Tips, ervaringen & aanraders #2

Wow merci voor alle reacties en adviezen! Ik heb het even nagekeken en heb blijkbaar al wel bepanthol zalf, galenco wasgel en dermocreme in huis (allemaal uit gratis boxen haha). Ook heel veel mini’s van Zwitsal maar dat wil ik liever niet gebruiken. Als ik nog babybadolie (een must volgens de kraamzorg?) haal en zalf van dr Lenaerts of weleda zullen we het wel overleven zeker? Voelt echt als een first world problem maarja 3e trimester en mijn vermogen om onderscheid te maken tussen hoofd- en bijzaken is totaal verdwenen

Mijn vriend heeft ook een vitaal beroep dus we werken niet allebei thuis. Deze week hebben mn schoonouders nog 2 dagen opgepast maar daar zijn we nu toch maar mee gestopt voor de zekerheid.
Het is lastig maar ik probeer ook tijdens dutjes zoveel mogelijk te doen en heb gister op mn vrije dag ook nog wat gewerkt. Gelukkig is mn manager heel begripvol.
Denk dat ik mn uren (werk 32 uur) ook maar uit ga smeren over meer dan de normale 4 dagen. Moest wel erg wennen aan thuis werken en het systeem ligt ook regelmatig plat dus ben niet heel productief geweest deze week. Ons team werkt nu in 2 ploegen en ben ingedeeld in de eerste van 7 tot 14h en dat vind ik wel heel fijn. 'S avonds werken ga ik ook niet meer doen. Niet echt tips dus maar wel fijn om herkenbare berichten te lezen hier van andere thuiswerkende ouders. Ik denk dat we vooral niet te streng moeten zijn voor onszelf. Al het werk wat ik kan doen is meegenomen en als mn kind nog in leven is aan het einde van de dag dan ben ik tevreden :sweat_smile:

2 likes

En daarop aanvullend: ik vond die dus weer onwijs meuren. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is! Ik zou dus lekker beginnen met de samples/kleine potjes die je al hebt en dan kun je als het nodig is bijhalen, snap je angst wel dat er straks misschien iets niet meer te krijgen is maar je hebt zo weinig nodig qua hoeveelheid dus je doet echt wel een tijd met zon sample size. Wij deden in het begin na het badderen (met alleen water, als we die dag zonnebrand hadden gesmeerd met shampoo van eco by naty) insmeren met een heel klein beetje olie van neutral omdat met name haar buik droog was. Sudocreme op de billen en evt bij smetplekjes bepanthen.

Nu nog steeds badderen in water en alleen als ze echt vies is wat badschuim (die groene met lief beestje erop vd action). Weleda of vsm callendulan op de billen (sinds vast voedsel krijgt ze anders uitslag), droge plekjes (heeft ze met name op arm/schouders) met bepanthen en 1x per week met neutral olie helemaal insmeren.

Edit; ohja wij hebben 1x zwitsal gebruikt onder de douche toen ze een maand of 6 was want hadden we gekregen en dachten nou nu kan dat wel een keer. Nou toen werd ze een grote, gladde, glibberende baby.

Haha nee snap ik hoor. Mijn baby is dan wel 8 maanden maar is nog wel echt klein (onder de 7 kilo, maat 68). Het is alleen dat ze mentaal natuurlijk wel gewoon 8 maanden is en alles wil meemaken dus ze werd helemaal gek in die ligbak. Echt zitten kan ze nog niet maar we hebben 'm inmiddels toch omgebouwd en dat gaat echt helemaal prima!

We werden echt helemaal knettergestoord van de kids en dan weer tekenen en dan weer verven en overal zooi, dus we hebben dit gekocht voor ze.
Echt superleuk en je hoeft er niet naar om te kijken! Ideaal voor coronatijden.
https://www.bol.com/nl/p/rx-goods-magische-kleuren-water-tekenmat-incl-29-accessoires-aqua-magic-tekenen-tekenbord-mat/9200000124889904/
Wow hij is opeens veel duurder dan toen ik hem gister kocht :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Wat doe je normaal op vrije dagen met hem?
Ik probeer daar aan vast te houden, wat basically betekend dat ik een rondje fiets, maar niet ergens heen, en idd op de grond zit met auto’s en dieren haha (16mnd).

En inderdaad; dat is kut met thuis werken.

Ik kwam dit net via IG tegen: www.droomdeurtjes.nl

Ziet er zooooo zoet uit! Ik weet al wat Babyzus voor haar verjaardag (december haha) gaat krijgen.

4 likes

Ik heb hem in babytijd 4x gebruikt. Vanaf het buggy-zitje wel vaker, daarvoor had ik hem beter niet kunnen hebben want m’n zoontje wilde er niet in en lag er alleen maar te huilen.

2 likes

Deze zijn echt een dikke hit! Eet zelf stiekem ook mee

6 likes

Ja inderdaad, @Vivre wij hadden de eerste drie maanden helemaal geen kinderwagen en alles gedaan met de draagdoek. Daarna hebben we de Easywalker XS gekocht met een ‘soft cot’, wat eigenlijk een reisbuggy is, maar we dus vanaf 3 maanden wel afwisselend gebruikte met de draagdoek. Ik vond het zo zonde om een wagen met bak te kopen terwijl ze daar misschien maar 6 maanden in zou liggen. Dus ben wel tevreden zo, heb nu ook weer een draagzak gekocht die ik ook wel eens gebruik.

2 likes

Geen idee, mijn baby is nog niet geboren, maar ik kijk er wel naar uit om veel te wandelen met de kleine straks. Heb dat met de kinderen van m’n zus ook altijd veel gedaan. En tweedehands vallen de prijzen mee. Wij hebben ons georiënteerd in een grote babywinkel en hebben dat model vervolgens gezocht op marktplaats. Uiteindelijk voor 300 euro een volledige wagen in zeer nette staat met alle accessoires erbij gevonden die nieuw meer dan 800 euro zou kosten.

2 likes

Ik gebruik Weleda crème bad. Die ruikt zo lekker!

Hier ook tweedehands. Vind het nieuw echt veel te duur…

Hahahaha het is ook wel fout :joy::joy: ik ben echt heel benieuwd wie t gedaan heeft en hoe t zit. We zijn bij aflevering 8 ofzo en ik heb nog geen idee. En ik ben vooral benieuwd of het een “puzzelstukjes vallen op hun plaats” of een “wtf dit slaat nergens op” einde gaat zijn :joy::joy::joy:

Ik vind Andrea ook super nutteloos. Ik snap niet waarom ie zo dom doet. Maar ik snap ook niet dat iedereen m blijkbaar 7 jaar lang heeft genegeerd :joy:

1 like

Huh, maar jouw baby is heel jong toch? Hoe kan hij dan te groot zijn voor de Maxicosi?

Oh dat is balen!

Ik heb de reiswieg megaveel gebruikt, maar wij deden de eerste maanden alles hier in het dorp te voet want was lekker weer. En ideaal als we inderdaad ergens op bezoek gingen, lunchen, uit eten etc dat ze gewoon in de bak kon slapen. Heb ook een draagzak en draagdoek en die ook veel gebruikt bijvoorbeeld thuis, of buiten de deur vooral in het begin als we dan bijv even snel de stad in gingen of op wat drukkere plekken dat de wagen minder handig was. Nu ga ik ook wel stukken lopen met haar in de draagzak of draagdoek, in het begin dus minder maar is ook heel persoonlijk.

Als je nu twijfelt zou je ook uit kunnen zoeken welke je fijn vindt (evt even wat testrondjes lopen bij een grote babywinkel) en geen aanschaffen. Als je hem straks toch mist is hij zo gehaald of besteld :wink:

1 like

Ja oké maar het ging nu gewoon even over de maat van de baby. En in dit geval viel het gewoon op dat een baby van 4 maanden niet meer in een maxicosi past, maar dat bleek dus iets anders te zitten.

2 likes

Tips voor een autostoel? Maxi cosi wordt echt te klein nu. We hebben nu niet zo’n basis voor isofix en denk dat we dat ook niet nemen (te duur).

Oh vervelend, dit had ik ook! Niet echt tips maar ik merkte dat ik er vooral last van had als ik (langere tijd) moest zitten. Op een harde ondergrond was het helemaal drama.

Je zou zo een orthopedisch wiebelkussentje kunnen proberen!

1 like