Tips, ervaringen & aanraders #2

Hier ging het gewoon goed, maar na een paar keer uit een normale beker te drinken, vind hij het te veel moeite :see_no_evil:

Ik hoorde als tip dat je kan laten merken dat er wat in zit door het silikonen gedeelte met je vinger om hoog te houden en eerst zo een paar slokjes laten drinken. En daarna dat weer naar beneden doen en dan verder laten drinken. Heb het alleen nog niet geprobeerd.

1 like

Ik zette hem ook weleens op de goede manier aan de mond en dan duwde ik zelf op dat rubber dat er water uit kwam. Maar eigenlijk is het gewoon vanzelf gelukt. Eerst speelde hij er vooral mee of zette hij de bovenkant aan zijn mond waardoor het alleen maar lekte op zijn shirt. Toen een tijdje niet meer gebruikt en paar week later lukte het wel.
@Kindercola

1 like

Wat is een aanrader voor zonnebrandcrème? Voor mezelf koop ik altijd gewoon een huismerk, maar gebruiken jullie een speciaal merk voor jullie baby/kind?

1 like

Kruidvat huismerk voor kinderen! Die smeren tenminste fatsoenlijk uit zonder enorme witte waas achter te laten.

Edit: deze bedoel ik:

2 likes

Zijn er ook leuke kwijl slab / bandana’s te vinden ergens ? Ik hou niet zo van printjes of felle kleurtjes…

Zag bij de Zeeman redelijk neutrale. Two pack met een effen en een met stipjes voor meisjes en pijltjes voor jongens geloof ik

1 like

Is het bij jullie ook altijd zo vies en rotzooi als jullie kind gegeten heeft? Wordt er echt moe van dat elke keer alles onder zit (M zelf, de kinderstoel helemaal en de vloer). Ze eet als een bootwerker hoor en ook alles wat je aanbiedt, maar meeennnnn ben echt klaar met het feit dat alles smerig is de hele tijd. Haat poetsen haha

2 likes

Deze inderdaad!

Haha, JA. Heb er ook vaak geen zin in daardoor haha.

2 likes

Het gaat al iets beter, maar hij wil hem absoluut niet zelf vasthouden, dat moet ik doen dus tot nu toe schiet ik er nog niet veel mee op :roll_eyes:

Nu ik hier toch weer wat post;
Toen jullie kleintjes net begonnen te lopen, lagen ze toen ook om de haverklap gewond op de grond?
Ik word er echt gestoord van;

hij stoot z’n hoofd tegen de tafel—>bult en janken
hij denkt ineens te gaan rennen—>bloedlip en janken
hij schrikt van de deurbel,valt om—>nog een bult en janken
hij gaat ergens aan hangen op z’n tenen, valt om—>janken janken janken

Dit is een kleine opsomming van ongeveer 2uur van ons leven vandaag :joy:
Loop de hele dag te waarschuwen en als een havik op te letten, ben kapot! Iemand, vertel me alsjeblieft dat dit over gaat :sweat_smile:

Wij hebben ook zo’n stuntpiloot. Hij staat er op de opvang ook al bekend om. Hij is ook gewoon zo lomp en druk met van alles en nog wat.

1 like

Ja en altijd een kapotte lip, neus of bult. Ik vraag me soms af of mensen denken dat ik hem mishandel :expressionless::thinking:

1 like

Ahh, wel stoer dat hij het toch blijft proberen.
Maar dochter heeft 2 maanden lang alleen maar hand in hand durven lopen terwijl ze het prima alleen kon, kleine bangepoeperd :joy:

1 like

Hier ook standaard een blauwe plek op zijn koppie. Ben je blij dat het weg is, heeft hij weer iets.

1 like

Wat bedoel je met rekkertje? Zo’n stoffen haarband met elastiek?
Hoe oud is je dochter en welke haarstructuur heeft ze?

Ja mijn nicht gaf de tip een open vuilniszak onder de kinderstoel te leggen. Nog niet zelf geprobeerd trouwens haha

Over twee dingen even advies nodig.

-F. lekt de afgelopen nachten steeds door. We gebruiken de kruidvat eigen merk luiers maatje 3 (F. is 8 kilo dus zou nog moeten kunnen, past ook prima). Nu lees ik als tips: luier andersom, 's nachts maatje groter, ander merk gebruiken voor de nacht (huggies? pampers?). Welke tip werkt nu echt bij jullie?

-F. slaapt in kleertjes met slaapzakje van puckababy zonder lange mouwen, onder een lakentje en deken. Ze schuift steeds meer omhoog gedurende de nacht en haar armpjes zitten sowieso niet onder de dekens. Op haar kamertje is het 17 graden 's nachts. De laatste ochtenden wordt ze wakker met koud, blauwige armpjes.
Zit nu te denken om haar in een slaapzak te doen met lange mouwen. Heb zo’n 4 seizoenen slaapzak liggen van HEMA. Nu probeer ik te vinden wat ze dan verder nog moet dragen en wel/geen deken, maar alles spreekt elkaar tegen. Wat is jullie ervaring?

Bij mijn dochter werken alleen de premium protections luiers van pampers. En ‘s nachts de broekjes daar van (dus niet die baby dry). Bij de rest is het doorlekken.

Qua slapen schopt I. alles van zich af dus zij sliep met een lange pyjama en een slaapzaak. Ik deed er we een soort fleece dekentje overheen maar die was er vrij snel weer af.

1 like

Qua doorlekken werkte bij ons alleen nog even een extra verschoning als wij zelf gingen slapen, meestal sliep hij daar gewoon doorheen.

De luiers van Huggies (via bol of Amazon) vind ik persoonlijk trouwens nĂłg beter dan Premium Protection (want die zijn ook al heel fijn) en die zijn ook een stuk goedkoper.

1 like

Hier waren luierbroekjes de uitkomst voor het doorlekken. En qua slapen draagt hij een pyjama (zonder romper eronder) en dan een slaapzak met lange mouwen. Verder geen lakens of dekentjes en het is meestal zo’n 18graden op zijn kamer.

1 like