voetjes! Hij begon met lopen toen hij net maat 18 had… Nou, ik kan je vertellen dat al die goede, flexibele, wij leren lopen schoenen vrijwel niet te vinden zijn in die maat haha. Vans waren een beetje het enige in die maat, dus hij liep de eerste keer wel een beetje als donald duck maar dat was snel over en we gebruikten ze toch alleen buiten. Hij zit nu net in maat 19 (hij is anderhalf) en eigenlijk hebben we nu nog steeds hetzelfde ‘probleem’ qua het vinden van schoenen, dus hebben we weer vans :smile:

Zoals gebruikelijk ben ik weer veel te lang van stof… moraal van het verhaal: rustig afwachten want er is geen peil op te trekken.

2 likes