Tips, ervaringen & aanraders #2

Als het lente/zomer wordt doe je je baby dan een zomerjas aan? Of kan de baby ook in een trui met dekentje in de wagen? Mijn baby is nu rond de 3 maanden dus hij kan zich goed op temperatuur houden.

Wij hebben een boekje gekocht (Bobbi op het potje) en hij plast nu als we vragen of hij nog naar het potje moet netjes op het potje. Dat boekje lezen we regelmatig en dan wil hij daarna ook meteen op het potje. Maar als wij er zijn aandacht niet naar brengen doet ā€˜ie alles gewoon in zā€™n luier. Hij komt er (op een enkele uitzondering na) niet zelf mee.

Ook wij hebben nu een week vakantie en ik ga ook kijken of we een stapje verder komen.

Zo niet, ook prima. Ik ga er niet op pushen. Hij is 2 jaar + 3 maanden, dus nog tijd zat. Maar als het wel lukt is het mooi meegenomen.

Zelf nog geen eervaring mee hoor, maar misschien elke x uur op het potje zetten zodat er niks meer overblijft voor de luier?

Jouw kindje is nog geen jaar toch? Ik heb er alleen over gelezen dat vrouwen in ā€œAfrikaā€ dat heel snel leren van hun baby omdat ze die bij zich dragen en ze m dan ff boven een bosje hangen ipv in de draagdoek kakken.
Maar dan zou je zelf dus heel goed moeten opletten en actie ondernemen omdat ze nog niet echt zelf op t potje oid kunnen.

Ik mis overigens ook de bv luiers :joy:

Ik heb er nooit echt op aangestuurd maar bijvoorbeeld tijdens het plassen onder de douche/op de grond/recht om hoogā€¦ wel benoemd: ā€œkijk! Je bent aan het plassen!ā€ En op den duur ging hij het zelf benoemen tijdens die momenten. Nu zegt hij het zelf wanneer hij zijn luier aan heeft. Ik heb geen potje gekocht, alleen een brilverkleiner. Op vaste momenten (in elk geval ā€˜s ochtends bij aankleden enā€™ s avonds voor het douchen) vraag ik of hij ook nog even op de wc wil zitten. Meestal wel en zo niet: ook prima. Hij is nu 1 jaar en 9 mnd en dit werkt voor ons heel fijn zo.

1 like

Ja, precies. Zoiets. Maar nu ik een week vakantie heb, is er meer tijd om daar consequent mee te oefenen :blush: Ben er verder nog niet heel actief mee bezig geweest.

1 like

In had altijd een borgjasje van z8 als het wat kouder was. En later een gehaakt jasje/vestje van de Zara. Mijn kindje is van maart vorig jaar. En als heel warm is lekker ik de romper hoor!

1 like

We gaan morgen op bezoek bij een gezin waarmee we op de neo en in het Ronald McDonald gezeten hebben en ik wilde eigenlijk een kleinigheidje meenemen, maar ik heb geen idee wat? Hun kindje is nu ook 8 maanden en 6 gecorrigeerd. Hebben jullie nog ideeƫn? We hebben helaas ook geen leuke hippe babywinkeltjes in de stad hier

Iets van een boekje of een trekdiertje ofzo?

1 like

En @bathwater @paardenmeisje @Belle Ja, 8,5 maand! Het is dus niet echt het doel om zindelijk te maken maar meer zo van wat we ā€œopvangenā€ is mooi meegenomen.

Ik volg Mr. Kate op instagram (love hun kanaal op youtube btw) en hun zoontje is net iets ouders en zij doen een combi van wegwerp/wasbaar en babyzindelijkheidscommunicatie. Maar naar hun eigen woorden dus ook attachement parenting en ze zitten er wel echt heel de dag bovenop. Als ze zelf zakelijke dingen oid hebben waarbij hij niet mee kan, is oma of tante er om op te passen. Zelfs zijn slaapjes woorden ā€œgesupervisedā€ dat er iemand bij zit. Maarja de komende twee weken ben ik dus ook fulltime met der dus vandaar dat ik zoiets heb van eens kijken wat we eventueel kunnen opvangen :wink: maar weet niet of ik zin heb in de rommel als het mis gaat haha.

Goede om het inderdaad wel vast gaan te benoemen, ze heeft echt wel door wat ze doet en weet ook precies wanneer ze iets doet wat niet mag (bv aarde eten uit die ene plantenpont waar ze nog wel bij kanā€¦ die ik als ze ernaar toe kruipt!). Heb trouwens ook een op het potje boekje idd gekregen, inc geluidjes van de wc enzo dus eens kijken hoe ze dat vindt. En zoā€™n potje gekregen in de vorm van een wc inc geluidjes hahaha. Sowieso zijn boekjes leven momenteel, ze kruipt naar der boekenplankje toe en gaat alles uitladen en er dan zelf in zitten bladeren vet lief. En gisterne kwam ze ineens met haar nijntjeboek (die toch wel favoriet is) naar me toe geschoven haha.

3 likes

Hoi! Wat zijn jullie tips/aanraders voor zwangerschaps apps?
Ik weet net 2 dagen dat ik zwanger ben en zie nu al door de bomen het bos niet meeršŸ¤£

1 like

L. is vrijdag 6 maanden, en we zijn nu bezig met vaste voeding toevoegen. Maar ik schrok een beetje van de schemaā€™s die ik online zie, zoals deze: https://www.24baby.nl/baby/voeding/voedingsschema-baby-6-maanden/

We moeten nog beginnen aan opvolgmelk, en ik probeer elke dag nu een fruithapje en groentehapje te geven. Maar het gaat nog niet van harte en het lukte me vandaag niet om nog groente te geven, ze wilde om 18 uur echt de fles en daarna slapen. Hier hebben ze het al over pasta en brood? :open_mouth:
Is dat iets om me druk over te maken? Ze krijgt nu 5 a 6 voedingen a 150+10 en 5 schepjes. Ze kan nog niet echt rechtop zitten, want we gebruiken alleen nog de baby bjorn wipstoel, dus ik pureer nog maar even voordat we wat grovere stukken gaan geven.

Nee joh, neem je tijd. Food under one is just for fun.

3 likes

Nee hoor, echt niet druk om maken. Het zijn nog oefenhapjes. Je kunt het rustig en in haar tempo opbouwen.

3 likes

Hier nu 8,5 maand en ze begint nu pas een beetje beter te eten! Dus niet druk om maken hoor!

1 like

Ik vond ZwangerHap erg handig, om op te kunnen zoeken wat je wel en niet mag eten. Daarnaast Zwangerschap+ om te lezen over ontwikkeling van de baby.

Oh en gefeliciteerd natuurlijk!!

3 likes

Gefeliciteerd!

Zwangerschap+ was ook een van mijn favorieten. Daar zitten echt hele mooie animaties in om te laten zien hoe je kindje groeit. Ze hebben daarna zelfs een baby+ app om de ontwikkeling nog verder te volgen.

1 like

Thanks @Luna en @Cactuss! ZwangersHap heb ik al, erg handig idd. De andere die jullie noemen ga ik even bekijken:)

Gefeliciteerd! Ik ook trouwens, daarom ben ik dit topic aan het doorlezen. Ik ben vooral op zoek naar tips tegen misselijkheid. Ik heb hier al anderhalve week 24 uur per dag last van.

1 like

Omg K. Knauwt echt overal aan. Ze kan zichzelf nu tot staan trekken dus ipv slapen overdag staat ze 9 vd 10 keer aan de rand van der bedje te kauwen, net was gewoon heel der gezicht onder de zwarte spikkels ervan.

Maar iemand tips wat ik kan doen het te verminderen? Gisteren zaten we op het gras en ging ze naar de stoeprand kruipen en wilde ze daarop gaan knauwenā€¦

Ze heeft dus boven en onder tanden en boven komen er nu weer twee door dus dat zal wellicht mee spelen in de mate van extreemheid. Bijtspeeltjes heeft ze in allerlei varianten (hout, plastic, gekoeld, zon handschoentje) maar de randen van de meubels, bedje, box, vensterbank, tegels en zelfs mamaā€™s knie zijn veel lekkerder.