Tips, ervaringen & aanraders #2

Lastig. Aan de ene kant snap ik je helemaal, onze dochter van 7 maanden kan ook niet zo goed tegen drukte en veel aandacht van veel verschillende mensen. Je laat je zoontje dan niet gerust achter lijkt mij, zeker omdat hij er de dagen erna misschien wel last van kan hebben.
Aan de andere kant, het is wel het huis van je schoonmoeder en misschien wil ze haar andere kleinkinderen niet ‘tekort’ doen. Wellicht even bespreken onder vier ogen, hoop dat dat de lucht een beetje klaart zo met de feestdagen!

1 like

Heel herkenbaar en vervelend. Ook altijd commentaar gekregen dat we onze zoon teveel beschermde vanwege teveel prikkels. Ik antwoord daar altijd op dat zijnniet met een overprikkeld kind zitten bij thuiskomst

2 likes

Ik weet niet of het al genoemd is, maar imps & elfs stopt en heeft 50% korting op alles.

2 likes

Vind het bizar, in de tijd dat mijn dochter werd geboren war I&E echt HET merk. Laatste jaren hoorde je er al steeds minder van en nu stopt het… Einde van een tijdperk wel :grimacing:

Hebben jullie tips waar je op moet letten bij zorgverzekeringen in het jaar dat je zwanger bent/bevalt? Ik heb al wat verzekeringen opgezocht en het verschilt nogal, maar ik heb geen idee of ik bv in het ziekenhuis wil bevallen, of ik extra fysio moet verzekeren, horen van een kolf duur is (sommige aanvullende verzekeringen dekken dat deels), of dekking eigen bijdrage kraamhulp het loont etc.

Naar mijn mening is het nog steeds het gunstigste om simpelste dekking te nemen, anders betaal je aan premie wat je zelf zou moeten betalen als je het niet zou verzekeren (ik hoop dat dit ongeveer duidelijk is gezegd). Voor de zekerheid zou ik wel wat fysiobehandelingen nemen.

2 likes

Ik zit bij zilveren kruis en bij mij was het het voordeligst om twee sterren verzekering te nemen en vooral vanwege de eigen bijdrage aan het ziekenhuis/geboortecentrum en voor de eigen bijdrage kraamzorg (wij kregen 43 uur en dat had echt veel geld gekost).
Ook kreeg ik 75 euro voor een kolf en 50 euro voor de bevalcursus (toch leuk meegenomen).
Oh en eigen risico minimaal is ook de moeite.

En mocht je/iemand nog naar Amerika gaan oid de kolf van elvie lijkt mij echt mega handig (en de 500$ waard)…

1 like

Ik wil m’n baby in de avond op bed leggen, zodat hij dieper slaapt en er geen ruis is voor hem. Dus gisteren ben ik daarmee begonnen om 20u had ik hem gevoed en daarna heb ik hem op bed gelegd. Hij sliep toen tot half 2! De voeding van 23u had hij dus overgeslagen. Maar om half 2 nadat ik hem had gevoed, was hij klaarwakker tot 4u en na 4u viel hij wel weer in slaap.
Ik voed op verzoek, maar kan ik hem dan beter rond 23u wel wakker maken voor een voeding zodat ik niet midden in de nacht een klaarwakker kind heb?

Zou ik dan wel proberen idd! Ik doe als ik zelf naar bed ga (geef borstvoeding) vaak nog een droomvoeding, dan leg je ze dus al slapend aan en meestal slaapt ze dan ook gewoon door. Werkte hier tot voorkort super goed want vaak sliep ze dan tot 7-8u (en toen werd ze ziek en sindsdien is doorslapen overrated… maar dat terzijde😛)

1 like

Thanks! Ga ik dat proberen. Ik geef ook borstvoeding en als je zo’n droom voeding geeft dan verschoon je waarschijnlijk niet haar luier?

Nee, dan leg ik der echt alleen aan en dan weer terug! Tenzij ik ruik dat ze heeft gepoept, maar gelukkig doet ze dat meestal overdag :wink: was even zoeken naar luiers waar ze niet snachts in doorlekt toen ze langer ging slapen (voor ons was pampers baby dry de oplossing) maar gaat nu prima!

1 like

Wanneer begin je eigenlijk met tandjes poetsen? Mijn beeb heeft nu 2 mini tandjes die bijna voor de helft door zijn. Ze is 5m

Zo vroeg mogelijk zodat ze eraan wennen. Ik weet niet meer wanneer wij begonnen, maar we begonnen iig met 1x per dag toen ze nog geen tandjes had. En nu ze tandjes heeft wordt ze 2x per dag gepoetst.

1 like

Kan je nu al mee beginnen inderdaad.

Wij zijn begonnen zodra het eerste tandje doorkwam. Ze vind het tot nu toe heel interessant, eerst doen wij en dan doet ze het nog zelf, vooral over der tong en tandvlees maar ach. En dan wordt ze boos als ze de tandenborstel in moet leveren terwijl ze zelf nog niet klaar was, kleine duivel😈

Maar hoe spoel je het mondje dan uit ofzo? Of doe je dat niet? So many questions

Maar vind het aan de ene kant een beetje krom. Want ze eet dus nog niet, ivm darmrijping maar tandpasta, wat chemisch is mag dan wel? Ook al is het dan maar klein beetje?

Ik had het zelfde

Eet ze nog niks dan? Vroeg tandjes ?

Nee nog exclusief borstvoeding, ze is over 3 dagen 5m. Begin vanaf 6 m met vast voedsel

1 like