Tips, ervaringen & aanraders #2

Weet niet of dat kwaad kan voor kinderen, maar van dat ranzige nagelbijt spul op de bedrand enzo?

Dat heb ik serieus al overwogen, maar ik weet dat ik als kind gewoon toch nagels beet daarmee
 ze lijkt qua karakter nogal op mij want bij dit soort dingen is het eerste wat mn moeder zegt “o net jou. Let op over 2 weken dit of dat” en inderdaadđŸ˜« maar miss toch maar ff uitzoeken of het kwaad kan voor jonge kinderen en anders eens proberen.

Thanks voor de antwoorden. Wat opvolgmelk betreft, zit daar nog een Max hoeveelheid per dag aan?

Vandaag de eerste flesjes en ze was gelijk van slag. Kon niet opbouwen en mengen, want de voeding was overal op en kon alleen deze vinden. Kan dit weer leiden tot verstopping?Is de samenstelling zwaarder?

Je mag ook gewoon nr1 blijven geven. Dat is het advies van de WHO ook :)!

Hoeft ze ook niet te wennen / mengen / etc :kissing_heart:

Te laat. Heb dus alleen opvolgmelk nu :anguished:

Iemand hier die toevallig ook een Joolz day 3 heeft? Vanaf wanneer hebben jullie deze omgebouwd naar het zitje? Onze baby van 8 maanden is nog vrij klein en kan nog niet zelfstandig zitten maar de reiswieg is ze ook duidelijk zat :sweat_smile:. Bij sommige kinderwagens kan je het zitje nog meer in ligstand doen maar volgens mij is dat bij die Joolz niet zo? Twijfel nu of we echt moeten wachten tot ze kan zitten/groter is.

Anders even kijken hoe het gaat? J. was 5 maanden toen we overstapten (wel een Mutsy wagen). Die trok zich steeds op aan de bak en groeide er ook al heel snel uit. Maar die kon wel redelijk plat.

Of misschien de maxi cosi even als tussenoplossing?

Die kan wel goed plat hoor!

Kijk anders even het filmpje bij babypark, daar laten ze het zien :blush: denk dat dat prima kan met 8 maanden!

Haha ja we moeten die wagen dan echt ombouwen met de reiswieg (bij Joolz krijg je niet het zitje kant en klaar) vandaar dat ik het graag even wilde weten. Dacht dat de maxicosi voor langere tijd “slecht” was voor de rugspieren? :thinking: maar misschien bij 8 maanden niet meer
 anders zou dat zeker een mooie oplossing zijn! Thanks :blush:

Omg ik heb zo veel filmpjes gezien maar deze dus niet :joy:. Thanksss a lot! Dan gaan we ‘m sowieso ombouwen.

Edit: sorry voor de dubbelpost

1 like

Een tip voor alle wat oudere kindjes thuis, @buro_bis op Instagram geeft elke dag om 11.00 uur op insta tv een gratis kindertheaterles en het is zoooo leuk!! :smiley:

3 likes

Daar zijn de meningen ook over verdeeld. De kraamzorg zei max 20 minuten in de maxi cosi (bij een pasgeborene!) en een week later had ik de kinderfysio over de vloer voor zijn ontspanningsprobleem en die raadde de maxi cosi juist aan, omdat die bollende houding juist zorgde voor ultieme ontspanning :woman_shrugging:. We moesten hem er alleen niet uuuuuuren achter elkaar in laten zitten, maar een dutje kon prima.

Ja klopt onze kraamzorg zei dat dus ook. Had ik het maar geweten want wij hadden (hebben) een hele onrustige baby die daar echt baat bij had gehad. Weet ik het nu iig voor een eventuele tweede :blush:

Bij 8 maanden hebben ze normaal gesproken wel genoeg rugspieren. En zo’n kindje zit toch ook niet elke dag uren achter elkaar in de kinderwagen. Weet niet of je kindje omrolt, volgens mij is dat vaak het moment van ombouwen. Of dat ze te groot zijn voor de wiegbak.

Voordeel van nu thuiswerken is dat we nu echt serieus met de zindelijkheid aan de slag kunnen.
Heb een zindelijkheidsbox besteld. Vast vreselijk overpriced maar nu klungelen we ook maar wat aan.
Ben benieuwd!

Wat zit er in een zindelijkheidsbox? Een dweil? :stuck_out_tongue:

5 likes

Hahah! Ja dat zou mooi zijn.
Nee er zit in:

  • instructies
  • beloningskaarten
  • stickers
  • plas diploma

Natuurlijk voor de plas diploma gedaan! :wink: nee die instructies lijken mij wel handig. Ben benieuwd, wordt straks bezorgd.

2 likes

Wij zijn vandaag begonnen. Ze heeft net 1 ongelukje gehad toen m’n ouders binnen kwamen en ze van spanning verstopt zat. Verder zegt ze “hù Mamma, plas uit!!” En dan loopt ze naar t potje

4 likes

Nee dat is waar hoor maar werd mij toen zo op het hart gedrukt, vandaar. Ze rolt nog niet helemaal om maar wel op haar zij en wordt gewoon heel onrustig dat ze niks kan zien/weinig bewegingsruimte meer heeft.

Als alles echt compleet dicht gaat ga ik me er ook aan wagen :ok_hand: