Tips, ervaringen & aanraders #2

Ben zooooo blij dat je dit zegt. Ik dacht steeds: oh nou ongeveer 4 uur per dag werken en dan ‘s avonds ook nog een uurtje, dan kom ik op 5 uur per dag, als ik dan 5 dagen werk in plaats van 4 dan kom ik al op 25 uur.

Nou, ik ben ergens halverwege de middag al kapot en kan het echt niet opbrengen om ‘s avonds te werken. Vind het ook zwaar om je steeds schuldig te voelen over wat je wel/niet doet thuis.

1 like

Ik ben op zoek een praktijk waar je deze of volgende week terecht kan voor een echo. Alles hier in de buurt is afgezegd of nemen geen nieuwe afspraken tot april ivm het Cornona virus en ik zoek iets voor iemand die heel graag haar eerste echo wil laten maken. Liefste in de buurt van Utrecht, maar daarbuiten mag ook. Lijkt me zo lastig dat je zwanger bent in deze rare periode. Weten jullie iets of iemand?

Ik doe het in de dutjes en neem wat uren op. Haal die 8u per dag niet.
Leg haar in de box/ babygym en zit erbij met laptop.
Maar mijne is 3 maanden dus ligt nog vrij stil.
Bij telefonisch overleg met meerdere op mute en alleen als ik wat wil zeggen aan.
En anders hebben collega’s pech en zitten in hetzelfde schuitje. Klanten vindt ik wel lastig maar hebben begrip ervoor. Bel die ook alleen als de baby slaapt.

1 like

Wij doen nu een beetje half half, ik was gisteren om 6uur opgestaan en kon toen wel veel doen. Maar ik heb best wel veel meetings/1:1 gesprekken etc en dat gaat wel met een baby er naast.

Savonds is idd niet te doen. De hele dag schakelen is idd vermoeiend en sowieso zorgen maken over de algehele situatie zorgt ook niet voor top concentratie…

Voorlopig mag ik wel 100% uren schrijven gelukkig, ik denk dat ik probeer in het weekend ook nog wat te doen. En misschien komen mn schoonouders vanaf volgende week bij ons inwonen dus dan is iig t baby probleem opgelost (:joy::see_no_evil::sweat_smile::neutral_face::neutral_face::neutral_face::neutral_face::neutral_face::neutral_face::neutral_face::neutral_face:)

Trouwens nog een tip voor een domme serie: toy boy, gaat over een stripper die erin is geluisd voor moord. Het is Spaans dus goed voor je talen, het is spannend, en mn vriend dacht dat ik m erin had geluisd vanwege de strippers maar hij vind het ook spannend.

1 like

Mijn vriend zit het meeste te werken. Dus ik zorg hier voor de kleine (6 maanden) ik kan veel dingen doen terwijl ze op een speelkleed ligt of in de box of wipper. Maar tijdens skype sessies zet ik mezelf standaard op mute als zij aan het brabbelen is. Mijn vriend pakt een voedingsbeurt of laat de hond uit als hij pauze heeft. En tijdens de dutjes plan ik de andere skype meetings en online coachings.

Tot nu toe werkt het wel, alleen raak ik zelf wel overprikkeld. Volgende week gaat ze naar opa en oma zodat ik wat makkelijker een paar uurtjes achter elkaar kan coachen. Ben zzp’er dus ik kan wel makkelijk een eigen planning maken.

L heeft dat echt super lang gedaan. De één snapt het volgens mij gewoon eerder dan de ander. Volgens mij is het ook een vrij normale reflex dat ze dat doen.

2 likes

Die van mij snapte er de eerste paar keer ook niks van. Ik ben er inmiddels achter dat ze banaan niet lust, tenzij ik het pureer met appel. Anders gaan de lippen stijf op elkaar! . :joy: Weet niet hoe oud je kleine is? Maar ik had hetzelfde, het CB had het ook al over brood geven… nou die van mij eet net wat, dus ik blijf het lekker rustig aan doen. Ze eten vanzelf wanneer ze er aan toe zijn.

1 like

Ja is normaal, hij snapt het principe van happen en doorslikken dan nog niet. Even paar weken laten rusten en over een tijd nog eens proberen.

1 like

Hahahaha ja waarom niet. Mijn baby ging eerst wel goed op RuPauls drag race :joy: maar inmiddels wil ze überhaupt niet meer zo lang stilzitten.
Ik zet de katten ook in als afleiding maar die zijn niet super geschikte oppassers :joy::see_no_evil:

1 like

Dan zit het reflex nog op de voorkant!
Bij de kleintjes methode / rapley leggen ze als de signalen van klaar zijn voor vaste voeding oa uit dat dat reflex naar de achterkant is verschoven :)! (& daarnaast zelfstandig zitten en dingen naar de mond kunnen brengen).

Dus zou gerust even wachten :slight_smile:

1 like

Nou… het is een beetje landelijk beleid nu.
Eerste afspraak met 12 weken en geen afspraken tussen 16 en 27… dus ik vrees ervoor.
Ik val zelf echt NET in die termijn, waardoor we van week 14 tot 27 geen controles hebben nu :frowning:

Krijg echt amper wat uit mijn handen. Mijn vriend werkt in een vitaal beroep dus is gewoon de hele dag of nacht weg en ik zit met een peuter van 2,5 jaar. Moet zeggen ‘s avonds ben ik echt kapot maar ga proberen een inhaalslag te maken dit weekend. Maar ik werk “maar” 24 uur en probeer dat maar gewoon een beetje over de hele week te smeren, ipv 3x8 te werken.

Balen zeg! Ze is nu 15 weken. Lijkt me heel erg vervelend, ik vond de normale controles vorig jaar al zover uit elkaar liggen.

1 like

Ben wel jaloers dat je alles mag schrijven.

Toy boys kijk ik ook. Inderdaad spannend alleen erger me aan Andrea.
Mijn vriend komt elke net tijdens die stripscene’s binnenlopen en gelooft niet dat het een spannende serie is. Hij denkt wat fouts hahaha

Welke verzorgingsproducten zijn echt een must voor de eerste weken? Ik wil een paar producten van Naïf op onze geboortelijst (BE) zetten, maar ik verwacht dat het allemaal wat langer zal duren door het coronavirus … dus wil zelf al wel wat voorzien zijn. Ik dacht zelf bijv aan babyolie, iets van crème (heb kleine potjes sudocrem staan), …?

Ik vond de Weleda billenzalf zelf het allerfijnste, dan verdwenen alle klachten super snel bij hem.

Ik kan me herinneren dat de kraamzorg mij leerde: zo min mogelijk producten, tenzij het nodig is. Dus geen olie of crème als er geen droge huid is, geen shampoo voor die paar sprietjes haar etc etc.

Ik ken de huidige situatie in Belgie niet qua levering, maar als het lastig is aan producten te komen zou ik qua merken misschien voor merken als Neutral gaan. Mijn baby kon het eerste half jaar zo slecht tegen parfum dat hij zelfs uitslag op z’n lijfje kreeg van Naïf. Na een half jaar kon ik dat pas voorzichtig gaan gebruiken. Als je nog gemakkelijk aan spullen kan komen kun je Naïf natuurlijk proberen, lang niet elke baby is natuurlijk zo gevoelig als die van mij en dan is wat anders zo bijgehaald.

Ik heb mezelf alles van Naif cadeau gedaan voor de geboorte maar ben er eigenlijk helemaal niet blij mee :sweat_smile: het reageerde een beetje raar met mijn baby waardoor hij de hele tijd muffig rook als ik hem daarmee gewassen had. Olie gebruikten we niet bij hem, dus nu pas na 10 maanden begin ik het een beeetje te gebruiken (maar meer op mezelf om het maar op te krijgen)… vond het allemaal heel overbodig sorry :smile:

Naif is heerlijk :grinning:

Ik vind Naïf echt heel vies ruiken :no_mouth: Heb het eens gehaald en nooit meer bijgehaald

1 like