Tips, ervaringen & aanraders #2

Het beste is om even te passen met je kindje. Maar dat gaat moeilijk worden denk ik door corona.

Je zou de anwb test kunnen nalezen en daaruit een keuze maken. Sommige zitjes zijn wat breeder dan andere. Wij hebben smalle kindjes dus een maxi cosi tobi was hier geschikt. Die kun je ook nog wat kantelen. Maar ja de ander zweert weer bij een römer bijvoorbeeld, of een cybex. Het is ook zo persoonlijk.

Als je gewoon een simpele wil die niet achteruit kan of pirouettes kan maken, dan kan ik de Maxicosi Tobi ook aanbevelen.

3 likes

Wij hebben de maxi cosi Tobi.
Heel fijn simpel stoeltje. Zonder draaifunctie maar wel met opstaande riempjes (handig) en kantelstand (die ik overigens wel echt minimaal vind kantelen, had platter gemogen van mij)
Ik zag door de bomen het bos niet meer en heb toen eindeloos reviews zitten lezen.
Uiteindelijk gewoon naar babypark gegaan, kind er ter plekke in gepast en gekocht.

Net als @Bathwater en @Kindercola ook de Maxi Cosi Tobi :slight_smile:

De axiss die @Boppie hierboven plaatste hebben wij ook en zou ik je echt aanraden. Dat je hem naar de deur kunt draaien vind ik echt een heel fijne toevoeging, zeker op plekken waarbij het portier niet altijd voldoende open kan. Wij hebben de stoel nu 4 jaar in gebruik (2e kindje zit er nu in) en hij draait nog altijd soepel.

2 likes

Mocht je toch over een base na willen denken: wij hebben de base van Marktplaats, daar staan ze voor (vind ik) heel acceptabele prijzen.

Wij hebben een maxi cosi axissfixx in de ‘gezinsauto’ want daar blijft de stoel altijd in. Top ding, omdat je hem kan draaien. Vind ik echt handig. Wel duur. En we hebben voor mijn vriends auto/opa en oma een maxicosi tobi. Dat is ook een fijne stoel!

Hier ook 2 maxi Ciske axxisfix stoelen.
Wel 2 tweedehands. Lang rondgekeken tot we via via konden kopen zodat we het vertrouwde :slight_smile:

Was alsnog 500€ kwijt voor 2 stoelen, maar is als het goed is tot 4jr en we vonden achterwaarts gewoon heel belangrijk :upside_down_face:

@Saturnus @Bathwater @Kindercola @Boppie @Anna88 @Hetty @Fredje @Ohappyday @Fishing

Bedankt voor jullie antwoorden! We kijken nu naar de axiss, alleen onze dochter is 12 maanden en volgens mij is het advies om tot 15 maanden het stoeltje achterstevoren te zetten. Hoe hebben jullie dat dan gedaan?

En de mensen die de axiss hebben, hebben jullie isofix of alleen met de gordel?

1 like

Het advies genegeerd vanwege de absurde kosten voor de Axiss destijds. Hij was toen vele malen duurder dan volgens die link die hierboven is geplaatst.

1 like

De wet zegt dat je tot 15 verplicht achterwaarts moet vervoeren als je stoel dit kan.
Maar wij hebben m nog altijd naar achteren, zolang dat gewoon past kan dat :).

In Zweden bijv is achterwaarts tot 4jr verplicht dacht ik?

Bij ons hebben beide auto’s isofix, en opa en opa/oma ook.

Wij hebben geen isofix en een tobi dus. En ze zit nu daarin en is één jaar oud.

Eigenlijk meestal vooruit vanaf 12 maanden. Ze wilde niet meer achteruit. We hebben de isofix

De axiss met gordel, we hoeven ‘m niet over te zetten naar een andere auto.
Onze oudste zat met 11 mnd vooruit in de axiss, onze jongste was kleiner en lichter en is met 14 mnd overgegaan van maxicosi naar axiss.

Hoe hebben jullie je kind uit zo’n 360 graden anti lek beker leren drinken?
De mijne snapt er werkelijk niks van en drinkt alleen uit z’n rietjesbeker.
Vind ik ook prima maar die rietjesbekers vind ik zo snel smoezelig worden, als dat een beetje logisch klinkt?

Mijne snapte dit vrij snel, maar volgens mij scheelt het heel erg per kind. Kindje van m’n schoonzus snapt die beker ook niet. Misschien voordoen?

1 like

Niet geleerd, dat deed ze meteen. Denk dat het per kind verschiltx

1 like

Hij is 14 maanden.
Als ik koffie drink dan krijgt hij inderdaad ook een gewone plastic beker waar hij dan uit slurpt.
Maar die moet ik dan wel vasthouden want anders is ie zeiknat :sweat_smile:
Dus daarom leek zo’n 360 graden beker met van die handgrepen me wel handig maar hij snapt het nog niet. Hij zit er op te kauwen en verder niet.

1 like

Oja dat roep ik hier ook de hele dag :joy:
‘Twee handen!’
‘Niet lopen als je drinkt!’
‘Op je billen zitten!’

2 likes

Kleine slimmerd!

1 like