Tips, ervaringen & aanraders #2

Ah een bungalow en dus een aparte slaapkamer is nog een goed idee. Gaan jullie naar het buitenland? Kon zo geen all-in’s vinden, maar misschien kijk ik qua landen niet op de juiste plek

Ik moet zeggen dat ik bij mijn zoon (hij was 20 maanden oud toen E geboren werd) geen pop heb gebruikt. Wel dat boek en hij mocht als aller aller eerste E zien en aanraken en kusje geven als hij dat wou. Daarna heb ik hem eerst even geknuffeld en op schoot genomen. Mijn man had E vast in de maxi cosi dus ik was zo gezegd even baby vrij. Daarna samen op bed gezeten en toen kwam E erbij. En mocht hij toekijken met de bv, in de middag helpen met badje etc. Overal bij betrokken. Als hij geen zin had, dan lieten we hem met rust.

2 likes

Wij gaan naar de Canarische eilanden (lanzarote) en daar heb je wel aantal van die resorts met bungalows of appartementen waar ze dan ook all-in als optie hebben. Wij zijn normaal niet zo van de resorts, boeken eigenlijk nooit iets van te voren behalve een vliegticket en huurauto, maar we zitten in het voor seizoen (over een kleine 2 weken) en met die kleine toch wel net even wat handiger nu zo’n eerste keer. Dus dat wordt ff schakelen, maar kijk vooral uit naar ongestoord tijd met zn 3en🤗

Je zou ook nog naar twee hotelkamers kunnen kijken met zon connecting door, dat deed mijn vader vroeger vaak; ik en mn zusje in de ene, hun in de andere en als wij gingen slapen de tussendeur dicht (maar niet op slot).

1 like

Hier werden laatst poppen genoemd die leuk waren, maar ik weet ff niet meer van welk merk. Ze was hier zelf al gek op de pop en en toen kreeg ze ook een poppenbedje en zag ze het bedje van S klaarstaan en ging ik het een beetje uitleggen. Enige tip die wij hadden gekregen was dat de baby in een bedje oid moest liggen als zij voor het eerst kwam. Dan zag ze dat pappa en mamma ook nog van haar waren, niet dat 1 van de 2 dan “ingepikt” is door de baby. En ik kan wel zeggen dat ze echt de grootste fan is van d’r zusje. Als iemand aan S zit zegt ze “Oja mijn zus!!!”

3 likes

Ik heb deze draagdoek: https://www.bamenboe.nl/shop/rekbare-draagdoek/
En al gelijk vanaf de geboorte gebruikt. Ik ben erg tevreden over deze.

Tuurlijk!

Yay! Gefeliciteerd! :heart:

Ik ben op zoek naar advies. F. ( 5 maanden) sliep de nachten door, maar is de afgelopen week af en toe 's nachts wakker, echt aan het krijsen. Ze is ook snotverkouden. Misschien komt het daar door? We geven haar een fles, dan wordt ze rustig en slaapt ze daarna wel weer.
Maar we zitten gedurende de dag op 4 of 5 x 200+6 schepjes (ze krijgt extra water omdat ze moeilijk poept). “Kan” zo’n extra fles 's nachts dan wel? Je leest overal dat je met flesvoeding niet boven de liter per dag mag uitkomen.
Ik kan er overdag ook moeilijk op afstemmen omdat het niet elke nacht gebeurt.

Vind het lastig om te vragen omdat ik weet dat we geluk hebben met zo’n jonge baby die al lange tijd door sliep. En dat de meningen over 's nachts wel of niet voeden ook heel erg uit één lopen. Ik hoop dat ik met verschillende meningen mijn eigen onzekerheid wat kan temperen.

Een fles nacht moet je eigenlijk niet doen want straks went ze er aan en komt ze elke nacht voor een fles.

Maar ik deed het ook wel want mijn zoontje leek echt honger te hebben. Nu is die 11 maand en de fles is er gelukkig wel af.

Ik gaf dan wel overdag wat minder soms. Maar hij had de kilo’s ook wel :rofl:

1 like

Wij hebben ons daar nooit zo veel van aangetrokken. Ook niet van dat hele ‘pas op, straks wennen ze eraan’. Soms zitten die kleintjes gewoon even in een lastige week (of paar weken) en hebben ze daar even behoefte aan. Bij ons hield dat altijd vanzelf weer op.

Je kunt misschien ‘s nachts eens een heel klein flesje proberen? Misschien gaat het niet om honger, maar even om te troosten.

4 likes

Wij doen wat Supermario zegt, een klein flesje. Even 90ml, helpt super :slight_smile:

1 like

Wij kregen ook het advies om het niet te doen vanwege ‘eraan wennen’. Nou heb me er nooit wat van aangetrokken want meestal was het toch maar een kortdurende periode. Nu is hij pas ziek geweest en gaf ik hem snachts ook gewoon weer een fles, ging na een paar dagen gewoon weer doorslapen zonder die fles. :+1:t2:

1 like

Ik denk dat je er goed aan doet om wel wat extra’s te geven; ze is verkouden dus haar lichaam verbruikt wel wat energie om dat op te lossen. Wij gaven op dat soort momenten ook vaak een klein flesje om de ergste honger te stillen. Zodra de verkoudheid/groeispurt/wat er dan ook aan de hand was over was, kwam ze ook niet meer ‘s nachts.

2 likes

Heeft iemand hier de Puckababy peuterslaapzak? M. is bijna uit de 4seizoenen gegroeid en nog niet toe aan een dekbed. Nou twijfel ik om weer puckababy te doen of een prenatalslaapzak te kopen. Of heeft iemand een gouden tip voor een slaapzak van 110 cm en langer?

Wij geven snachts ook een kleinere fles.

Overigens is maximaal een liter per dag tegenwoordig weer wat omstreden advies, het is nergens wetenschappelijk bewezen dat dit “niet mag” en vooral niet als het een enkele keer is.

Mijn zoontje komt nog 9/10 nachten voor melk snachts. Als dat zo’n nacht is maak ik de ochtend erop zijn ochtend flesje iets kleiner. Werkt ook prima.

Overigens vind ik het argument: niet geven, want hij went eraan, best kut. Wat dan? Dan zit ik echt uren lang met een kapot onrustige baby, terwijl hij na een paar slokken weer heerlijk rustig verder slaapt.

6 likes

Hebben ze daar lange? Kon op de site niks vinden. Maar dan ga ik even kijken vanmiddag.

Wat is een fijne autostoel voor een peuter van 3,5, maat 98/104?

Hier precies hetzelfde. Kleine wordt volgende week 6 maanden. Afgelopen week werd ze om de 2 uur wakker, door hoesten, verstopt neusje. Ik gaf dan een wat kleiner flesje als overdag, want daar had ze genoeg aan als ze echt wakker werd en overstuur was. Inmiddels een week later slaapt ze al veel beter, meestal nog maar 1 keer s’nachts of eerder wakker, 6 uur ipv 07:30/8:00 uur.

Wij zitten nog op 6 a 7 flesjes van 160 +5. Wat dan weer veel flesjes zouden zijn en we zouden haar niet om 00:00 nog een fles moeten geven volgens het CB. Doe ik dus gewoon wel, ze meld zich nog zo vaak en grotere flessen drinkt ze niet op, en ze zat heel vaak verstopt tot krijsen aan toe…dus ik vind het wel prima zo.

Het kan zo maar een fase zijn, hier gaat het ook weer beter! Ik zou gewoon doen wat goed voelt en kijken wat werkt voor jouw kind.

1 like

Iemand ervaring met babyzindelijlheidscommunicatie? Het is zó duidelijk overdag wanneer K. poept (ze stopt waar ze mee bezig is, valt compleet stil, bedrukt gezicht en daarna weer vrolijk verder spelen) en gezien we de komende week toch thuis zitten en de week daarop of op vakantie zijn (acht de kans klein) of dus ook samen thuis zitten vind ik het zonde er niks mee te doen, scheelt iig weer van die vieze poepluiers (echt ik mis de alleen bv luiers haha). Maar wat is handig, een jurkje aan en geen romper en dan snel der luier uit of ben ik dan al te laat? Plassen is me (nog) niet helemaal duidelijk wanneer ze dat doet…

Babyhapjes gemaakt vandaag voor in de vriezer! Superhandig om in melk zakjes te bewaren, zo zit er weinig lucht bij. Onder: zoete aardappel, wortel, broccoli en vermicelli en boven zelfde met nog sperziebonen erbij :smile:

Voel me lekker productief vandaag :smiley:

En zou t zelf ook eten dus de smaaktest is :100:

12 likes